ازبکستان چاه های نفت افغانستان را حفر می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۶    ۱۳۹۷/۳/۴ کد خبر: 151381 منبع: پرینت

سرپرست وزارت معادن و انرژی از حفر چاه های نفت و گاز افغانستان خبر داد.
«نرگس نهان»، سرپرست وزارت معادن و انرژی افغانستان اعلام کرد، در سفر اخیرش به ازبکستان با شرکت «ازبک نفت و گاز» قرار دادی را برای حفر چاه های نفت در افغانستان امضا کرده است.
«نرگس نهان» افزود، قرار است یک هیات ازبکستانی نیز به زودی در همین رابطه به کابل سفر کند.

سرپرست وزارت معادن و انرژی افغانستان خاطرنشان کرد، این شرکت ازبکستانی درباره خط انتقال گاز نیز با افغانستان همکاری خواهد کرد و هیأت ازبکستانی در سفرش به کابل این توافقنامه ها را نهایی خواهد کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ازبکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   خداكند كه دزدي تيل شروع نشود، يا طالب رزيل شروع به پراندن چاه ها نكند

>>>   Bashirahmad Bezhan
پارک گون هه رییس جمهور برکنارشده کوریای جنوبی که به جرم فساد ومعامله بایکی ازکمپاینران اش ازسوی نماینده گان مردم درپارلمان سلب صلاحیت گردیدوبه محکمه معرفی شد؟
-- یک پرسش ازشما؟؟؟
-- دادن 144 جریب زمین درطلایی ترین نقطه کابل به اقای الکوزی که یکی از کمپاینران اقای اشرف غنی بود .
--- فساد است؟ یا فساد نیست؟

>>>   وزیر صاحب معدن!
ترکانی د بیزو کار نه دی!
چاه نفت عبارت از چاه آب نیست که حفر کنی و از زیر چاه آب برآید.
نفت و گاز عبارت از بقایای اجساد زنده جانها بشمول حیوانات و نباتات است که طی ده ها و صد ها میلیون سال گذشته مرده اند و از بین رفته اند و اجساد آنها در زیر ابحار و در زیر زمین ترسب کرده اند، ودر اثر فشار وحرارت زیاد طبقات زمین، این بقایای اجساد به نفت و گاز تبدیل شده اند.
بنأ اولآ باید جیولوژیست ها مناطق نفت و گاز دار را که شامل احجار رسوبی میشوند، در اثر تحقیقات جیولوژیکی پیدا کنند.
بعدآ توسط سیسموگراف ها ، موجودیت نفت و گاز را در مناطق تثبیت کنند.
بعدآ چاه های اکتشافی حفر کنند که موجودیت صد فیصدی نفت و گاز را در منطقه و ذخیره آن را از روی فشار چاه ها بدست بیاورند.
بعد از آن ما به حفر چاه های استخراجی میرسیم که این چاه ها حفر میشوند و نفت و گاز در تصفیه خانه ها تصفیه میشوند و برای مصارف داخلی و صادرات به خارج، توسط پایپ لاین ها و کشتی ها صادر میشوند.
ناگفته نباید گذاشت که از نفت و گاز تنها منحیث مواد سوخت استفاده نمیشود، بلکه از مشقات آن بشمول پلاستیک، حدود پنج هزار مواد دیگر استفاده میشود.
اگر باور ندارید، تمام چیز هایی را که در خانه تان وجود دارد و در آن از مشقات نفت و گاز استفاده شده است، بیرون کنید، خانه شما کاملآ خالی خواهد شد و حتی در ساختمان خود خانه شما نیز از مشقات نفت و گاز استفاده شده است، بشمول سمنت و رنگ و سامان آلات برقی و کانالیزاسیون و صد ها چیز دیگر که در ساختمان خانه شما بکار رفته است.

>>>   بـــه ترکانی >>>>>
هدف وزیر ه صاحب اینست که همان چاه های نفت زمان شوروی سابق که درافغانستان فعال بود وبه شوروی گاز صادر میکرد دوباره حفر وفعال میگردد خوب کردی که اینموضوع رابه دین ربط ندادی !
ر

>>>   به نظر دهنده دوم!
این موضوع به دین نیز ارتباط میگیرد.
امکانات این که این نفت و گاز از بقایای اجساد اجداد انسانها که میلیون سال پیش از نسل شادی ها و میمون ها جدا شده اند،نیز تشکیل شده باشد.
بنأ هر لیتر تیل و با بالون گازی که میسوزانید و با در موتر استفاده میکنید.شاید از بقایای جسد کدام آدم بیچاره از یک میلیون سال پیش باشد.
بیچاره در روز قیامت جسد ندارد که مورد بازخواست قرار گیرد.

>>>   به نظر دهنده چهارم!
همچنان باید خاطر نشان کنم که در زمان شوروی سابق در افغانستان نفت استخراج نمی شدتنها گاز از معادن جرقدوق و خواجه گوگردک و بتیم تاق شبرغان مربوط ولایت جوز جان استخراج میشد که به شوروی صادر میشد.
مقدار استخراج سالانه آن حدود یک و نیم ملیارد متر مکعب بود.
اما نظر به استخراج زیاد از حد چاهای گاز،فشار چاه های گار پایین آمده بود و درنتیجه آب طبقات رمین از زیر زمین داخل چاه ها شده بود و اکثر چاه ها با وجودی که هنوز مقدار زیاد گاز ذخیره داشتند،اما در اثر آبی شدن چاه ها،چاه ها غیر فعال شده بودند.
بعد از خروج قوای شوروی و آمدن مجاهدین،متخصصین شوروی نیز افغانستان را ترک کردند و یک مقدار کم گار استخراج میشد که به فابریکه کود و برق مزار شریف انتقال داده میشد و یک مقدار کم آن نیز از طریق نل دوانی هوایی،غرض تسخین یک تعداد خانه ها در شبرغان استفاده میشد.
افغانستان یگانه کشوری در دنیا است که نل های گار خانه های آن در روی زمین است.باقیمانده ممالک نل های گاز از سیستم زیر زمینی به خانه ها گاز رسانی میکند.
نمیدانم که حالا هم این سیستم گار رسانی در شبرغان وجود دارد و یا از بین رفته است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است