بیات: در هویت طلبی! افغانیت را قبول ندارم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۳۹۷/۳/۴ کد خبر: 151378 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی در راس رییس‌جمهور به سادگی حاضر به پذیرش اقوام نیست، حکومت به خواسته‌های قانونی و مشروع اقوام تا هنوز هیچ گاهی تمکین نکرده‌است/ نمی‌کند. در خصوص به رسمیت شناختن اقوام رییس‌جمهور درگیر دو موضوع است.

یک: او یک آدم لج باز است و به مثابه عقل کل عمل می‌کند. آدم روانی که فکر می‌کند هر چه او می‌گوید درست است؛ قانونی هم اگر نباشد که نیست. آدم که با مردم و رعیت اش لج می‌کند و احساساتی برخورد می‌نماید. انتظار آینده‌ای بدتر را باید داشته‌باشد.

دو: رییس‌جمهور را معاون دوم نه تنها در این راستا کمک نمی‌کند/نکرده‌است بلکه به رییس‌جمهور مشورت نادرست و غلط داده‌است/ می‌دهد. رییس‌جمهور چون در برخی از موارد قانونی-حقوقی از معاون دوم در حد نظر مشورت می‌گیرد. مشوره نادرست و خلاف منافع ملی معاون اش نظر شخصی رییس‌جمهور شاه را کمک کرده‌است/ می‌کند.

ما راه های زیادی را پیمودیم از کنفرانس های مطبوعاتی گرفته تا همایش مردمی و فعالیت‌هایی رسانه‌ای، چند ماه پیش ایتلاف اقوام همسو را شکل دادیم و وارد پروسه با سایر اقوام گردیدیم. در کنار سایر اقوام جلسات متعدد و کنفرانس های مطبوعاتی داشتیم و ملاقات های با سران حکومت وحدت ملی بجز رییس‌جمهور صورت پذیرفت. شوربختانه نتیجه‌ی چشمگیر و درست در قبال نداشت. تا هنوز به هدف نرسیده ایم. من فکر نمی‌کنم رییس‌جمهور با جلسه و جلسه بازی سر تسلیم نهد. تا اینجای کار من به نمایندگی قوم بیات افغانستان در کنار چند تن از دوستان برنامه‌ها را دنبال کردیم. ادامه کار با اقوام همسو که مدیریت آن را گاهی آقای جاوید دارد و گاهی گیلانی کار بجای نمی‌برد. اگر می‌برد تا هنوز نتیجه گرفته بودیم. حال موقف شخصی من در قبال شناسنامه‌های برقی این است. دوستان که در این بخش همنوایی دارند می‌توانیم کار مشترک کنیم.

1. وقتی افغانیت را سایر اقوام قبول کرد، با آنهم رییس‌جمهور و حلقه‌ی فاشیزم اقوام را نپذیرفت، در باره قبولی واژه افغان در شناسنامه‌های برقی تجدیدنظر کرده‌ام وقتی دیگران هویت واقعی مان را نمی‌پذیرد ما نیز هویت جعلی و کاذب را قبول نداریم.

2. تاکیدات مکرر سران اقوام همسو در راس سید اسحاق گیلانی و سید علی جاوید بخاطر قبولی و تحمیل افغانیت برای من قابل پذیرش نیست. من در هیچ‌یکی از سخنان و نوشته‌هایم چنین چیزی را نپذیرفته‌ام. دوستان که در کمیسیون حضور دارند؛ دیدگاه و نظر خودشان است. وقتی پیمودن یک راه نتیجه ندارد و نداد؛ تداوم اش قابل توجهی نیست.

3. من به مبارزات ام در باره هویت بر مصوب مجلس نمایندگان تاکید دارم و ادامه می‌دهم؛ در پهلوی دوستان که در این راستا کار می‌کنند، کار خواهم کرد. نمایندگی از هیچ جریان قومی نمی‌کنم و از هویت ام دفاع خواهم کرد.

