منطق ایجاد گارنیزیون کابل را بدانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151283 منبع: پرینت

گارنیزیون کابل و چند شهر مهم دیگر زمانی ایجاد شدند که حکومت وقت در صدد سرکوب مخالفان سیاسی شان برآمدند. از سال‌های که تشکیلات نظامی زیر نام گارنیزیون در داخل شهرها بخصوص کابل به میان آمده‌است تا کنون بر منطق سرکوب مردم و شهروندان استوار بوده‌است.

کشورهایی دیگر را نمی‌دانم در افغانستان اما شهروندان کابل و شهرهایی دیگر از سال‌های متمادی تا حال خاطره خوش از گارنیزیون کابل نداشته و ندارند. این نهاد پرهزینه نظامی کارکرد و دست‌آورد قابل ملاحظه و توجهی هم نداشته/ندارد.

گارنیزیون کابل در سه سال اخیر بیشتر بخاطر خاموش کردن صدایی مردم، سرکوب و مهار اعتراضات، تجمعات و تظاهرات ها مورد استفاده حکومت قرار گرفته‌است تا محو و نابودی دشمن و تروریستان.

به نظر می‌رسد حکومت وحدت ملی انتظار اعتراضات مردمی و جنبش‌های عدالت‌خواهی و حق طلبی را می‌کشد. گزینش سترجنرال که باید وزیر دفاع می‌بود در فرماندهی گارنیزیون کابل از نشانه‌های این فرضیه است.

از سوی دیگر استفاده‌ی مراد و در برابر قرار دادن او با مردم از تکنیک های است که همه می‌دانیم. انتظار می‌رود تا جنرال مراد این سمت را قبول نکند، اما کمتر اتفاق افتاده‌است که هزاره‌ها سمت های نظامی را به هر دلیلی که بوده رد کرده‌باشند.

صبور بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گارنیزیون
بیات
نظرات بینندگان:

>>>   دگرجنرال اخترمحمد ابراهیمی فرمانده محافظین (pps) ارگ توسط رٸیس جمهور شب جمعه از کشور ترکمنستان خواسته میشود تا جلو معترضین عدالت خواه را از نزدیک شدن به ارگ بگیرد.
شاهدان عینی میگویند، با پیشروی معترضین به سوی ارگ، جنرال ابراهیمی به سربازان تحت امرش دستور میدهد تا از هر وسیله یی برای جلوگیری و کشتار معترضین استفاده کنند، گفته میشود داماد ابراهیمی اولین شخصی است که مستقیماً به بجان معترضین شلیک میکند و گفته میشود سربان ایکه در میان این قطعه تاجیک و یا ازبیک و هزاره بودهه اند از شلیک کردن به سوی تظاهرات کنندگان ابا ورزیدند سخت ترین جزای نظامی را متقبل شدند، جنرال ابراهیمی از ولایت لغمان و از نزدیکان حنیف اتمر میباشد که از رتبه دگرمنی مدت یکسال به دگرجنرالی رسیده است.
ناگفته نماند که اکثر افراد قطعه pps از اطرافیان جنرال ابراهیمی میباشند که همه فاقد دسبلین و تاکتیک های نظامی به وظیفه شامل شده ان

>>>   در افغانستان ....را لباس دگرمنی پوشانده میشه باید هم همین طور با ملت شود
....ها خوب حکومت را بیش میبره
انسان ها باید از .... ها بیاموزه هههههههههه
واقیعا که حکومت پشتون ها خنده آور است ولی باز هم افتخار میکنن
که .....استن و به این چوکی ها نشسته
احمد از کابل

>>>   Omar Mehraban
کرزی علنآ به کاروان یون و تاقت پیوست و ازآنها پیشی گرفت :
كرزى در مصاحبه با تلويزون NDTV
بخاطر وحدت ملى بايد اقوام افغانستان به مناطق مختلف كوچ داده شوند تا در آينده از قيام ها و خيزش هاي ضد ملى جلوگيري صورت گيرد.
سخنی به این اندازه شرم آور، سخیف ،کینه توزانه و نفرت زا را از هیچ جنایت کاری نشنیده بودیم. نفرین بر آنها یی که دنبال کرزی رفتند ، شرم و ننگ باد بر آنهایی که ازاین به بعد باوی دیدار می کنند.

>>>   گار نیزیون یک کلمه روسی است که عبارت از قطعات امنیتی عرض تأمین امنیت یک شهر میباشد.
این واحد های امنیتی در افغانستان نیز بعد از انقلاب ثور در تشکیل نیرو های امنیتی تشکیل شد و خصوصاً در شهر کابل که دارای چندین کمربند امنیتی بود،خیلی موثر قرار گرفت و هیچ نیرو های مخالف دولت یعنی اشرار و یا مجاهدین،توانایی داخل شدن به شهر کابل را نداشتند.
بنأ در دوران حکومت خلقی ها و پرچمی ها،کابل دارای امنیت کامل بود و مردم هیچگونه تشویشی در مورد امنیت شهر کابل نداشتند و روز و شب در شهر مردم آزادانه و بدون تشویش گشت و گذار میکردند.

