پاکستان مخالف انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۷/۲/۳۱ کد خبر: 151226 منبع: پرینت

قایم مقام وزارت خارجه پاکستان با محکوم کردن اقدام واشنگتن در انتقال سفارت خود با بیت المقدس، گفت: این اقدام، نشان بارز زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی است.

به گزارش رسانه های رسمی پاکستان، 'تهمینه جنجوعه' در سخنانی، حل مساله کشمیر و فلسطین از طریق قوانین سازمان ملل را خواستار شد و گفت: مردم مظلوم کشمیر و فلسطین وضع مشابه دارند و سازمان‌ های مسوول در جهان باید وظیفه خود را در قبال آنان انجام دهند.

جنجوعه با تبیین رویدادهای اخیر جهانی و با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، گفت: اقدام کاخ سفید زیرپاگذشتن قوانین سازمان ملل است.

قایم مقام وزیر خارجه پاکستان همچنین از اتحاد به عنوان مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام یاد کرد و گفت: اگر مسلمانان دست به دست هم دهند بسیاری از مشکلات حل می شود.

خانم جنجوعه بر پیگیری بهبود وضعیت مردم فلسطین و کشمیر از طریق سازمان ملل تاکید کرد.

دولت پاکستان نیز 25 ثور ماه جاری با ابراز نگرانی عمیق نسبت به بازگشایی سفارت آمریکا در بیت المقدس اعلام کرد: اقدام واشنگتن نقض آشکار قوانین بین المللی به ویژه قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه خود نوشت: آمریکا به رغم حمایت جامعه جهانی از تلاش های مجمع عمومی سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت درباره راه حل تاسیس دو کشور برای رسیدگی به موضوع فلسطین، در حال انتقال سفارت خود در فلسطین اشغالی به سرزمین مقدس قدس شریف است.

در این بیانیه آمده بود: آمریکا با این اقدام قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت را نیز زیر پا گذاشت.

پیش از این نیز 'ملیحه لودهی' نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم کرده و اقدام جدی و فوری سازمان ملل در این خصوص را خواستار شده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
بیت المقدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است