به حکومت باید زورنشان دهید؛ زور!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۲    ۱۳۹۷/۳/۶ کد خبر: 151443 منبع: پرینت

یک: هر قدر دانش و فهم و شهرت داشته باشید و به مجلس نمایندگان نیز راه پیدا کنید؛ اگر قلدور نبودید و زور نداشتید حق مردمان بیچاره‌ی که به شما رای داده‌اند/می‌دهند را گرفته نمی‌توانید. از همین حال به زورگویان و قلدوران مجلس نمایندگان باید فهماند که در کنار حمایت مردمی، فهم،دانش و انرژی جوانی از وسایل که شما دارید من هم دارم. به حکومت کا در فکر انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی است و از حقوق شهروندی و مدنیت حالی شان نیست باید زور نشان داد.

دو: شک نکنید که بگو مگو های مبتنی بر تقلب و ضایع شدن آرای پاک مردمی وجود دارد، مانور به حلقه‌ی متقلب و دارودسته اش نشان می‌دهد که در صورت نادیده‌گرفتن رای کسانی هستند که بازخواست کنند. رزمایش مردمی در روز نخست ثبت‌نام نشاندهنده قدرت یک جوان است.

سه: نمایندگان با دانش دارایی مدارک دکترا و ماستری که حقوق جوانان اش را گرفته نتوانسته است را ناکام می‌دانم. دکتر سجادی و امثالهم که ده ها کتاب نوشته وقتی از حقوق هزاره‌ی قره باغ که با هزاران چالش و مشکل درس خوانده است، دفاع نتواند/نتوانسته است. مدارک اش به درد خودش می‌خورد، نه درد عوام که او را به کرسی نمایندگی رسانیده‌اند.

چهار: در کنار قانونگذاری یکی از وظایف نمایندگی نظارت است. طی دو دور پارلمان به نظارت نمایندگان ضعیف هرچند نویسنده هیچ کسی تمکین نکرده‌است. نمایندگان بی سواد با زور به ولایات شان پروژه سرک و ده ها پروژه‌ی سرنوشت‌ساز دیگر وارد بودجه‌های سالانه کرده‌اند. آنان که به دلایل وزارتخانه‌های حکومت قناعت کرده‌اند و استدلال را پذیرفته‌اند مردم و منطقه‌ی در محرومیت به سر می‌برند.

پنج: شما وقتی تصمیم می‌گیرید وارد پارلمان افغانستان شوید، تمام شایستگی ها را در وجود تان می‌بینید و مردم هم از شما حمایت می‌کند و رای می‌آورید اگر زور و قدرت توام با شجاعت و دلیری ندارید، به تصمیم تان تجدیدنظر کنید.

شش: بسیار خوب و نیک است که کسانی وارد پارلمان افغانستان گردند که در پهلوی مدارک، شهرت، مسلمانی و شایستگی زورگو هم باشند. زورگو نه در برابر عوام در برابر حکومت فاسد و حکومتی های قلدور. نماینده‌ی که از تمام مسایل جهان خبر و آگاهی داشته باشد و به مردمش کار نتواند به هیچ دردی نمی‌خورد.

صبور بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیات
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   هفت: بهرطریق باشد غ خودرا برنده میسازد

>>>   این ئولت یهودی است
شاروال در فساد غرق است نا حیه های در فساد غرق است همه روزه بلند منزل ها اباد می شود در حالیکه شاروالی 4 طبقه امر می دهد مگر از 5 الی8 منزل زیاد می شود همه ناحیه ها پول اخذ می کند شما بیاید در سرک 5 وزیر اباد تماشا کنید که چه حال است گناحیه ها وشاروالی چقدر پول رشوت می گرد افسوس به این دولت کثیف همسایه ها شب از دست این بلند منزل خواب ندارند ...

>>>   حكومت كابل رامبو امريكائي است، از زور نميترسد، بيات جان،

>>>   در مقابل حکومت زور نشان دادن باعث تباهی زور گوی و ویرانی کشور خواهد بود .جنایت کاران زور گوی در فکر خود اند مگر هلاک میشوند.
باشنده کابل.

>>>   Zarifi
نی ام کوهْ سلیمانی، افغان نی ام
همین به که تاجیک ، خراسانی ام
خراسانی ام من، پای بندم به ،،اصل،،
هم اشکانی و آل سامانی ام
مرا بهره از کوروش و شاه جم
همی پیرو رستم وزال ودستانی ام
بگردم گر از اصل خود ، ننگ باد
من از مرو، هراتی،بدخشانی ام
همه زادگاهم مهد شاهان پاک
بخارایی و بلخی، پروانی ام
نبردیده ام با پلیدو پلشت
چنان یک سپردارساسانی ام
تو ای اهرمن ،نخوانم به خویش
هماره گریزان زبد نامی ام
تو خوابی و من زنگ بیدارباش
به دوده تاجیک و از بنْ ایرانی ام
به اندیشه وگفته وکار نیک
همی نیکخواه،گریزان ز نادانی ام.
ترا نیز هم میهنم خوانم به مهر
شویم یکصدا که ،،خراسانی ام،،

( حنا عثمانی)

>>>   خير ببيني بيات لالا !
اگه مثل خودت واري چهار نفر رهنماي دانشمند ده اي وطن باشه ، افغانستان گُل و گلزار ميشه ! تا فعلاً خو تنها مسلم جان شيرزاد؛ شروع به عملي كردن نصيحت هاي پدرانه ات كده ، ان شأالله كه ديگه كانديد ها هم از رهنمايي هاي 'دوكتورين و تز ' ارزشمند شما مستفيض و مستفيد خواهد شدند !

