رسوایی دیگر برای وکیل ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۷/۳/۳ کد خبر: 151337 منبع: پرینت

منابع خبری روز چهارشنبه گزارش داده‌ اند وکیل شخصی رییس‌جمهور آمریکا برای ترتیب دادن گفتگو بین رییس‌جمهور اوکراین با ترامپ دست‌کم 400 هزار دالر وجه دریافت کرده است.

این خبر را دو منبع آگاه در «کی‌یف» گفته و افزوده‌ اند هماهنگی‌ ها برای پرداخت این پول توسط واسطه‌ هایی انجام شده که نماینده «پترو پروشنگو»، رییس‌جمهور اوکراین بوده‌ اند. ملاقات بین «پروشنکو» و «ترامپ» اواخر ماه ژوین انجام شد.

اندکی بعد از بازگشت رییس‌جمهور اوکراین به «کی‌یف»، سازمان مبارزه با فساد این کشور تحقیقات درباره «پایول مانفورت»، رییس سابق ستاد تبلیغاتی ترامپ را متوقف کرد.

یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین در دولت پروشنکو رویدادهای پیش از دیدار او با ترامپ در کاخ سفید را به صورت زیر شرح داده است.

او می‌ گوید کوهن را به این دلیل وارد ماجرا کردند که لابی‌گران ثبت‌ شده اوکراین و سفارت اوکراین در واشنگتن می‌ توانستند برای پروشنگو چیزی بیشتر از یک عکس مختصر با ترامپ به ارمغان بیاورند. پروشنگو به چیزی نیاز داشت که بتواند آن را به عنوان «گفتگو» نمایش بدهد.

روایت مقام ارشد اوکراینی این است که پروشنکو تصمیم گرفت یک کانال مخفیانه برای ارتباط با ترامپ ایجاد کند. یک وظیفه به یکی از دستیاران سابق پروشنکو محول شود. این دستیار هم از یکی از نمایندگان اوکراینی کمک خواهد شد.

نماینده اوکراینی هم از ارتباطاتش در یک مرکز خیریه یهودی در نیویورک استفاده کرده و سرانجام کار به مایکل کوهن رسیده که وکیل ترامپ بوده است. به او مبلغ 400 هزار دالر پرداخت شده است.

مشخص نیست که ترامپ از دریافت این وجه از سوی وکیلش اطلاع داشته یا خیر.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
وکیل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است