4. تجربه ثابت کرده‌است که حکومت بدون فشار و مردم بدون قربانی دادن به هویت شان در این سرزمین نمی‌رسند/نرسیده اند. تنها از حرکات اعتراضی بر ضد توزیع شناسنامه‌های برقی حمایت می‌کنم و از کمیسیون اقوام بیرون شده‌ام.

5. موافق درج نام قوم بیات در دیتابیس دولتی و حکومتی هستم؛ کلمه افغانیت را قبول ندارم. اگر درج می‌کنند نام تمام اقوام بشمول بیات را درج کنند.

صبور بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیات
هویت
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   شناسنامه ها تنها کار برد داخلی دارند. در بیرون از افغانستان و آن هم به زبان های فارسی و پشتو هیچ کار بردی ندارد . تنها گذرنامه یا پاسپورت است که ما را معرفی می کند. علاوه بر آن از نظر علم احصاییه اگر یک کلمه را سی ملیون بار تکرار کنیم هیچ معلوماتی برای ما نمی دهد. چیزی که برای طراحان خدمات صحی، اجتماعی، تعلیم وتربیه وسایرپالیسی های ملی مهم است همانا دانستن فیصدی اقوام مختلف ساکن در افغانستان است تا خدمات را بر اساس نیازمندی های همان جامعه مهیا بسازند. پافشاری برادران افغان ما بالای نوشتن کلمه ی افغان در شناسنامه های همه ی ما برای ملت سازی راه اشتباه و ضیاع وقت ملت است. راه های علمیی که تا جایی ثبوت و مستند گردیده اند چیزهای دیگری اند. برادران افغان ما سوراخ دعا را گم کرده اند.
شمشیرسنگ

>>>   واژه افغان بنام ملیت تمام اقوام هیچگاه مورد قبول اکثریت مردم نبوده ونیست افغان = به پشتون قوم محترم در کشور ما است نه ملیت تماممردم کشور ما .

>>>   باید اقوام این سرزمین دست به دست هم دهند و این مغز .....را همراه قوم خودکفانش دوباره به کوههای سلیمان روان کنند.

