همایش حمایت از وزیر انرژی و آب در هرات برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۷/۳/۹ کد خبر: 151540 منبع: پرینت

فرهاد مجیدی نماینده‌ی مردم در مجلس افغانستان دولت وحدت ملی و ارگ ریاست جمهوری را به اشاعه‌ی «قوم‌گرایی» و «تبعیض سیستماتیک» نسبت به اقوام مختلف افغانستان متهم کرد.

آقای مجیدی که در محفل حمایت از علی‌احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب افغانستان سخن می‌گفت، تأکید کرد که دولت وحدت ملی در سال‌های عمرش نشان داد که به ملت نه، بلکه به «قومیت» باور دارد. به گفته‌ی آقای مجیدی «سیاست‌های شیطانی» رییس جمهور، بحران کنونی را در کشور رقم زده است.

او گفت که اقوام مختلف در هرات با هم پیوند خانوادگی دارند و مردم هیچ‌وقت تسلیم سیاست‌های «غلط» تیم ارگ ریاست جمهوری نمی‌شوند.
این نماینده‌ی مجلس افزود: «آقای اشرف غنی را که از ۱۷ سال قبل می‌شناسم، به افغانیت او، به پشتون بودن او و حتی به اسلامیت او شک دارم.»

پیش از این علی‌احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب هم در محفل بزرگداشت از شهدای ۲۴ حوت در هرات، دولت وحدت ملی را به «قوم‌گرایی» متهم کرد و تیم ارگ را بانی این روند دانست. آقای عثمانی گفته بود که فساد اداری «میراث» حکومت حامد کرزی، رییس جمهور پیشین به دولت وحدت ملی بود، اما میراث دولت وحدت ملی به دولت بعدی، علاوه بر فساد اداری، پدیده‌ی قوم‌گرایی است.

فرهاد مجیدی، نماینده‌ی مردم در مجلس گفت که از ماه‌ها به این سو در کار وزارت انرژی و آب و اموری که به شخص علی‌‌احمد عثمانی عثمانی سپرده شده، از طرف ارگ مداخله‌های دوام‌دار وجود دارد.

او اضافه کرد که دخالت‌های سیستماتیک ارگ و ایجاد موانع فرا راه وزارت معادن و پترولیم هم وجود داشت و همین دخالت‌ها داوودشاه صبا، وزیر پیشین معادن و پترولیم را مجبور به استعفا کرد.

از روزهای نخست آغاز عمر حکومت وحدت ملی تا کنون در محافل سیاسی و اجتماعی در هرات، از «بی‌مهری»های حکومت وحدت ملی نسبت به مردم این ولایت گفته‌های زیادی باب شده است.

غلام‌حبیب هاشمی، نماینده‌ی مردم در شورای ولایتی هرات به این نظر است که سران کشور در مرکز نسبت به هرات دید دوگانه دارند. آقای هاشمی از رییس جمهور خواست که با فشار بر وزیر انرژی و آب کشور که سهم ولایت هرات است، فشار وارد نکند.
او در صحبتی با روزنامه‌ی ۸صبح از رییس جمهوری کشور خواست که به مردم احترام بگذارد و در کار وزیر «مردم‌دار کشور» سنگ‌اندازی نکند.

حبیب‌الرحمان پدرام، نماینده‌ی دیگر مردم در شورای ولایتی هرات هم گفت که کاسه‌ی صبر مردم لبریز شده است. آقای پدرام به حکومت مرکزی افغانستان هشدار داد که اگر دست از سیاست‌های قومی و قبیله‌ای خویش برندارد، هراتیان حکومت خودمختار اعلام خواهند کرد.

گردهمایی حمایتی از علی‌احمد عثمانی در حالی برگزار شد که خودش در سفری به ولایت بادغیس برای کلید زدن یک پروژه‌ی انتقال برق به این ولایت سفر کرده است.
آقای عثمانی تا کنون در مورد دستور رییس جمهوری مبنی بر ممنوع‌الخروج شدنش چیزی نگفته است، اما چندی پیش گفته‌هایی از اعمال فشار رییس جمهور بر وی وجود داشت.

در گردهمایی حمایت از علی‌احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب در هرات صدها تن از استادان دانشگاه، نمایندگان مردم در مجلس و شورای ولایتی، فعالان مدنی و بزرگان اقوام مختلف حضور داشتند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
مجیدی
عثمانی
نظرات بینندگان:

>>>   Abdul Hai Khurasani
عربده کشی های متفکر فاشیست افغانیسم در مرکز فرهنگ و تمدن خراسان، نشاندهنده خواب عمیق ما و بیداری دشمن هویت و تاریخ ماست!
آری عزیزم، وقتی تو خوابی او استراتیژی خود را گام به کام تطبیق‌می نماید!
ترمینالوجی؛ اسلامیت و افغانیت کپی برداری مطلق از جنبش جهانی صهیونیسم ( یهودیت و اسرائیل ) در تثبیت و ایجاد کشور اسراییل سرچشمه می گیرد، که اشرف غنی با مفاهیم آن به خوبی آشنایی دارد.
احیاء نهضت مقدس خراسان و بازگشت به هویت جمعی و تمدنی ما، چنان فاشیسم را به تکاپو و تلاش مذبوحانه انداخته است که دیوانه وار سعی می کند از هر فرصتی در تأکید ترمینالوجی اسرائیلی « افغانیت و اسلامیت » استفاده نماید.
آقای اشرف غنی احمدزی
افغانیت یک توهم جاهلانه و یک هویت جعلی برای انکار تمدن خراسان و اتصال اسلامیت به آن کپی برداری ناشیانه از جنبش جهانی صهیونیسم در تشکیل کشور اسرائیل می باشد.
خفاش فاشیسم نه قدرت دید منظومه خورشید تمدن آفرین خراسان را دارد و نه شعور درک آنرا و لاجرم از قول حافظ به او باید گفت :
ای مگس عرصه ای سیمرغ نه جولانگه تست
عرض خود می بری و زحمت ما میداری
آقای اشرف غنی!
هویت ما خراسان است و ما همه خراسانی هستیم و تمدن خراسان همان تمدن اسلامی است.

