نگرانی ها از خرید و فروش تذکره ها افزایش یافته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۶    ۱۳۹۷/۳/۳ کد خبر: 151363 منبع: پرینت

قرار است مرحله ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی به تاریخ ۵ جوزا آغاز شود.
از آنجایی که مردم در مرحله ثبت نام حضور کمرنگ دارند، شماری به این باورند که نامزدان انتخابات پارلمانی در جستجوی خرید تذکره‌های استیکردار در بدل پول بر آمده‌اند.

این در حالی است که هنوز انتخابات آغاز نشده خرید و فروش تذکره ها شروع شده است طوریکه از هزات خبر می رسد زور مندان به خرید تذکره ها آغاز نموده ، گفته شده به بعضی ها تهفه های کلان و با ارزش وعده شده است.

مرحله ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی تا دو روز دیگر آغاز می‌شود اما "خرید و فروش تذکره‌های استیکردار" توسط نامزدان، نهادهای ناظر انتخابات را نگران کرده است.

ناآگاهی از روند جمع آوری تذکره سبب شده است تا شهروندان کاپی‌های تذکره شان را به چند نامزد بدهند در حالی که این امر برای نامزدان مشکل‌ساز است.

نهادهای انتخاباتی می‌گویند که یک شهروند تنها می‌تواند کاپی تذکره اش را برای یک نامزد بدهد ، هر کاندید به ۱۰۰۰ تذکره برای داخل شدن به پروسه انتخابات نیاز دارد.

در پنج سال گذشته یکی از کاندیدان شهر هر ات که یک هزار تذکره را برای داخل شدن در پروسه انتخابات جمع آورده نموده بود ، پس از ختم انتخابات همین فرد خودش فقط ۳۲۰ رآی آورده بود. معلوم بود که حدود ۷۰۰ نفر برای این فرد رآی نداده بودند.

منجمزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منجمزاده
تذکره
نظرات بینندگان:

>>>   خراب ترين مردم كه مثل ماش به بيگانه ها لول ميخورند بخاطر پول دالر از زن و اولاد خود هم تير هستند تذكره خو هيچ معني ندارد.

>>>   حکومت پشتون یا طویله پنجابی که پنجابی ها برای افتخار آوران پشتون به نظر گرفته
پشتون که دست نشانده پنجابی است پنجابی ها هم خری بهتر از پشتون پیدا نمیتواند برای سواری
پشتون ها هم عادت بد داره از دوران کودکی سواری دادن خوششان مییاید
وا به جان ملت که نمیدانم تا چی وقت با این قوم رزیل و پست و مزدور باید دست و پنجه‌ نرم کنه
تذکره که یک ورق است پشتون ناموس خودرو معامله کرده در طول تاریخ
احمد از کابل

>>>   Aksir
10 کرسی برای کوچی ها کاملن غیر عادلانه است چونکه کوچی ها در هر ولایت مسکن گزین اند. در هر ولایت که زندگی میکنند خود را کاندید کنند اگر مردم برای شان رای داد به مجلس نمایندگان راه پیدا کنند. خلاصه در افغانستان چه عادلانه است که تعداد سهم بندی نمایندگان در مجلس باشد.

>>>   Abdul Samad Mrowat
در مورد کوچی ها که بیچاره ها مسکن دایمی هم ندارند، بسیار بی انصافی شده است، بیچاره های اواره و سرگردان ،در دشت بیابان، میان کوهساران، نه نام دارند نه نشان، گا در افغانستان گاه در پاکستان ،هستند سرگردان، پیشه شان گشته قاچان انسان، غصب میکنند زمین ها را در کابل یا در پروان و بامیان، گاه در غزنی گاه در پنجشیر ،با مردم هستند دست و گریبان، چرا که هستند بسیار مردم نادان، مردم افغانستان و پاکستان امده از دست شان به فغان، همه دنیا شده به این کوچی ها حیران، گاه میخورند از دستر خوان پاکستان گاه از افغانستان . همه راز شان است پنعان. که برای کی کار میکنند از دل و جان. مردم افغانستان امده از دست ظلم شان به جان. نماینده شان است پریده، در پارلمان. امر میکنه پریده به افرادش، بگیر و نمان. جمع کن و بفروش به قیمت کبال در پاکستان. پا پولهای دزدی و غارت بخر پارتمان، یا در قندهار، یا مزار یا در بامیان. کسی نیست که مانع دزدی و غارت و چپاول شان گردد در کابل و قندهار و یا هم در شهر های لوگرو نیمروز باغیس و پروان و سمنگان. چرا که حامی شان است، ریس جمهور، جمهوری اسلامی اوغانستان. اگر کسی چیزی گوید، غنی میگوید ، بگیر و بزن و بدوان، تا سرحدات کشور ایران. همه این بد بختی ها انده از دست بی اتفاقی تاجکان. که بین هم افتاده اند در کابل و نیمروزو شغنان و بدخشان و پروان. خدا هدایت کند این همه تاجکان. که بیدا. شوند از این خواب زمستان. ورنه از دست شان میرود خانه و زمین و تاکستان. روزی میرسد که میشوند از کرده پشیمان. انگاه از دست خالی هیچ دردی ،نمیشود ،در مان. برخیزید ای ملت قهرمان افغان، نگزارید این دزدان دره های کوه سلیمان. که سرمایه علی ملی تانرا دزدیده انتقال دهند به پاکستان. باز کجا کجا میروید دنبال شان دوان دوان. ندارند انها معین مکان، گاه در افغانستان هستند گاه در پاکستان. گاه در تابستان گاه در زمستان. برخیزید ای ملت افغان. که باز میشی پشیمان. از خواب که کردی مثل درختان در زمستان، وقتی که بر خیزی همه چیز است تمام. نه جای لست و نه ملک و نه تاکستان. مکن غفلت از این بیشتر ای انسان. تا از کاری که کرده و میکنی، نشوی پشیمان. باز بردل نکنی ارمان. بده دست دوستی با دیگر ملیت های ساکن افغانستان. رهایی ده خود را از شر دزدان کوهای سلیمان. بیار کلمه توحید بر زبان. که هیچ وقت با قیامت علیه خاینین نمی کنی، تو زیان. ای برادر هموطن و مسلمان. .
ص. م. ب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است