امیدوارم غیر کابلی ها به دل نگیرند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۷/۳/۹ کد خبر: 151549 منبع: پرینت

قابل توجه کابلی ها، البته امیدوارم غیر کابلی ها به دل نگیرند!

کابلی ها (مردم اصیل شهر کابل و چهارده ولسوالی آنکه سال ها است محروم و پامال هستند، باید بیدار ساخته شوند و بیشتر از این اجازه ندهند تا حقوق شان توسط دیگران ”غیر کابلی ها” پامال/خورده شوند و با سرنوشت شان هم، بازی های مخوف و ناجوان مردانه ی صورت گیرند!) این بار باید در انتخابات پیش رو با دقت تمام به پای صندوق های آرا بروند و نمایندگان واقعی شان ”کابلی های اصیل” را بر گزینند.

اجازه بفرمایید! نمونه های را خدمت شما عدالت باوران، پیشکش نمایم تا موقفم را واضح تر ساخته باشم.

سهم مردم شهر کابل و ولسوالی های آن در مجلس نمایندگان ۳۳ کرسی است، ولی از مجموع این ۳۳ کرسی، در بیش از ۲۵ کرسی آن غیر کابلی ها تکیه زده/می زنند و اغلب، کاری هم به کابلی ها انجام نمی دهند که به پندار من، این بی عدالتی است.

به عبارت دیگر، غیر کابلی ها اگر از هر ولایت کشور که هستند، ضمن آن که نمایندگانی هم از ولایت های خود شان در مجلس دارند، ولی بآنهم سعی می کنند تا به مردم ولایت های خودشان کار کنند، نه به مردم محروم و پامال شده ی کابل داغ دیده و ویران.

بهرحال، من باور دارم که این نبشته ی من به مذاق برخی از وطندارانم خوش نخواهد خورد، ولی کسانی که بمعنای واقعی به عدالت باورمند هستند، دست کم از من حمایت خواهند کرد که این موضوع برایم، مهم تر از خوشی های کاذب یک عده ی دیگر از وطنداران ما است.

مرتضی جلالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابلی ها
جلالی
نظرات بینندگان:

>>>   اول اینکه کابلی ها اصیل بسیار کم است ودوم اینکه کابل حال از دست رفته است به هیچ کس باور نیست ان کابل نمانده است و خودم که تولدام از کابل است به هیچ کسی باور ندارم

>>>   کابلی ها کجا در کابل هستند جانم کلش فراری در لندن والمان وفرانسه وغیره کشور های خارجی رفته اند.
کابل بالای مردم ولایات استوار است قند بیادر.
اریائی تبار

>>>   کابلی عزیز
در کابل 4 ملیون افغانستانی زندگی میکنند.
و نفوس کابلی های اصیل به 200 هزار هم نمیرسد.

>>>   کابلی اصیل کسانی اند که در این شرایط و در همه شرایط حضور فعال در پایتخت داشته و دارند. در درون یک کشور اصیل و غیر اصیل اصولا معنا ندارد.

>>>   ممنون از نظر شما .بلی وقتی کابلیان اصیل گفته می شود علاوه از شهر ولسوالی ها هم مدنظراست.اما خدا کند که کابلی ها یکی دوتا شایسته ها را از هر ولسوالی کاندیدا بدهند؛اما اگر ده وپانزده وبیست کاندیدا از یک ولسوالی باشدوهمچنان مرکز، باز کلایه نکنید دیگران ازکرسی شما در پارلمان نمایندگی خواهند اما شکی نیست که به کابلی ها کار نمی کنند.مقصرنیستند هرکس برای خود کار می کند .توجه داشته باشید که از هر ولسوالی حداکثر دوکاندیدابیشتر نباشد.دراین صورت ضمانت می کنم که در کرسی ها کابل غیرکابلی هانمی توانند نمایندگی کنندعلیرغم این که بسیار از شهر کابل هجرت کرده اند من پیروزی شما را در کرسی های کابل از همین اکنون تبریک می گوییم در غیر آن همان آش است و همان کاسه....

>>>   هر وکیل که از کابل خود را کاندید میکند فکر نکنم جشم بخ رای کابلی ها دوخته باشد و دوم اینکه ایشان به این باور دارد که همه مردم کابل را تنها کابل تشکل نمیدهد به همین خاطر خود را کاندید نموده و از مردم خودش که در کابل زنده گی دارند توفع میبرد.