>>>   سلام علیکم برادران گرامی و مسلمان!
ماه مبارک و خجسته، ماه حرام، ماه برادری و برابری، ماه برکت وعبادت، ماه که ما همه مسلمانان مهمان زاد پاک الله سبحان تعالی هستیم.
اما متاسفانه در کشور که همه مسلمانند و خود را مسلمان هم میگویم اما اعمال و گفتار مان استغفرالله از ابلیس و کافران هم بدتر است. نمیدانم که این همه بهود گفتن، به مسلمان دیگر ناسزا گفتن، جنگ اندازی و منافقت کردن به شما چی میدهد به جز از تباهی تمام ملت مظلوم مسلمان افغانستان ما.ایا شما از ریختن خون عزیزان خود سیر نشدید که همه روزه مانند رهبران دوزد و مزدور ما به نفاق افگنی و منافقت ادامه میدهید اخر از خداوند متعال نمیترسید ترسم از انست که همه ما بی گناه و با گناه ما مانند گذشته گان خود که در جهل و نادانی زندگی میکردند نابود شدن. انسان باایمان و مسلمان واقعی تعصب قومی مذهبی یا فرق بین خود، غریب و ثروتمند را ندارد ما همه انسانیم و الحمدلله مسلمانیم. همه اجداد انسان ها از ابتدا قبل از اسلام عزیز مسلمان نبودن لعنت الله بر کسانیکه افتخار می کنند به گذشته اجداد شان که زردشتی یا بودایی یا به دین غیر از اسلام بودن. انسان های نادان به گذشته اجداد کافر خود افتخار می کنند نه انسان باایمان. امروز هرکی جواب ده خود نزد الله سبحان تعالی است نه بابا و اجداد ما اگر غیرت دینی داریم و مسلمان واقعی هستیم باید در روشنایی قرآن پاک و اعمال مبارک رسول اکرم خود رفتار و گفتار کنیم. این رهبران شیطان صفت دوزد و مزدور کفار همراه شیاطین دین فروش و قبیله پرستان خود همه ما را میخواهند مثل خود رسوا دنیا و آخرت نمایند، اگر واقعا مسلمان هستیم از این منافقین خود را دور بسازیم و ملت مسلمان افغان را به برادری و برابری طلب کنم نه آتش نفرت را دامن بزنیم.
ایا اینها مسلمان اند همه روزه برادران مسلمان افغان ما شهید می شود مادران و خواهران مسلمان ما بی عزت می شوند حرام خوری، چور چپاول، غارت ، انتحار، انفجار، قتل، زنا، رشوت منافقت، قوم پرستی در کجائ دین مبین اسلام است او با تمدنترین انسان توکه خراسانی با تمدن میگیری خود را در کجائ انسانیت است پس این ها نه انسان هستند دور از کلمه اسلام صدقه نام مسلمان میشوند. اینها همه منافقین هستند که در زمان مبارک رسول اکرم هم بودن در روز مسلمان اند در شب با هم کیشان منافق خود مانند ابلیس هستند، اگر مسلمان واقعی هستند پس چرا این همه بدبختی بالای سر مردم مظلوم مسلمان بی دفاع افغان اوردن و زشتترین اعمال را انجام می دهند.
امیدوارم که از شر همه منافقین، شیاطین دین فروشان معامله گران تیکه داران مذهب و قومگرا ها خلاص شوم انشاءالله مگر آنکه ما همه مانند برادر مسلمان دست به دست هم دهیم ور نه مانند آنها غرق خواهیم شد.
وسلام برادر تان قیس

>>>   طالب ميتواند اين ملت را متحد داشته باشد

>>>   Allahyar
شما را به الله ج قسم کمی غیرت پیدا کنید
شما را به حضرت محمد ص قسم که کمی مرد شوید
شما را به شیر آن مادر قسم که شب ها بخاطر تو رنج زحمت و‌تکلیف کشید ‌پتو را بزرگ کرد
تو‌را به آن پدری قسم که دست هایش ابله نمود و تو را بزرگ کرد و فکر می‌کرد مرد هستی و شاید غیرت داشته باشی
تو را به خون آن شهیدان قسم که بخاطر عزت آزادی و‌سربلندی من و‌تو جان داد که امروز زن اش بیوه و‌طفل اش یتیم و‌گدا شده هست
تو را به آن خاک پاک قسم که خون هزاران جوان در وجب وجب اش بخاطر
الله ج ناموس هویت و سربلندی ریخته هست
توره به خدا قسم بی ننگی بی غیرتی دول قدرت ثروت دوستی را بس کن که
یک ....میاید تو را مهاجر کارت می‌دهد دزد راه زن ووو خطاب میکند
شرم ات باد اگر بعد از این خاموش بنشینی

>>>   جناب صبور بیات نام قوم شما قزلباش ها درج می باشد.

>>>   به : وسلام برادر تان قیس ....
راجع به زردشتی چند کتاب مطالعه کردی ؟؟؟

>>>   آفرین بر بیات های شجاع واقعاً ستودنیست. حرکت های عدالت خواهی ودادخواهی.
اریائی تبار

>>>   هویت ما افتخار ماست هرگز هویت جعلی افغان را نمیپزیریم مارا از صلاح دیگر بس است
مژگان "فراجی"

>>>   واژه افغان بنام ملیت تمام اقوام هیچگاه مورد قبول اکثریت مردم افغانستان نبوده ونیست واین شخص غنی است که ملت یک پارچه را چیدین پارچه ساخته وخود تماشاګر شده است (( چاه کن خودش درچاه ا ست ))


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است