رهبران دو کوریا برای دومین بار دیدار کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۷/۳/۶ کد خبر: 151422 منبع: پرینت

دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی در سئول اعلام کرد که رییس جمهوری این کشور و رهبر کوریای شمالی برای دومین بار ظرف یک ماه با هم دیدار کرده‌اند. لغو ملاقات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون بر نگرانی‌ها از افزایش تنش افزوده است.

به گزارش صدای آلمان، دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی اعلام کرد که سران سیاسی دو کوریا بار دیگر با هم دیدار کرده‌اند. بر این اساس مون جائه این، رییس جمهوری کوریای جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی با هدف رفع موانع ملاقات رهبر کوریای شمالی با رییس جمهوری آمریکا با هم تبادل نظر کرده‌اند.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی، مون درباره نتایج دیدار دو ساعته خود با رهبر کوریای شمالی اطلاع‌رسانی خواهد کرد. این ملاقات در ‌منطقه مرزی دو کره، در خاک کوریای شمالی صورت گرفته است. ملاقات یادشده دومین دیدار مستقیم مون و کیم است. این دو در ماه آوریل با هم دیدار کرده بودند.

دونالد ترامپ از لغو دیدار خود با کیم جونگ اون خبر داد. این دیدار که مدت‌ها برای آن مقدمه‌چینی شده بود، قرار بود روز ۱۲ ژوئن در سنگاپور صورت پذیرد. رییس جمهوری آمریکا کمتر از ۲۴ ساعت بعد از لغو قرار ملاقات، اعلام کرد که امکان ملاقات او با رهبر کوریای شمالی در تاریخ یادشده همچنان وجود دارد.

پس از لغو دیدار اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که کره جنوبی تلاش می‌کند با کوریای شمالی به صورت مستقیم صحبت کند؛ حتی بدون حضور آمریکا.

واشنگتن پیش از دولت دونالد ترامپ همواره دیدار با رهبری کوریای شمالی را رد می‌کرد. آمریکا چشم‌پوشی کوریای شمالی از برنامه هسته‌ای خود را شرط این دیدار می‌دانست.

کوریای شمالی به دلیل برنامه اتمی و موشکی خود تحت تحریم و فشار شدید بین‌المللی است و در انزوا به سر می‌برد. چین متحد اصلی پیونگ‌یانگ است. کوریای جنوبی و شمالی تا امروز به صورت رسمی در وضعیت جنگی به سر می‌برند. در ماه‌های اخیر گشایش‌هایی در روابط پیچیده کوریای شمالی با همسایه جنوبی و جامعه بین‌المللی ایجاد شده است. کوریای شمالی که می‌گوید کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و برد موشک‌های حامل این کلاهک‌ها تا آمریکا هم می‌رسد، در روزهای اخیر در حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی مرکز آزمایش‌های هسته‌ای "پونگ ری" را منهدم کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
کوریای جنوبی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است