>>>   Motaref
حمله‌ی امروز طالبان به‌تعمیر جدید وزارت داخله به‌خاطر ضعف و بی‌کفایتی آقای «علی‌احمد عثمانی» وزیر انرژی و آب است. وقتی وزیر داخله به‌افتتاح استیشن برق به‌مزار می‌رود، می‌بایست آقای عثمانی جای خالی او را پر کرده تامین امنیت می‌کرد.

>>>   ده ها بار نوشته ام و اینک باز مینویسم که آقای غنی
و لو تقلبی و انتصابی امریکا گفته میشود دیگر رییس جمهور نیست ووظیفه ای
او بعد از اول جوزای امسال ۱۳۹۷ خورشیدی مطابق سال ۲۰۱۸ میلادی به
پایان رسیده است .
انتخابات در حمل سال ۱۳۹۳ آغاز یافت و در پیان سال ۱۳۹۶ چار سال پوره
شد و امسال سال پنجم است که در اول ماه جوزا ترم چار ساله صلاحیت
اشرف غنی صاحب ختم است .نمیدانم چرا او از ریاست دست نه می کشد
ببینید ۱۳۹۳ +۱۳۹۴+ ۱۳۹۵+۱۳۹۶ ش = چار سال ۱۳۹۷ سال پنجم میشود
از روی تقویم عیسوی ۲۰۱۴+۲۰۱۵+۲۰۱۶+۲۰۱۷ = ۴ سال سال
۲۰۱۸ جاری سال پنجم است .
آقای متفکر یا متحجر ( جناب اشرف صاحب ) در یک اظهار خود مدعی شده
که دور ریاست جمهوری پنج سال است لطفآ نشان بدهد و مردم خاموش هم
نشان بدهد که در کجای قانون اساسی پنج سال ذکراست که باید ریس جمهور
پنج سال در قدرت باشد درین صورت باید قانون میگفت که وظیفه رییس جمهور
در اول جوزای سال ششم ختم میشود که چنین نیست .
اینست حکم ماده شصت و یکم پراگراف دوم : وظیفه رییس جمهور در اول
جوزای سال پنجم بعد از انتخابات پایان می یابد.
پراگراف سوم همین ماده : انتخابات به منظور تعیین رییس جمهور جدید در خلال
مدت سی الی شصت روز قبل ازپایان کار رییس جمهور برگزار می گردد.
اگر بهانه عدم تدویر انتخابات باشد . این صد فیصد به مسوولیت رییس جمهور
بر می گردد که چرا مطابق قانون انتخابات را دایر نه کرده ( این عذر نیست و
گناه است ) باید صلاحیت آقای اشرف غنی قطع و تحت پرسش هم قرار گیرد
اینکه مردم و همه نهاد ها خواب اند یا طلسمی و جادویی بکار رفته به دوام
وظیفه جلالتمآب شان دلیل شده نمیتواند.
عوض اینکه در شاخه ها سرگردانید(یعنی کار های غیر قانونی و لج بازی های
آقای اشرف غنی احمد زی)چرا و چرا به اساس موضوع یا کنده متوجه نمیشوید
م . ش . ف کابل

>>>   عمر راوی
فردا در تخار همایش بزرگی برای پاسداری از هویت برگزار می شود. باز صدای رسای داکتر پدرام است و سرود بلند آزادی. زیر صدها فشار رنگا رنگ، مردی استوار ایستاده است و عدالت را فریاد میکند. ایکاش در کنارش بایستیم و تنهایش نگذاریم. پدرام امروز یگانه سیاستمدار مطرح تاجیک است که در خط اول دفاع از نام و ننگ تاجیکان قرار دارد. عمرش دراز ، مبارزه اش پیروز باد.

>>>   رییس جمهور ازیک قوم خاص پشتون است ودرخدمت قوم احمدزی قرار دارد بادیگر اقوام درضدیت قرار داشته عقده مندانه برخورد میکند تمام انرژی خودرا یک جانبه دخدمت پشتون احمدزی مصرف میکند دیگران را برکنار یا تبعید یا زندانی میکند یا ذریعه انتحاری ها قتل عام میکند مسجد مدرسه دانشگاه شفاخانه یا جای دیگر توسط قوم انتحاریشان قتل عام میشوند.هرگاه یک رییس جمهوردرخدمت یک قوم قرار گیرد آن دولت تک قومی است.نماینده گی ازیک قوم خاص میکند نه ازهمه ملیت ها.

>>>   خود مغز .....هم می داند که وزارت انربی و آب به رهبری انجینیر عثمانی بیشترین دست اورد را داشته بطوریکه خودش حسد می ورزد و مانع افتتاح پروزه های این کزارت به دست وزیرش می گردد و دیگر پروزه ها را هم در تدارکات ملی بلوکه می کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است