طالبان خانه ها و دوکان های مردم را در فاریاب آتش زدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۴    ۱۳۹۷/۲/۳۱ کد خبر: 151237 منبع: پرینت

گروه افراطی طالبان شب گذشته با انجام حملات تهاجمی بالای ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب بیش از 50 دوکان را در این ولسوالی به آتش کشیدند.
به گزارش تلویزیون یک، عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب با تایید خبر متذکره می‌گوید که این حمله ساعت 11 شب از سوی طالبان آغاز شد و تا ساعت 4 صبح ادامه داشت که در نتیجه این درگیری ها 6 طالب کشته شده و بیش از دها تن دیگرشان زخم برداشتند.

هرچند ولسوال خواجه سبزپوش از نرسیدن نیروی کمکی انتقاد می کند اما آقای یورش تاکید دارد که نیروهای بیشتر به این ولسوالی رسیدند و حمله طالبان را به عقب زدند.
او افزود که در این درگیری ها به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است و یک تانک زرهی که پیش از این به دست طالبان افتاده بود نیز از بین رفته است.

در همین حال طالبان مسلح در ولسوالی غرجستان غزنی نیز ادعا کرده اند که کنترول این ولسوالی را در اختیار گرفته اند.
اما فرمانده پولیس غزنی با رد این ادعا می گوید، چاشت امروز کوماندوها از راه هوا به این ولسوالی رسیدند و هم‌اکنون درگیری شدید در این ولسوالی جریان دارد.
بر علاوه، به علت نرسیدن کمک به موقع، طالبان نزدیک به 120 خانه را که پیش از این طرفدار حکومت و در صف پولیس ملی و محلی بودند، به آتش کشیده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاریاب
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   كليم الله همسخن
خاموشی رهبران و فرمانده‌هان جهاد و مقاومت ننگ تاریخی است؛

چرا ننگ تاریخی؟ دلیل دارم- اینکه کسانی با جهاد مردم خراسان/افغانستان علیه‌ی روس موافق باشند یا مخالف، از فرمانده‌هان جهاد و مقاومت خوششان بیاید یا نه، بحث دیگری است؛ در کل بر رسی جهاد و مقاومت مساله‌ی چند پهلو است، یک‌جایی می‌شود دفاع کرد و جای دیگری عملکرد رهبران جهادی و فرمانده‌هان مقاومت به ویژه بعد از شهادت قهرمان ملی توجیه‌ پذیر نیست. اما، مساله‌ی را که نمی‌شود کتمان کرد و چشم پوشید این است که جهاد و مقاومت دست‌کم هویت سر زمینی مارا در برابر تجاوز روس و تروریسم حفظ کرد، خصوصن مقاومت علیه‌ی طالبان و القاعده نقطه‌ی عطف تاریخ است. یک طرف بازی‌های بین المللی و زور آزمایی قدرت‌های بزرگ بود، درست. طرف دیگر اما در روزگار مقاومت علیه‌ی طالب و القاعده، در حفظ کشور و شکل‌گیری حکومت‌های پسا طالبانی نقش مقاومت‌گران انکار ناپذیر است-برای یک لحظه تصور کنید اگر ایستادگی فرمانده مسعود، استاد ربانی شهید و جبهه‌ی مقاومت نمی بود حالا این‌کشور جغرافیای امارات طالبان بود- نه کرزی‌ی بود و نه غنی. این آدمان شاید اکنون در غرب مشغول ماموریت‌های بخور نمیر و زندگی روز مره‌ی خویش بودند. ولی، مقاومت و مقاومت‌گران بودند که زمینه‌ی بازگشت این‌گروه‌های هویت‌ ستیز را مهیا ساخت و برای ایشان هویت دوباره بخشید و سبب ساز حکومت گردید. غنی و تیم وی یکی آمریکایی شده بود دیگری انگلیسی و دیگری کانادایی و کجایی- حالا گپ به جایی رسیده است که چند آدم گم‌گشته و فاقد هویت آمده اند هویت ناجیان این سرزمین را مسخ می‌کنند. و رهبران و فرمانده‌هانی که به این خاک جان تازه بخشیده بودند در برابر هویت ستیزی یک گروه گم‌نام خاموش اند. و این خاموشی ننگ تاریخ است!

>>>   حبیب افغان نماینده کوچی در مجلس نمایندگان است. چند روز پیش با بیشرمی تمام با همو فرهنگ کوچیگری صندوق های رای دهی را با لگد زد.. نخواست که برای ستانکزی رای منفی داده شود. او و نذیر احمدزی از حامیان غنی احمدزی در مجلس هستند. نمی دانم، کوچی که از نامش پیداست، محل بود و باش دائمی ندارد و چرا باید نماینده در مجلس داشته باشد؟ اگر این طوری است، چرا کوچی های گجر، اوزبیک و اقوام دیگر در مجلس نماینده ندارند؟ پشتونیزم یا سرطان منطقه، باید خشکانده شود.
#احمد_شاه_فرید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است