>>>   اینجانب که از جمله کابلیان اصیل مربوط ناحیه اول شهر کابل و به اثر تخریب ناحیه اول در جنگ ها در در ده مراد خان چهاردی خانه خریدم برایتان میگویم که مردم اصیل کابلی خیلی زیاد است اما چون در چور و خیانت دست ندارند زندگی معمولی دارند به همین لحاظ کاند از مردم اصیل کابل خیلی کم است چون فعلن کاند با پول بیشتر داشته باشد و مصرف کند و دیگر اینکه در تقلبکاری و خیانت و معامله گری دست داشته باشد تا موفق بدر اید اما این اعمال بد را مردم اصیل کابل ندارند و ننگ و شرم میپندارند در دوره های قبلی کسانی از نام کابل به پارالمان کشور راه یافتند که نه از کابل اند ونه فامیل شان اینجا بود علاوتن خاین معامله گر متقلب و وابسته بکشور بیگانه انها وکلای مردم کابل شدند و چند تای که از واقعن کابلی هستند به تنهایی درین حکومتفاسد گذشته و حالیه کار مثمر انجام داده نتوانستند بطور مثال قادربیدار زازی از جمله همکاران اسماعیل یون خاین وطنفروش جاسوس ای اس ای نماینده مردم کابل در پارالمان کشور جز خیانت بمردم کابل و نفع رسانی به مردم پاکتیا و زیر بار رفتن اسماعیل یون جاسوس ای اس ای دیگر کاری نکرده دیگران شان هم به همین مقیاس در زمانحکومت شاهی و پس ازان کسانیکه به نمایندگی مردم کابل به پارالمان راه پیدا میکردند در خدمت مردم کابل و شهر زیبای کابلبودند اما از زمان حکومت کرزی تا امروز کسانی که به نمایندگی از مردم کابل راهی پارالمان میگردند اکثریت شان نه از کابل هستند و نه بفکر کابل و مردم کابل هستند اینها دزدان و قاچاقبران و معامله گران اند.

>>>   نظری محترم جلالی عزیز ٫ بسیار جالب و آسان قابل تدبیق است.

>>>   همان هشت کرسی برای کابلی های اصیل به زعم شما کافی است بلکه زیادتر از جمعیت شان هم هست نمی دانم چنین منطقی از کجا سر در آورده است ودر کجای دنیا مرسوم است که پایتخت یک کشور متعلق به ساکنان اصلی آن باشد اولا اثبات اینکه ساکنان اصلی کابل چه کسانی است کار ساده ای نیست هرکسی وهرقومی می تواند چنین ادعایی را مطرح کند وهرکدام شواهد تاریخی ارایه دهد ثانیا پایتخت هر کشوری نماد کوچکی از کل کشور است وهرکسی حق دارد در ان ساکن شود ودر اداره وطنش سهم بگیرد ثالثا اگر نمایندگان براساس جمعیت ولایات وبراساس ساکنان اصلی توزیع شود هشت نماینده هم برای کابل زیاد است زیرا مساحت کابل وجمعیت ان کمتر از هر ولایت دیگر است

>>>   بگذار به دل بگیرند دست شان خلاص ، غاصبان ،همه کابل را چور کردن حالا حتی حق وکالت راهم بخود اختصاص دادن !

>>>   من به عنوان یک اطرافی هیچگاه از مقاله جناب جلالی ناراحت نشدم. یکبار دیگر نیز در این جا کامنت داده بودم که سند نابودی تدریجی کابلی ها را در حقیقت صابر شاه کابلی امضا کرده بود نه یک اطرافی. کاش کابلی ها امروز هم قهرمانی چون رستمداد کابلی میداشتند که کله ناپاک هزار شمشیره های امروزی را چون خیار از تن جدا میکرد.

>>>   سلام به فرهنګ عالی کابلیان و انسانیت انان!
سور ګل

>>>   نویسنده عزیز زنده و کامگار باشی و ما از نوشتهایت حمایت می‌کنیم.
سربلند باشید

>>>   اگر کسانی که سنگ قوم خود را به سینه میکوبند، فقط به قوم خودش صادقانه خدمت می کرد، امروز باید تمام اقوام افغانستان از هیچ چیز محروم نمی بودند. نه فقیر می بودند و نه بیکار. اما همین های که به نام قوم خود باج میگیرند و کرسی ها را در قدرت غضب کرده اند، جز به خود به کسی دیگر فکر نمی کنند. فقط دالر می اندوزند.

>>>   اه و افسوس برآن فرهنگ زیبای کابلیان که چگونه مورد تاخت و تاز فرهنگ خشونت گرایی اطراف گردید هروقت یادم از گذشته کابل میآید آه سردی از عمق دلم می‌کشم.... دلسوخته

>>>   تلفظ یا آلفاز کابلی بلی آه آه بچیم بچیم بچیم آه آه
کابلی حتآ با پدرش مگوید آه آه بچیم بچیم چه میکه
وبعد اوغان کابل با پدرش چه میگوید
هو هو مونز زویه چیرزی
وبعد پدر با پسر میگوید زه خو هلگ لوبی تزم
وسلام اکر با آقوام ها توهین کنید بلد هستم چه نوشته
کنم نکنید توهین ولایت ها
هر که خلائیق است لائیق است
نکنید ما نند طالبان شیطان با ملت توهین بدبدبدبدبدبد بد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است