ونزویلا دو دیپلمات آمریکا را اخراج کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۷/۳/۲ کد خبر: 151299 منبع: پرینت

دولت کاراکاس در پاسخ به اعمال دور جدیدی از تحریم‎های واشنگتن و دسیسه‎چینی برای مداخله در امور داخلی ونزویلا، دو دیپلمات بلندپایه آمریکا را اخراج کرد.

به گزارش رویترز، نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزویلا در پاسخ به اعمال دور جدیدی از تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس، دو تن از دیپلمات‌ های بلندپایه آمریکا را به اتهام دسیسه‌چینی و توطئه ‌اخراج کرد.

گفتنی است آمریکا روز دوشنبه در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزویلا که به نفع مادورو تمام شد، توان خرید و فروش اوراق و دارایی‌ های دولتی از جمله آنهایی را که در اختیار بانک مرکزی و شرکت نفت ملی ونزویلا هستند را محدود کرد.

دستورالعمل دولت واشنگتن خرید و فروش هرگونه اوراق قرضه دولت کاراکاس را برای شهروندان یا شرکت های آمریکایی ممنوع اعلام کرده است. همچنین حضور آنها در هرگونه مبادله مالی مرتبط با فروش یا انتقال دارایی های دولت ونزویلا غیرقانونی شده است. به این‌ ترتیب، توانایی ونزویلا در نقد کردن دارایی‌ ها و بدهی‌ هایش در آمریکا محدود می‌ شود.

این درحالی است که اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نیز در همراهی با آمریکا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزویلا را زیر سوال برده‌ اند.

در همین‌ راستا، 14 کشور از جمله آرژانتین، برزیل و کانادا روز دوشنبه در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات ونزویلا سفرای خود را از کاراکاس فراخواندند.

مادورو نیز در پاسخ به رفتار خصمانه آمریکا و متحدینش، «تاد رابینسون» کاردار سفارت آمریکا را به توطئه‌چینی نظامی متهم و به وی و «برایان نارانجو» دیگر دیپلمات بلندپایه آمریکایی 48 ساعت برای خروج از ونزویلا مهلت داد.

گفتنی است مادورو به جزییات اتهامات دیپلمات‌ های آمریکایی شامل مداخله در امور نظامی، سیاسی و اقتصادی ونزویلا نپرداخت اما اعلام کرد به‌ زودی مدارک خود در این خصوص را ارایه خواهد کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ونزویلا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است