نگاه استراتژیک تباری داری همه را بدنام ساخته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۷/۳/۲ کد خبر: 151324 منبع: پرینت

به آن‌هایی که دید تباری-سیاسی نسبت به طالبان دارند و حسرت سیاست‌های سلطه‌طلبانهٔ آن‌ها را می‌خورند، می‌خواهم به عرض برسانم که: درست است، می‌پذیریم که طالب اندکی در گسترش حاکمیت تباری و سیاسی تو کوشید و موفق شد اما به چه بهایی؟! آیا گاهی به بهایش فکر کرده‌ای؟ نخستین بهایش گسست اجتماعی وحشتناکی بود که تبعات خطرناکش روز‌بروز گسترده‌تر می‌شود.

دوم، همان طالبی که تو به او نگاه استراتژیک تباری داری چنان تو را در دنیا بدنام ساخته که از گرفتن نام تبار و‌ کشورت در جهان می‌شرمی و می‌ترسی و محرومیت می‌کشی.

سوم، تفکر طالبانی جامعه‌ات را چنان تا بینی در تندروی و دانش‌ستیزی و فرهنگ‌گریزی غرق کرده‌است که اگر سلطهٔ تباری‌ات صد در صد قایم هم شود تا صد سال دیگر روی پیشرفت و مدنیت و سعادت واقعی را نخواهی دید.

این دید استراتژیک به طالب اگر دقت کنیم در واقع خیلی غیر استراتژیک و خودکشنده و خودتباه‌کننده است. این حمایت تباری یک قمار خطرناک و جنون‌آمیز است. مانند همان گیم‌های احمق‌سازانه‌ای است که برای بُردن یک متاع یک افغانیگی، هزار افغانی را بازی می‌کنی و از دست می‌دهی!

طالب خود یک موجود محکوم و محروم ا‌ست که در بهترین حالت باید خودش از شر‌ّ خودش نجات داده شود. نه این‌که حمایت شود و عامل رهایی و‌رستگاری یک تبار بزرگ قلمداد و قرار داده شود...
پس باید روی یگان دید استراتژیک انسانی‌تر و بهتر فکر کرد. در غیر آن، حیف شده‌ایم، حیف‌تر خواهیم شد!

باری سلام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
باری سلام
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   ادریس خراسانی
زمینه سازی یک بخشی از اتهامات امریکا علیه ایران ازطریق کشتار جوانان ما درفراه !
نوشته ی از: نورمحمد خرمی
هر آدم مبتدی درسیاست هم این را باید درک کند که کشتار فرزندان سرزمین ما درفراه ، مسافرت تبلیغاتی وزرای سکتورامنیتی کشور یکجابا جنرال نیکلسون بدان شهر؛ جزٲی از آمادگی ها برای اعلان امروزی " پالیسی جدید سختگیرانهٔ امریکا دربرابر ایران "ازطرف وزیرخارجهٔ آن کشور بوده است.
درردیف اتهامات حمایت ایران ازتروریست ها که تا کنون از حزب الله ، حماس وجهاد اسلامی بیشترنام برده می شد این بار طالبان نیز ازجانب وزیرخارجهٔ امریکادرلست تروریست های مورد حمایت ایران اضافه گردید .
باید گفت که پیش زمینهٔ چنین ادعایی را آقای حکمتیار ، خودنمایی های طالبان مبنی بر حمایت ایران ازآنها و دگروال طارق بهرامی وزیردفاع آقای غنی (درهنگام بازدید وی وهیٲت همراهش از فراه) ، ازقبل فراهم آورده بودند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است