رشد 50 درصدی کشت مواد مخدر در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151270 منبع: پرینت

آفت و اثرات مواد مخدر در افغانستان کمتر از آفت و اثرات جنایت های طالب و داعش برای مردم افغانستان نیست.

حکومت افغانستان و دفتر جرایم مواد مخدر سازمان ملل متحد اعلام نموده است که ارزش تولید و تجارت مواد مخدر به ۶ ، ۶ ملیارد دالر در افغانستان رسیده است که یک رشد بیشتر از ۵۰ فیصد را نسبت به گذشته نشان می دهد ، همچنان کشت مواد مخدر در افغانستان امسال یک رشد سرسام آور داشته و به بیش از ۸۷ فیصد رسیده است.

ارقام فوق نشان می دهد که حکومت وحدت ملی و سازمان های مربوط بین‌المللی در زمینه کشت ، تولید و قاچاق مواد مخدر ناکام مطلق بوده اند و چه بسا که به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این تجارت مرگ سهیم بوده اند ، چون باند های تبهکار و مافیایی مواد مخدر ، هم در درون دولت ، هم در درون مخالفین دولت و هم در زدوبند با مافیای منطقوی و فرامنطقوی بصورت مشترک از تولید و تجارت مواد مخدر نفع می برند.

آنچه از این تجارت کثیف نصیب مردم افغانستان گردیده است نه حکومت افغانستان و نه هم سازمان های بین المللی یاد آوری می کنند و از پهلوی آن بسیار ساده می گذرند معتاد شدن در حدود سه و نیم میلیون نفر که در حدود ۱۳ فیصد نفوس افغانستان را تشکیل می دهد است که روزانه ده ها تن آن ها جان می سپارند و حتی کسی حاضر نیستند آن ها را دفن و کفن نمایند.

عمق این فاجعه تا جایی رسیده است که اکنون محله ها و دهکده های معتادین به صورت آشکارا در سراسر افغانستان به وجود می‌آید حکومت و مردم افغانستان موجودیت آن ها را مانند فساد اداری پذیرفته اند تا جایی که دارد به فرهنگ روزمره یک بخش مردم و جامعه تبدیل می گردد و در بدل مرگ این بخش از جامعه دلالان مواد مخدر که از جانب حکومت وحدت ملی حمایت می گردند پول هنگفت را به جیب می‌زنند.

واضح است که ادامه این وضع شیرازه فامیلی و اجتماعی مردم افغانستان را از هم فرو می پاشد و به همان اندازه که حکومت وحدت ملی در تامین امنیت مردم ناکام مانده اند ، بیشتر از از آن در زمینه تولید و تجارت مواد مخدر ناکام مانده اند ، لذا زیان مواد مخدر برای مردم افغانستان اگر بیشتر از زیان طالب و داعش نباشد به هیچ وجه کمتر از آن نیست.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
مواد مخدر
نظرات بینندگان:

>>>   تروریزم و مواد مخدر بخون مردم بیگناه افغانستان با نقشه ارگ کابل و مافیای قدت در دولت غنی رشد تاریخی و جهانی کرده است.

>>>   دولت مستقیم از معتاد سازی شهروند پشتی بانی میکنه تا با بهانه آن ملیون هادالر به جیب خود بزنه
حکومت افغانستان مثل مسلخ برای شهروندان است
احمد از کابل

>>>   Najib Salam
من دها بار گفته ام و يكبار ديگر تكرار مى كنم ، مردن و كشته شدن براى اين حاكميت قبيله يى خيانت به خود و فاميل خود است ، بى هوده ترين مرگ همين مرگ است ، اين حكومت با طالب هم تبار خود قشنگ همدردى دارد ، وقتى ترا طالب در جبهات مى كشد ، اين حماقت بيش نيست ، برويد نيروهاى دفاع خودى در مناطق خود تشكيل دهيد و آنجا طالب و نيرو هاى فشار اين حاكميت را شكست دهيد . تجربه يى حكمتيار بايد درسى خوبى براى افسران و سربازان باشد ،شما با او جنگيديد او دها تن هم كيشان شما را ترور كرد و يا درجبهات كشت ، اما او اكنون ستون اصلى اين حكومت است ، اين مرگ ها مگر ارزش اين را داشت !
طالب هم روزى ستون اين حكومت خواهد بود و بيوه ها و يتيم هاى بازمانده بد بخت تر خواهد شد .
نكنيد خود را بى هوده نكشيد . يك شكم نان ارزش اين شهادت ها را ندارد.

>>>   Mazdak Farid
باید برای مناسبات خوب و مفید با همسایه ها برنامه ریخت و کار کرد . ما و همسایه ها راهی به غیر از مناسبات خوب و مفید و رعایت منافع همدگر نداریم . ما به واقع بینی، سیاست روشن و استراتیژی خودی نسبت به همسایه ها نیاز داریم . قدرت های بزرگِ حامی ؛ افغانستان را در خط منافع خودشان در برابر همسایه ها قرار می دهند . گروه حاکم هم با مردم کشور و هم با همسایه ها برنامه های هرج و مرج آور و ویرانگر را پیش می برد . دیگران می روند و ما با انبوهی از کینه ، دشمنی و بد بینی نسبت به خود و نسبت به همسایه ها می مانیم .

>>>   وزارت مبارزه علیه مواد محدر و دفتر مبارزه علیه مواد مخدر سازمان ملل در دست چند نفر محدود قرار دارد که حتی بیدون داشتن ارقام دقیق و بخاطر گرفتن پول از دونر بالا و پایان می برد
کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است