>>>   Asha
کرزی چهره شناخته شده ضد مردمی وفاشست درجه یک بوده ورهایی زندانیان طالب از بگرام وپلچرخی چهره ....این دشمن دوست نمارا اشکارا وبر ملا ساخت.
....به انانیکه دنباله روی این شخص ....وداره مار قرن 21 میروند.

>>>   عمرراوی:
ما تاجیکهای خراسان در یک وضع بسیار پیچیده و سخت گرفتار استیم. قدرتهای جهانی و منطقه یی، جنگهای نیابتی خود را درکشورما به پیش میبرند.همگی شان هم از هرطرف منافع خود را به بر و دوش پشتونها بسته اند.جنگجویان معاشگیرپشتون با دولت کابل دریک خط و در یک صف هستند و یک هدف اساسی دارند که قایم ساختن حاکمیت مطلقه قومی شان درسراسرخراسان است. اگر به نام طالب می آیند، اگربه نام داعش میآیند،اگربه نام گلبدینی میآیند، اگراز طرف امریکا کومک میشوند، اگراز طرف روسیه کومک میشوند،اگرازطرف پاکستان یا کدام کشوردیگر کومک میشوند،بازهم درهرحمله و تجاوز خود تاجیک میکشند.قریه ها را ازآدم تهی میسازند، چپاول می کنند، به آتش میسوزانند ومیروند.به فرمان هرکشوری که تفنگ برداشته اند، مرمی را به سینه تاجیک می زنند. وابستگی خارجی شان به چندین جهت است،اما هدف داخلی شان یکی میباشد.کار طالب و داعش و گلبدینی و ارگ ، تقسیم مرگ است به تاجیکان.

>>>   Najib Salam
من دها بار گفته ام و يكبار ديگر تكرار مى كنم ، مردن و كشته شدن براى اين حاكميت قبيله يى خيانت به خود و فاميل خود است ، بى هوده ترين مرگ همين مرگ است ، اين حكومت با طالب هم تبار خود قشنگ همدردى دارد ، وقتى ترا طالب در جبهات مى كشد ، اين حماقت بيش نيست ، برويد نيروهاى دفاع خودى در مناطق خود تشكيل دهيد و آنجا طالب و نيرو هاى فشار اين حاكميت را شكست دهيد . تجربه يى حكمتيار بايد درسى خوبى براى افسران و سربازان باشد ،شما با او جنگيديد او دها تن هم كيشان شما را ترور كرد و يا درجبهات كشت ، اما او اكنون ستون اصلى اين حكومت است ، اين مرگ ها مگر ارزش اين را داشت !
طالب هم روزى ستون اين حكومت خواهد بود و بيوه ها و يتيم هاى بازمانده بد بخت تر خواهد شد .
نكنيد خود را بى هوده نكشيد . يك شكم نان ارزش اين شهادت ها را ندارد.

>>>   Homayoun Paiez
بخدا از دست پیروان ابوجهل، خیلی خسته شده ام. این ها، نه منطق می دانند؛ نه به علم اهمیتی قایل اند، و خدا وپیامبر را که اگر درجهت منافع شان یافتند که خوب؛ در غیر آن، آنان را هم به پشیزی نمی خرند... واقعن، بی درمان تر از درد جهل، در جهان نمی توان بیماری ای را سراغ کرد. حالا، حس مسیح پیامر را که علاج تمام ببماری ها بود و مردگان را می توانست زنده کند؛ واز جاهل چون تیر فرار می کرد را؛ خوب درک می کنم... ومحمد ص را که هیچ چاره ای به جاهل نیافت؛ فقط همینقدر گفت: به جاهل که رسیدید؛ سلام گفته بگذرید!
نماینده های هفتاد درصد این کشور، فریاد می زنند که راه عدالت و رفاه وصلح در این کشور، به رسمیت شناختن زبان ها، فرهنگ ها، هویت ها... تقسیم عادلانهء ثروت و قدرت و ... است؛ ولی، غاصبان، در برابر هر خواست معترضان هیچ منطق و دلیل عقل پذیری که نمی یابند؛ آخرین، حربهء شان فقط بر چسپ زدن های نا روا است؛ ازجمله، حریفان را به جاسوسی ایران متهم می کنند!
آقایان!
به قرآن، به خدا وبه هرچه که مقدسات است قسم، حاکمان ایران امروزی، به افغان ساختن کل نفوس کشور، نسبت به شما حریص تر اند. ایرانی های معاصر، از خراسان خواهی در این جا بیم و نفرت دارند؛ زیرا، آنها، وارث تمدن ایران کهن و خراسان قدیم، فقط وفقط خودرا می دانند و همه را در جغرافیای امروزی ایران خلاصه می کنند... گذشته از این، کاش ما مردم مثل شما، هنر جاسوسی و مزدوری را یاد می داشتیم؛ که نداریم!... اگر، معاندان فاشیست، یک کمی هم وجدان دارند، با منطق و دلیل وارد بحث وکنکاش شوند؛ نه با تهمت و افتراء و برچسپ های نا روا و دروغ های شاخدار...
دروغ آدمی را کند شرمسار
آری، دروغ در اخیر، فقط ندامت و شرمساری به بار می آورد و تمام!...
باور کنید،دل خونبار ما به حال شما هم می سوزد!...

