سقوط در استبداد و سیاست حذف غنوی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۷/۳/۳ کد خبر: 151355 منبع: پرینت

اگر هوش و حافظه‌ی جمعی رهبران سیاسی حوزه مقاومت و عدالت خواهی، سر جای خودش باشد، پیش از آنکه بار دیگر کار به اجرای سیاست زمین سوخته در شمالی، یکاولنگ و میرزا اولنگ، مزار و مینه برسد، باید فکر به حال و روزگار مردم بکنند. فکری برای یک ایستادگی دوباره و قاطعانه علیه استبداد_غنوی.
در غیر این، تردیدی ندارم که غنی وضعیت سیاسی کشور را به بحران می‌کشاند و بار دیگر یک جنگ قومی قدرت را در کشور کلید می‌زند. جنگی به هدف تکمیل کردن فصل ناتمام ملاعمر و تکمیل کردن فصل ناتمام داوود خان.

در این مطلب، از مرور بر پرونده‌های قبلی اهانت، تحقیر، عزل و سرکوب توسط غنی و همباورانش هژمونی خواه اش می‌گذرم.

گپ این است که اگر هوش سیاسی و حافظه‌ی تاریخی ما سرجای خودش باشد، برخورد توهین‌آمیز حلقه‌ی تمامیت‌خواهی با سترجنرال مرادعلی مراد و علی احمد عثمانی، نشانه‌های انکار ناپذیر از سیاست سرکوب، تحقیر و حذف اندیشی است که اشرف غنی و دار و دسته تمامیت‌خواه اش به اجرا گذاشته اند.

اگر سران سیاست جامعه‌ای هزاره، تاجیک و اوزبیک از خواب زمستانی بیدار نشوند، اشرف غنی احمدزی و دار و دسته اش را که من می‌شناسم، وضعیت کشور را به سمت سقوط در جنگ قومی قدرت می‌کشاند.

من شکنندگی وضعیت جاری را می‌شناسم. برای همین به سران سیاست جامعه‌ی تاجیک، هزاره و اوزبیک با تمام صراحت هشدار می‌دهم، اگر هرچه زود تر با شخصیت های ملی‌گرای و سیاسیون ملی‌گرای جامعه پشتون وارد گفتگوی رک و صریح نشوند و همه با هم جلو تک روی و استبداد یک نامشروع چون اشرف غنی را نگیرند، افغانستان به زودی در یک جنگ قومی قدرت سقوط خواهد کرد. و متاسفانه به نظر من این سقوط، کم کم دارد اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

"در خانه اگر کس است، یک گپ بس است". البته اگر هوش و حافظه‌ی تاریخی ما سر جای خودش باشد!

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آشنا
سیاست حذف
نظرات بینندگان:

>>>   با سلام دوستان عزیز آیا باعث ناامنی وبدبختی درکشور غنی است ویا رهبران سیاسی چون بعداز سقوط شوروی تا هر چه بد بختی که در کشور پیش میاد بخاطر قدرت وجیب است شما را به خدا قسم اگر مسلمان هستید حقیقت را پخش کنید تا ما بیسوادان وناخبراز سیاست بدانیم که بخاطر چه زندگی می کنیم آیا برای آرامی و داشتن امید اینکه یک روز بتوانیم درکشور خود آرام زندگی کنیم و یک لقمه نان رابرای فامیل خود درکشور خود بدست بیاریم لطفا شخصی که از خدامی ترسد وبه فکر جیب خود نیست معرفی کنید

>>>   امثال شما افراد افراطی همواره در ایجاد و افزایش تنش اجتماعی نقش داشته اید. لطفا گذشته های تان را مرور کنید. این اندازه دل مردم را خالی نکنید.

>>>   محمد همایون صادقی
! درود های فراوانم نثار همه آزادیخواهان ، دادخواهان و عدالتخواهان میهن عزیزمان
بخاطر نجات میهن مان از فروپاشی و تجزیه ، همبستگی اقوام در محور عدالت اجتماعی می باید خامه ای از برنامه
، و اهداف راهبردی و تاکتیکی که مردم را از نسل کشی طالبان و فاشیست های افغانتبار ارگ نجات دهد پیش از ترتیب لیست مطرح و گزینش داده شود تا باشد که دیدگاه و نظریات همه در آن بازتاب یابد .
در شرایط کنونی که فاشیست ها و شوونیست های افغانتبار دارند کشور را به تجزیه می کشند می باید نخست برای
ریشه کن کردن این سیستم استبدادی استعماری تک قومی افغانوالی( پشتونوالی )راه درست را انتخاب کرد ..
مشکل همه اقوام و زحمتکشان افغانتبار میهن مان همین سیستم دونیم قرنه استعماری و فاشیستی قبیله ای است .
حل عادلانه مسئله ملی را مطرح کرد تا اقوام در آینه آن نگاره ایشان را ببینند که آنجا مظهر اراده و آزادی است ، نهبا وعده های واهی و آب در هاون کوبیدن
من با طرح های سازنده و رئالیستی جناب داکتر پدرام همسویی فکری دارم و پشتیبان آن طرح ها استم
دیدگاه محترم داکتر پدرام دادخواهانه ، عدالتخواهانه برای همه اقوام بشمول زحمتکشان قوم شریف افغانتبار (پشتون) است .

>>>   به جواب دوست بی سواد و بی خبر از سیاست خود که اولین شخصی است که تبصره نوشته اند عرض می کنم که تا زمانی که باسواد نشویم و با خبر ازسیاست، بی مغز های فراونی را به نام مغز های متفکر جهان بالای ما می فروشند.
شمشیر سنگ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است