انتخابات با رویکرد تجمل گرایی و اشرافی گری
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۷/۳/۶ کد خبر: 151440 منبع: پرینت

واقعیت های تلخ و نابهنجار اجتماعی، باعث می شود تا نیاز جعلی، تصنعی و کاذبی خلق گردیده و نا خواسته نخبگان جامعه را نیز تحت تاثیر قرار داده به سمت پاسخ دهی مثبت به این نیازهای کاذب، سوق دهد!؛ پاسخ به نیازهایی که هیچ سنخیتی با سطح زندگی و هم باعقیده و سلوک این دسته از نخبگان نداشته و نا خواسته توسط جبر محیط برایشان تحمیل می گردد.

تجمل گرایی با این سبک و صیاغ؛ به ویژه انگاه که با نوعی جلوه گری فراورده های میلیتاریستی؛ خشونت محوری و مانور قدرت همراه گردد می تواند آسیب های جدی و ویرانگری را‌ بر سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی یک ملت وارد ساخته و آینده را برای نخبگان بیش از پیش، تیره و تار سازد.

تسلط، تصلب و سیطره فرهنگ برخواسته از نظام‌سرمایه داری در جهان و به ویژه سیطره ی فرهنگی برخواسته از آن در کشور عزیز ما افغانستان شکافهای عمیق طبقاتی را به میان آورده و نوعی گسست فرهنگی و اجتماعی و در نتیجه بدبینی را میان قشرها و طبقات مختلف، درپی آورده است.

انتخابات با رویکرد زرسالاری و زورمداری و دخیل ساختن نقش ثروت، قدرت و تعدی و تحکم روانی و اجتماعی بنیاد و بنیان برابری اجتماعی و بهره وری از فرصت مساوی را ویران نموده و در نهایت رقابت سالم و شفاف را که از اصول بنیادین و پیش نیاز های اصلی مردمسالاری است با چالش های فراوان مواجه خواهند ساخت.

نخبگان موظف اند تا جامعه را از وضعیت موجود اما نامطلوب به سمت وضعیت مطلوب، رهنمون شده و تغییرات و اصلاحات را در عرصه فکر و فرهنگ یک جامعه پدید اورند نه انکه تسلیم فرهنگ متصلب و نابهنجار اجتماعی خود گردند!.

محمد عیسی رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رحیمی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   gedeeld.
ذهنیت بسیاری ها در مورد طالبان چه است. آقای سباوون و خیلی های دیگر به این حرف ایمان دارند که طالب برادر است و جنگ فعلی افغانستان میان دو برادر. من چند روز پیشتر نوشتم که جوانان غیر پشتون را نباید برای جنگیدن به جبهات جنگ در جنوب و شرق کشور فرستاد چون جنگ فعلی افغانستان یک منازعه خونین و ناتمام میان حکومت پشتون-محور کابل و طالبان پشتون است. متاسفانه در دو جناح این منازعه خونین یک قوم قرار دارد و بیشترین قربانی را هم در این جنگ پشتون ها میدهند. تاجیک ها و دیگر اقوام کشور نباید به جانبداری یکی از جناح های پشتون که حکومت کابل است در پی سرکوب جناح دیگر باشند چون این رویه زمینه های دشمنی دراز مدت را میان پشتون ها و دیگر اقوام میسر می گرداند.

>>>   عيسي خان رحيمي !
مسلم شيرزاد شايد فهميده باشد كه " به در ميگويم ، اي ديوار بشنو ! "

>>>   محمد همایون صادقی
در شروع فرصت طلب و تسلیم طلب شد و از نام پرچم فاشیزم آرای مردم را به عنوان یکی از کاندیداتور ها خرید میکند آینده خوب ندارد .
هر کاندید تاجیکتبار نگاره ها و پرچم هایش از نام جمهوری فدرالی خراسان با رنگ آبی و نشان خورشید و گندم با چرخ فضای سیاسی انتخابات را رنگ بدهد نه با پرچم فاشیزم اوغانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است