طرح دولت آلمان برای اسکان پناهجویان ظالمانه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۷/۳/۶ کد خبر: 151423 منبع: پرینت

چند سازمان مدافع حقوق کودکان و پناهجویان در نامه‌‌ی سرگشاده‌ای به طرح وزارت داخله آلمان برای اسکان پناهجویان در اقامتگاه‌های بزرگ انتقاد کردند. آنها معتقدند که این طرح مغایر حقوق کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها است.

به گزارش صدای آلمان، ۲۴ سازمان مدافع حقوق کودکان و پناهجویان با انتشار نامه‌ی سرگشاده‌ی مشترکی به طرح هورست زهوفر، وزیر داخله آلمان برای اسکان پناهجویان انتقاد کردند. امضاکنندگان بر این نظرند که طرح موسوم به "مراکز آنکر" Anker) که مخفف سه واژه‌ی ورود، تصمیم‌گیری و بازگرداندن است) حقوق کودکان و نوجوانان را به احتمال زیاد تضمین نمی‌کند.

مایکه ریبائو، سخنگوی سازمان حفاظت از کودکان آلمان که یکی از امضاکنندگان نامه‌ی سرگشاده است می‌گوید، برای کودکان در آغاز زندگی جدیدشان در آلمان مهم است که در مکانی امن و سالم اسکان داده شوند و به مهد کودک و دبستان دسترسی داشته باشند.

به اعتقاد ریبائو، طرح ایجاد "مراکز آنکر" نه تنها به این اقدامات و حقوق کودکان اهمیت نمی‌دهد، بلکه آشکارا با آنها مغایرت دارد.

یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در هر اقامتگاه
بر اساس "طرح جامع" وزیر کشور آلمان در ایالت‌های این کشور مراکزی ایجاد خواهد شد که پناهجویان از زمان ورودشان به آلمان تا پایان روند رسیدگی به تقاضای پناهندگی‌شان در آنها اقامت خواهند داشت و در صورت رد تقاضایشان، از همانجا اخراج خواهند شد.

قرار است که در این مراکز تا یک‌هزار و ۵۰۰ پناهجو شامل کودکان و بزرگسالان زندگی کنند و اداره‌ی رسیدگی به امور مهاجران و پناهجویان نیز در آنها دفاتری برای رسیدگی به تقاضاها دایر کند.

زهوفر هنگام معرفی این طرح تاکید کرد که ایجاد این مراکز به رسیدگی سریع‌تر به تقاضای پناهندگی متقاضیان کمک می‌کند.

وزیر داخله آلمان امیدوار است که روند رسیدگی به تقاضاها برای پناهجویان مجرد تا ۱۸ ماه و برای خانواده‌ها تا ۶ ماه به‌پایان برسد و آنها یا با مدرک رسمی ویژه پناهجویان و اقامت قانونی، یا به عنوان اخراجی "مراکز آنکر" را ترک کنند .

قرار است که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۵ اقامتگاه مرکزی به طور آزمایشی در ۵ ایالت کار خود را آغاز کنند. اما تاکنون تنها دو ایالت بایرن و زارلند آمادگی خود را برای ایجاد "مرکز آنکر" اعلام کرده‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
مهاجرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است