وزارت خانه هایی را که به "غیر خودی ها" داده اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۷/۳/۱ کد خبر: 151246 منبع: پرینت

وزارت خانه هایی را که به "غیر خودی ها" داده اند و یا میدهند چنان شاخچه بری و پوست میکنند که وزیر باقی می ماند و سرگردانی هایش.
خبر شدم که شاخ بزرگ یکی دیگر از وزارت خانه ها را که وزیرش هنوز رای تایید مجلس را بدست نیاورده بریدند و مستقل ساختند. این وزارت نیز به غیر خودی رسیده است.

یکی از مشخصه های حکومت های فرومانده و درحال رکود این است که تشکیلات و ساختار حکومتی را گسترش میدهند و فربه میسازند و فکر میکنند فربه سازی تشکیلات مشکلات راحل میسازد و یا نفوذ و تسلط گروه حاکم را بر ادارات کوچک شده بیشتر و مستقیم می سازد.
این نوع رفتار بیشتر ناشی از ترس و حس اضطراب است نه بصیرت و دیدگاه برای حکومت داری برتر.

در این جای شک نیست که ساختار اداری افغانستان نیاز شدید به اصلاح دارد ولی سوال اینجا است که این به اصطلاح اصلاحات چرا تنها و تنها در پنجافیصد غیر خودی صورت میگیرد. چرا صرفا این پنجا فیصد زیر این بهانه و آن بهانه هر روز قیچی میشود مگر ادارات داده شده به خودی ها با معیار های بلند کار میکنند. به هیچ صورت و البته که نه .

زعمای فرومانده وقتی از کنترول زیردستان خود عاجز می آیند اداره موازی ایجاد می نمایند ، از مراوده با وزیر ابا می ورزند ، زیر دستان او را به عدم اطاعت تشویق میکنند ، وزیر و یا ماموربا صلاحیت زیر هدف را تجرید میکنند ، در اداره شق و نفاق قومی و گروهی بوجود می آورند و با این رفتار فکر میکنند که برای خود جایگاه ایجاد میکنند در حالیکه این نوع رفتار نشانه های واضح و آشکاراز ناکامی و فرومانده گی است. چون تعداد ادارات به حاشیه رفته در حکومت وحدت ملی زیاد است من از اسم بردن آنها ابا می ورزم.

در جهان معاصر و در مدیریت و رهبری نوین هیچ مثال ونمونه ای که در ان نفاق افگنی نتیجه داده باشد و ملت ها را به سعادت و رستگاری نسبی درین دنیا رسانده باشد وجود ندارد.

به هرحال اینجا این خاک زیبا و دل انگیز با مردمان بدبخت و بد نیت افغانستان نام دارد جایی که در موزیم هایش داستان زندگی از صد ها سال قبل و هزاران سال قبل به نمایش گذاشته میشود گویی برای صد ها سال زندگی و تحول متوقف بوده و چیزی نو برای نمایش نیست. اگر شما موزیم و آثار خانه ای از زندگی معاصر در افغانستان سراغ دارید برایم بگویید که سر بزنم.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
وزارت معارف
نظرات بینندگان:

>>>   میدانیم که در جاسوسی و دسیسه سازی نمبر یک هستېد باید یاد اور شد که این پنجاه فیصد یعنی چی. حالا حکومت نمیتواند که. پنجاه فیصد و یا نیمه یی از حکومت را به چهار پاها بدهد و حکومت نباید بخاطر دو نغر دزد و لندغر تمام ملت را بدبخت نماید حکومت کسی را باید در وزارت. مقرر کند که اهل کار باشد اگر هندو هم باشد که باسواد باشد و به درد جامعه بخورد. و خدمت به ملت افغان نماید.

>>>   درست فر مودی

>>>   شما بجا فرموديد بايد دست فروشان از امريكا بيايند و پانزده هزار دالر معاش از جيب ملت مظلوم بگيرند چون طرف اعتماد ويسراى امريكايى اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است