>>>   Dehganpoor
حکومت تک قومی که درراس آن اشرف غنی احمدزی کوچی است این ژنرال واقعی و باجربه را تحمل نکرد و به جای او کسی را مقررکرده است که مربوط به قوم و قبیله خودش است .
واقعی انست که اشرف غنی احمدزی شروع از تشکیل این حکومت « وحدت ملی » که بهتراست بگوییم « وحدت تک قومی » تا به امروز ، بسیاربا بی شرمی و بی باکانه مانند رییس یک قبیله کوچک عمل کرده است نه رییس حکومت یک کشور چند قومی و طوریکه دیده می شود حضور شخصت های ملی اندیش را هرگز تحمل نداشته است زیرا میداند که چنین شخصیت های مانع بزرگی برای یکه تازی و تطبیق پلانهای تک قومی اوهستند و ن باعث شده ست که بی اعتمادیها و وفاصله ها در بین اقوام این کشوربیشترشود و وضعیت امنیی ، اقصادی و سیاسی خرابتراز گذشته ها.
باید به هروسیله ممکن جلو سیاست های تک قومی اشرف غنی احمدزی گرفته شود و مردم افغانستان و بخصوص نخبه گان مردم افغانستان نگذارند که چنین انسانهای متعصب ، یکه تاز و قبلیه گرایی چون اشرف غنی احمدزی درراس یک دولت چندقومی غرق تضادهای منافع قومی قراربگیرند که عاقبت خوبی برای هیچ قومی ندارد.

>>>   بهترین کاری که جنرال مراد می تواند انجام نپذیرفتن وظیفه جدید اوست. او حتی اگر استعفا بدهد بهتر است ازینکه رئیس گارنیزیون شود.در زندان بودن بهتر از مزدوری اشرف غنی است. اشرف غنی یک انسان خود فروخته و خائن و دشمن ملت افغانستان است.او در این چهار سال کشور را به پرتگاه نزدیک کرده و همه اقوام را علیه همدیگر قرار داده است. بحرانی را به وجود آورده که ده ها سال دیگر نمی توان اثر سمی را که اشرف غنی در بدنهای مردم ما تزریق کرده بیرون آورد. چرا باید جوانان ما برای این حکومت فاسد کشته شوند و خانواده ها بی سرپرست گردند. چونان ما کشته می شوند نه تنها از سوی دولت تقدیر نمی شوند بلکه در معرض مذمت و نکوهش قرار می گیرند و پولهای باد آورده آمریکا و غربیها به جیب خائنین و دشمنان مردم سرازیر می شود. مردم تخدیر شده و با وجود همه این خیانتهای دولت باز هم از این دولت حمایت می کنند و هیچ حرکتی از خود نشان نمی دهند. اشرف غنی با نقشه های شیطانی خود با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل توانسته است انسجام مردم را از بین برده و آنان را رو در روی هم قرار دهند؛ پشتون را علیه تاجیک، تاجیک را علیه هزاره، ازبک را علیه پشتون حتی پشتون را علیه پشتون، هزاره را علیه هزاره، تاجیک را علیه تاجیک و ازبک را علیه ازبک قرار داده و با خیال راحت به خیانتهای خود ادامه داده و از هیچ کسی هراس ندارد. او با این نقشه شیطانی بسیار پیش رفته و خادم های ملت یکی پس از دیگری از مقام های شان برکنار کرده و حتی در جزئی ترین مناصب دخالت نموده و افراد را عزل و نصب می کند. حتی ولسوالها باید به میل او تعیین شوند و قوماندانهای کندک و تولی و امثال اینها را باید او منصوب کند. او به راحتی توانست جنرال دوستم طالب کش را که معاون اولش بود متهم نموده و به ترکیه تبعیدش کند. او توانست بسیاری از جنرالان تاجیک را متقاعد کرده و خانه نشین کند او جنرال مراد را که مردانه و دلسوزانه برای مردم کار می کرد از وزارت دفاع به وزارت داخله کشانده و از آنجا به گارنیزویون و چند روز دیگر کاملا از کار برکنارش خواهد کرد. این عزل و نصبها که توسط خود اشرف غنی انجام می گیر بر طبق چه قانونی است. آیا وزارتخانه ها و وزیران در این حوزه هیچ نقشی ندارند.پس فلسفه وجودی این وزارت خانه ها چیست؟

>>>   گماشتن سپهسالار مراد علی مراد در ریاست گارنیزیون کابل نشان دهنده ائی مهندسی جدی انتخابات و همکاری های حتمی با دشمنان وطن است

>>>   مقرری و تبدیلی یک پروسه عادی در دولت است ولی بعضی متعصبین و دو آتشه های بیگانه پرست و نافهم از هر چیز یک توطیه و دسیسه میسازند تا مشکل ایجاد کرده و زمینه چور را مهیا بسازند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است