حمله های اسراییل به غزه ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۷/۳/۹ کد خبر: 151566 منبع: پرینت

در حالی که اسراییل به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌ دهد، مصر در حال انجام رایزنی‌ ها با حماس و جهاد اسلامی برای توقف حمله های موشکی به اراضی اشغالی و آتش‌بس در این باریکه، است.

به گزارش القدس العربی، مسوولان در جنبش حماس و حرکت جهاد اسلامی فلسطین، سه‌شنبه شب از تماس‌ های مصر برای دستیابی به آتش‌ بس با طرف اسراییلی، خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که حماس و جهاد اسلامی از مصر، پایبندی اسراییل به تفاهمات آتش‌بس حاصل‌ شده در زمان پایان جنگ اخیر این رژیم به نوار غزه در سال 2014 را خواستار شدند تا در مقابل، این گروه‌ ها نیز با آتش‌ بس موافقت کنند.

طبق اعلام این منابع، حماس و جهاد اسلامی معادله «آتش‌بس در مقابل آتش‌بس» را به اسراییل مشروط و تاکید کردند که هرگونه اقدامات تنش‌زای اسراییل «با واکنش مقاومت روبرو خواهد شد.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: «مصر تماس‌ هایی با این جنبش برای رایزنی درباره آتش‌بس در نوار غزه انجام داده است.»

به گفته قاسم، حماس به طرف مصری ابلاغ کرده است که گروه‌ های مقاومت فلسطین «به آتش‌‌بس تا زمانیکه دشمن اسراییل به آتش‌بس پایبند باشد، پایبند هستند».

از سوی دیگر، «نافذ عزام» از رهبران جهاد اسلامی اعلام کرد: «تماس‌ هایی از سوی مصری‌ ها انجام شده است که بر تمایل‌شان بر دور مانده نوار غزه و ملت فلسطین از آلام ناشی از اقدامات تنش‌زای اسراییل و دشمن تاکید کردند.»

عزام تاکید کرد که گروه‌ های فلسطینی به مصر پایبندی‌شان را به تفاهمات آتش‌بس امضا شده در پایان جنگ 2014 اعلام کردند.

این در حالی‌ است که جنگنده‌ های اسراییلی، دو تا از مواضع حماس در شمال نوار غزه را بمباران کردند. گزارشی درباره تلفات احتمالی این حمله های منتشر نشده است.

از سوی دیگر، در حالی‌ که سه‌شنبه شب جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که با میانجی‌گری مصر آتش‌بس در نوار غزه برقرار می‌ شود، کانال 10 تلویزیون اسراییل به نقل از منابع سیاسی خبر دستیابی به توافق برای برقراری آتش‌بس در این باریکه را تکذیب کرد.

طبق این گزارش، تبادل آتش از بامداد سه‌شنبه آغاز شد و گروه‌ های مقاومت فلسطینی در واکنش به جنایات مستمر اسراییل ها، حدود 27 موشک و خمپاره به سمت شهرک‌ های اسراییل شلیک کرد. متعاقب این حمله های مقاومت، جنگنده‌ های اسراییل حمله های به غزه را از سر گرفته و چندین موضع را بمباران کردند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
غزه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است