مرکل: خشونت در برابر پناهجویان شرم آور است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۹    ۱۳۹۷/۳/۹ کد خبر: 151546 منبع: پرینت

۲۵ سال پس از حمله با مواد آتشزا بر یک خانواده ترک تبار در شهر زولینگن آلمان، انگلا مرکل، صدراعظم این کشور خواهان برخورد جدی با خارجی ستیزی و نژادپرستی شد.
به گزارش دویچه وله؛ صدراعظم آلمان روز سه شنبه در مراسم یادبود قربانیان که در شهر دوسلدورف آلمان برگزار شد، گفت: «خارجی ستیزی، نژاد پرستی و یهودی ستیزی نباید در آلمان و یا هیچ جای دیگر دنیا جای داشته باشند».

او در ادامه گفت که سیاست های راست افراطی به هیچ وجه مربوط به گذشته نیست. امروز هم پناهجویان، مهاجران و یا انسان هایی که به خاطر رنگ پوست شان تصور می شود که مهاجر هستند، با رفتاری خصمانه روبرو می شوند و یا به آن ها حمله می شود. مرکل گفت: «چنین اعمال خشونت آمیزی شرم آور بوده و مایه ننگ ما و کشور ما هستند».

صدراعظم آلمان از مولوده گِنچ که در حمله بر خانواده اش به تاریخ ۲۹ ماه می ۱۹۹۳ دو دختر، دو نواسه دختر و یک تن دیگر از خویشان نزدیکش را از دست داده بود، سپاسگذاری کرد و به او گفت: «شما در برابر یک عمل غیرانسانی واکنشی بسیار انسانی نشان دادید».

یک سنگ بنای یادبود در محل وقوع این حمله که نام قربانیان روی آن حک شده است.
به گفته صدراعظم آلمان خانم گنچ الگویی است برای انسانیت و بشردوستی، چرا که پس از از دست دادن عزیزانش، خشم و افکار انتقام جویانه او را احاطه نکرده است.

انگلا مرکل در ادامه گفت، ادارات امنیتی آلمان باید هر آن چه را که در توانشان است، انجام دهند تا جلو جنایاتی را که با انگیزه های نژادپرستانه و خارجی ستیزانه انجام می شود، بگیرند و این ادارات در گذشته مرتکب اشتباهاتی شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
مرکل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است