قطعنامه جنبش عدالتخواهى امروز تخار
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۹    ۱۳۹۷/۳/۳ کد خبر: 151372 منبع: پرینت

ما بپا خاستيم تا در برابر ظلم و استبداد نه گفته باشيم. مردم سلحشور سرزمين ما مسير تاريخ را با زد و خورد و اعتراض در برابر لشكريان سياه فكر ظلم تا به اينجا پيموده اند. اين مردم در هيچ مقطعى از تاريخ، دست از مبارزه و قيام در برابر غول هاى استعمارى و خارجى، و دد منشان تماميت خواه داخلى بر نداشته و هميشه، درفش رستاخيز بر دست رو به سوى دشمن تاخته و به تار و مار شان پرداخته اند.

حالا، در اين برههء حساس تاريخى، سياه انديشان تماميت خواه به دستور فرمانداران اجنبى، يكبار ديگر به مصاف مردم آمده و ميخواهند با يك ترفند استراتژيك و برنامه ريزى شده، هست و بود شهروندان اين سرزمين را مسخ نمايند.

ارگ و هم صف هاى آن در آخرين كنشى كه همگان شاهد آن بوده اند، روند توزيع تحميلى و غيرقانونى شناسنامه هاى برقى را آغاز نموده و با اين اقدام، يكبار ديگر به خواست هاى برحق مردم پشت پا زده و مرتكب ظلم برنامه ريزى شده بر اكثريت مردم اين سرزمين گرديده اند.

با توجه به خواست اكثريت مردم، حكومت بايد روند توزيع شناسنامه هاى برقى را طبق مصوبهء سال ١٣٩٣ مجلس نمايندگان، بدون ذكر و تعميم هويت جعلى "افغان" آغاز مى نمود؛ اما صاحبان قدرت كه در حقيقت همگى تيكه داران قومى اند، با تزويرى عريان قانون و خواست اكثريت مردم را دور زده و ميخواهند همهء داشته هاى تاريخى و فرهنگى و انسانى ديگر اقوام اين سرزمين را، با جعل هويت و قوميت ايشان ضرب در هيچ نمايند.

ما اين اقدام زشت حكومت را سخت تقبيح نموده و هيچگاهى بر صاحبان فاشيست قدرت، اجازه چنين بيدادگرى را نخواهيم داد. ديگر زمان آن گذشته كه كسى مثل آقاى غنى بيايد، قوانين و خواست هاى مردم اين كشور را زير پا بگذارد!

1 – مردم دیگر حوصلهء ظلم و بیداد حکومت را ندارند ، ارگ و عمالش و کسانی که خواهان تحمیل هویت و توزیع غیر قانونی شناسنامه های برقی هستند ، باید به این پروسهء تحمیلی پایان بخشیده و از مردم رسما معذرت بخواهند.

2 – ما خواهان به راه اندازی گفتمان ملی برای حل تضاد هویتی و ملی در کشور هستیم.

3 – ما خواهان بستن مراکز توزیع شناسنامه های برقی هستیم.

4 – شناسنامه های برقی باید طبق قانون مصوبهء 1393 مجلس نمایندگان که توسط آقای غنی نیز توشیح گردیده بود ، توزیع گردد. ما به اعتراضات خود در سراسر کشور ادامه خواهیم داد و در صورتی که حکومت به پای خواست های برحق مردم زانو نزند، مسوولیت هر گونه پیامد جدی و خطرناک به دوش حکومت خواهد بود. ما به پا خواستيم و تا تحقق خواست هاى مان به پيش ميرويم.

جنبش عدالتخواهی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش عدالتخواهی
تخار
نظرات بینندگان:

>>>   محمد همایون صادقی
! درود های فراوانم نثار همه آزادیخواهان ، دادخواهان و عدالتخواهان میهن عزیزمان
بخاطر نجات میهن مان از فروپاشی و تجزیه ، همبستگی اقوام در محور عدالت اجتماعی می باید خامه ای از برنامه
، و اهداف راهبردی و تاکتیکی که مردم را از نسل کشی طالبان و فاشیست های افغانتبار ارگ نجات دهد پیش از ترتیب لیست مطرح و گزینش داده شود تا باشد که دیدگاه و نظریات همه در آن بازتاب یابد .
در شرایط کنونی که فاشیست ها و شوونیست های افغانتبار دارند کشور را به تجزیه می کشند می باید نخست برای
ریشه کن کردن این سیستم استبدادی استعماری تک قومی افغانوالی( پشتونوالی )راه درست را انتخاب کرد ..
مشکل همه اقوام و زحمتکشان افغانتبار میهن مان همین سیستم دونیم قرنه استعماری و فاشیستی قبیله ای است .
حل عادلانه مسئله ملی را مطرح کرد تا اقوام در آینه آن نگاره ایشان را ببینند که آنجا مظهر اراده و آزادی است ، نهبا وعده های واهی و آب در هاون کوبیدن
من با طرح های سازنده و رئالیستی جناب داکتر پدرام همسویی فکری دارم و پشتیبان آن طرح ها استم
دیدگاه محترم داکتر پدرام دادخواهانه ، عدالتخواهانه برای همه اقوام بشمول زحمتکشان قوم شریف افغانتبار (پشتون) است .

>>>   کاری نیک را انجام دادن
غنی شرم است برایت
بلخی

>>>   سلام لطفا اگر امکان دارد طرح شناسنامه های برقی که در سال 1393 داده شده بود و طرح که فعلا در دست است نشر کنید که فرق بین این در کدام کلمه است تشکر از بزرگواری شما

>>>   درست گفتند حقیقت هم دارد دیگر مصلحت ما در دستی انتحاری.حا نیست وطنمارا برباد کردند

>>>   تازمانیکه هزاره اوزبیک تاجیک ترکمن پشه ئی بلوچ و بقیه غیر اوغانها باهم متحد نشوند این ظلم اوغانهای ....بالای همه آنها یکجا ویا جدا جدا ادامه خواهد یافت تا اولاد اولاد آنها را زبون کنند، هویت و اصلیت شانرا از بین ببرند، و همه را برده اوغان بسازند.
به هوش بیاید مردمان غیر اوغان و متحد شوید و قدرت را متحدانه در دست خود خود بگیرید و این اوغانهای تمامیتخواه و جاهل را سرجایشان بنشانید.

>>>   مهاجر هم همین اوغانها یا پشتونها یا نسل گمشده اسرائیل هستند۰ شواهد انکار ناپذیر وجود دارد که اصلیت قبلی اینها مربوط قبیله های گمشده بنی اسرائیل میباشد که از بخت بد درکوه های سلیمان پاکستان امروزی رسیدند و در آنجا جابجا شدند۰ همین پشتونها آخرین گروه قومی هستند که در یکی دو قرن آخر از اطراف کوه سلیمان به خراسان باستان هجوم آوردند و مرحله به مرحله وحشت آوردند و همه چیز را به خاک و خون کشیدند۰ حال این وحشی ها ساکنان اصلی این دیار را مهاجر میخوانند و میخواهند از ملک اصلی ایشان بیرون برانند۰
نگذارید این تمامیت خواهان بدوی نام اوغان را بر همه تان تحمیل کنند چون این نام بصورت تاریخی تنها متعلق به تنها پشتونها است، واگر اوغانها درین دسیسه خود کامیاب شدند قدم های بعدی آنها هنوز هم مهلک تر خواهد بود۰

>>>   خطاب مهاجرین کوه سلیمان و ناقلین غاصب و احسان فراموش ....
وقتی اجداد من درین کشور زندگی میکردند اجداد تو عقب شتر های سرگردان شان در صحرا های اسرائیل راهشانرا گم کرده بودند که از بخت بد به کوه های سلیمان انجامید۰ تو درین کشور تاریخ نداری، نوروز را نمیدانی، و هیچ دست آورد فرهنگی نداری۰ تمام اسم های محلات تاریخی و اسم شهرستان های کهن این کشور، سنگ های نوشته یافت شده درین دیار، آثار کهن و تاریخی کتبی این دیار همه به زبان فارسی اند که خود نمایندگی از قدامت و اصلیت تاریخی فارسی زبانان مختلف درین خاک میکنند، در حالیکه تو در اول هم یک مهاجر شتروان بودی و بعداً حالا هم یک ناقل بیفرهنگ هستی که خودت هم میدانی.

>>>   زنده باد جنبش عدالت خواهی تخار . من از خواستهای این جنبش حمایت میکنم و در هویت طلبی افغانیت را قبول ندارم.
صابر شمال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است