شمار بیجا شده‌های داخلی به ۱،۴ میلیون رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۷/۳/۸ کد خبر: 151507 منبع: پرینت

خشکسالی و ناامنی‌ها باعث افزایش بیجا شدگان داخلی در کشور شده‌ است.
سید حسین عالمی بلخی در مصاحبۀ با رادیو آزادی گفت: در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر در داخل کشور بیجا شده که نیاز شدید به کمک دارند.

وی افزود: بیجا شده‌های امسال بیشتر از دو لک نفر است. این نسبت به عدد پارسال، یک رقم بسیار بالا است. این افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد و ضرورت به رسیدگی‌های فوق‌العاده دارد. ما پیش از این یک میلیون و دو صد هزار بیجا شده از گذشته داشتیم که بیجا شده‌های دوامدار هستند. به این ترتیب، در حال حاضر ما یک میلیون چهارصد هزار بیجا شده داریم. البته تعدادی از آن‌ها وقتی زمینه فراهم می‌شود، دوباره به مناطق‌شان بر می‌گردند.
وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در ادامه صحبت خود گفت، بیشتر بیجا شده‌ها از ولایات فاریاب، غور و بادغیس به ولایات همجوار هرات بیجا شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین در حالی این مطلب را بیان می‌کند که اداره مبارزه با حوادث طبیعی هرات می‌گوید، در ظرف یک ماه ۵ هزار خانواده از غور، بادغیس و فاریاب به این ولایت آمده‌اند.
اداره مبارزه با حوادث طبیعی هرات می‌گوید، سروی آن‌ها نشان می‌دهد که تا کنون تنها نیم از این خانواده‌ها مستحق شناخته شده و به آن‌ها کمک صورت گرفته‌است.

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین می‌گوید، رساندن کمک به بیجا شدگان به‌ خاطری مشکل است که برخی از مؤسسات بین‌المللی و غیر دولتی به بعضی از مناطق نمی‌روند.
وی می‌گوید: متأسفانه وقتی عدد افزایش پیدا می‌کند، رسیدگی لازم صورت نمی‌گیرد. ضمناً، یک خلای دیگر زمانی به میان آمده که مؤسسات بین‌المللی به برخی مناطق نمی‌روند. از سویی هم دولت افغانستان در این رابطه کدام بودجه را تخصیص نداده‌ است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیجا شده
بلخی
آزادی
نظرات بینندگان:

>>>   Tajik
اگر این جغرفیا را نگهداریم . شاید دیگر من و شما و ملیت ما. زبان ما . کلتور ما دیگر وجود نداشته باشد . و از دست پشتون های فاشیست فعلأ هفده میلیون ( ۱۷۰۰۰۰۰۰) مردم ما از وطن فرار کرده اند و دو میلیون ( ۲۰۰۰۰۰۰) کشته داده ایم ..با نگهداشتن این جغرافیا بقیه هم کشته خواهد شد . ویا از وطن فرار خواهد کرد . دیگر بس است ملیت تاجیک . هزاره . و ازبک را کشتن . راه حل تجزیه است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است