>>>   پیشرفت یک کشور ارتباط مستقیم به کسانی دارد که او کشور را رهبری و مدیریت می کنند پس برای من بگو که در این سه صدسال اخیر کی ها براین خاک حکومت کردند که نتیجه اش افغانستان امروزی است ؟
امان الله خان را قشرروشنفکر آنزمان که مشروطه خواهان نام داشتند از قبیل محمدولی خان درازی ، محمود طرزی و غیره مشوره میدانند و امان الله خان ساختند ولی متاسفانه امان الله خان به آنها پشت کرد ، قوم و قوم بازی کرد و بالاخره فرار را ترجیح داد .
لطفا یک مرتبه نامه محمدولی خان درازی را به امان الله خان بخوانید تا بدانید که این قوم پرستی ریشه در تاریخ دارد.
داود خان هم هرچه کرد قربانی پشتون ولی اش شد و همچنین داکترنجیب که می خواست کابل را تسلیم حکمتیار کند و خودش هم یک پشتوالی متعصب بود.

>>>   سخنرانی لطیف پدرام در مصلی شهید مزاری!
این دولت، دولت ما نيست!
اين چگونه دولت شماست كه اعتراض مدني مي كنيد گردن شما را مي برد!
اين چگونه دولت شماست كه دادخواهي مي كنيد انفجار مي دهد و صدها نَفَر را به خاك و خون مي كشاند!
اين چگونه دولت شماست كه صداي شما را نمي شنود!

>>>   دنباله قتل هاي مرموز ارگ!

شما شاهد هستيد كه مارشال فهيم چگونه از سياست و زمين گير و مرموز به قتل رسيد!
شما شاهد هستيد كه سيدحسين انوري چگونه از سياست دور و مرموزانه از بين برده شد!
و...!
حال نوبت جنرال دين محمد جرئت است!
جنرالي كه هم از كعبه ماند و هم از ميخانه امروز دَارد با مرگ دست و پنجه نرم ميكند!
شما به ياد داشته باشيد كه اين اقا هم در لست ترور هاي مخفي ارگ قرار گرفته است و دَارد روز هاي اخير حياتش را سپري ميكند،

پرسش اينجاست كه آيا گريانگري بالاي مقبره او خواهد رفت؟
ظالم نباشيد و كمي با يتيم هاي سياسي شفقت رايگان نماييد!!!
سروش

>>>   برادر همین غنی متقلب قاق روده بیکاره ضعیف و ناتوان در کار را رامبو معرفی کرده خند اور است که قرچه را با فیل قیاس کنید هههههههه.

>>>   با درود به آقای بیات
"زور " نشان دادن و قلدری دو مفهوم کاملا متفاوت از همدیگر است. کسی که در پارلمان یا سنا میرود در حقیقت به نظام تسلیم شده و اگر گاهی حرف های پر طمطراق و بلند بالا میگوید بگفته عامیانه "لچری "و "بد ماشی "میکند. اما "زور "سیاسی یا زور مردم از راه پارلمان و سنا متبارز نمی گردد.
سنا و پارلمان در تمام جهان ارگان های قانونی ساختن نظام است و وکلای محترم جز شرعی سازی فساد, ارتشا, چور و چپاول مردم وتهیه قوانینی برای حفظ منافع ستمگران و زورگویان کار دیگری نمیکنند. اگر یک نفر شان بیشتر از دیگران "لچری "میکندنباید به آن دلخوش کرد.
کوچک شما حسین از جاغوری

>>>   چهل سال است.که هرنوع بلا های زمینی و آسمانی مثلی مشت و لگد مردم افغانستان دست و پنجه نرم میکنند.من به مردم افغانستان توصیه میکنم که از دولت حمایت کنید به دولت همکاری و یاری برسانید.در حال حاضر اگر به حکومت پشت کنید.از او طرف مخالفان خشن و وحشی بی رحم قرار دارد.اگر از حکومت پشتباني نکنید به خودتان ظلم کردید به فرزندان تان ظلم کردید.این های که علیه حکومت حرف بد میزنند.اشخاصی شرور بی وجدان.وسودجو هستند که ازاب گل آلود ماهی می گیرند.این نوع اشخاص هیچ وقت به صلح و آرامش خوشحال نمی شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است