معاون دانشگاه هرات: زبان کثیف تو را نمی فهمم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۷/۲/۳۱ کد خبر: 151220 منبع: پرینت

فحاشی معاون امور دانشجوی دانشگاه هرات
پیام یک شهروند شاکی

سلام برادر عزیز امروز رفتم که ترانسکرپ نمراتم را از دانشگاه بگیرم کارم را باید اول از نزد قاهره رسولی آغاز می کردم وقتی که به شعبه اش مراجعه کردم ورقه درخواستی ام را نزدش بردن پس از چند دقیقه نفر دم شعبه اش مرا صدا کرد که خانم قاهره برایت کار دارد. همین که به شعبه اش داخل شدم به گپ گنده گفتن به من شروع کرد که تو را کدام پدرنالت فارغ کرده تو چرا این واژه ها را استفاده کردی و این ها را از کجا کردی من اینها را اصلا به رسمیت نمی شناسم.
گفت برو تا زمانی که تو از این واژه ها استفاده کنی من به تو ترانسکرپ نمیدم.

من هم نا امید بیرون شدم بخدا قسم اگر برایت دروغ بگم برار حاضرم ۳ نفر شاهد گپ مرا تایید کند. در ضمن اگر نشر کردی به هیچ وجه هویت من را افشا نکنی.

قاهره رسولی معاون دانشگاه هرات به یک جوان فارسی زبان: “زبان کثیف تو را نمی فهمم! برو پشتو یاد بگیر و باز بیا که کارت را بکنم!“

محمد فرهنگدوست هروی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانگشاه هرات
رسولی
نظرات بینندگان:

>>>   همین طور آدم های کثیف و متعصب مانند قاهره رسولی در این سرزمین وجود دارد که این کشور روی خوبی را نمی بیند و از بدبختی نجات نمی یابد.

>>>   در پوهنتون هرات همه چيز است غير از دانش.

>>>   برای این ... بزبان اردوی پلاکستانی بنویسید هیچ مشکلی ندارد درک میکند

>>>   این خانم چشمانش ازتعصب کور شده .... کند این متعصب
حمال الدین طاهر

>>>   اوغانهای بی فرهنگ را ما احمق بودیم تحمل کردیم اینهارا کسی حق آدم بودن را نمیدادمانند پاکستان امروز اینها برای ما درس میدهند که کدام واژه را استفاده کنیم یعنی واژه اوغانی را بجای واژه های فارسیحالا دیگر دیر شده است که کسی بالای اوغان و زبان اوغانی اعتماد کند.اگر قرار باشد واژه یهودی را استفاده میکنم اما نه اوغانی را

>>>   من هم این صحنه و پیشامد ننگین معاون بی ادب دانشگاه را از نزدیک شاهد بوده ام.
این دانشگاه توسط اشخاص ابن الوقت، طالب مآب یا بزدل ، اداره میشود، مثلاآقای رهیاب را بنگرید که استاد ادبیات است اما از دوره حکومت «پرچم و خلق » دفاع میکند و زورکی « پشتو» گپ میزند!
راجع به اعمال وقیح « زنبارگی » او فعلا سکوت میکنم.
استاد دیگر ( پوپل..) یک دختر را بخاطر طرز لباس پوشیدن ( که به سلیقه استاد برابر نبود)، مورد توهین قرار داد و نمرهء قبولی در امتحان نداد!
به نظرمن دانشگاه هرات به خانه تکانی اساسی، نیاز دارد.
خانم قاهره، مشت نمونه خروار است.
نسیم فروغ احراری

>>>   حالا مشکل تان چیست یاد بګرید در افغانستان زندګی می کنید وزبان ملی تانرا یاد نمی ګیرید . شرم است که یک خانم اینقدر احساس دارد وتو مرد نامرد بخاطر جهل تان از وی می نالید. حیف هزار حیف .

>>>   ..... بر فاشیستان بی فرهنگ و بی وطن که در حق جوانان مظلوم ظلم و ستم میکنند.

>>>   خاک بسر هرکس از فرهنگ و ادب دور است ....کند آدمهای بی فرهنگ را در تمام دنیا. جوانش با ادب هرات زنده باشد. جواب بی ادبان خاموشی است.

>>>   ما اشتباه را خود کردیم که مهاجران پشتو را به شمال راه دادیم امروز که با وقاحت ب ما ادعای سالاری کند
ما هرویان اجداد و نیاکان خود را هیچ گاه نبخشیم که با شما نامردان از در دوستی و دلسوزی داخل شدند.

>>>   دروغ است ابراز نظر ناحق در مورد خانميكه در كدر يك نحاد علمي كار كند غير عاقلانه است لطفا باور نكنيد .
لالا هراتي

>>>   من از نویسنده نامه سرگشاده به غنی از طرف دوستش تشگر میکنم.عین واقعیت را گفته است در مورد اشرف غنی.
صابری از ایران.

>>>   کوچی زی ....عمدا ناقلین بیسواد آما متعصب خود را در سراسر افغانستان در پست های مهم و با صلاحیت فحاشی مقرر کرده تا اقوام دیگر را از نگاه روحی خورد کنند.
مردم افغانستان اتحاد ندارند اگر اتحاد می داشتند افغانستان به این وضعیت نمی رسید.
زمانی مردم هزاره را با القاب مختلف تحقیر کرده پشتون های روشن سکوت کردند تاجک ها پله ترازو را دیدند و خندیدند و ازبک ها در شرایط نا مطلوب فقط سر تکان دادند.
این هم نتیجه سال های که گذشت.
هنوز هم دیر نشده اگر رهبران دل از دالر کنده و سمت خود را نادیده گرفته. در مقابل تصامیم ای اس ای و کوچی زی فرمان بدهند به یقین پشتیبانی مردم را خواهد داشت.
غفور

>>>   هرات سرزمین شعر و هنر فارسی. این سرزمین را به پشتو چه.

>>>   از ایام سابق میگفتند که هرات جان آب و هوا ندارد، دوست و آشنا ندارد، نرخ و نوا ندارد، هراتی های عزیز شما باید فراموش نکنید که در افغانستان زندگی میکنید و کوشش کنید که از واژه های لشمک ایرانی کم استفاده کنید، من هم شخصا خوش ندارم که از لهجه یی ایرانی بخاطر تیم دادن ویا خودرا هوشیار وانمود کردن استفاده میکنند.
بااحترام یاسین کابلی

>>>   بعضی ها بیش از حد تعصبی هستند اما همه باید با هم متحد باشند پشتون یا فارسی هر دو از زبان های افغانستان است لطفا باهم مهربان باشیم

>>>   هراتیان مگر مرده اند؟
وقتی آن خانم از حلاوت قند پارسی بی خبر است گناه مردم هرات چی است؟
برود و پارسی بیاموزد تا از جهل مرکب بدر آید.

>>>   حبیب افغان نماینده کوچی در مجلس نمایندگان است. چند روز پیش با بیشرمی تمام با همو فرهنگ کوچیگری صندوق های رای دهی را با لگد زد.. نخواست که برای ستانکزی رای منفی داده شود. او و نذیر احمدزی از حامیان غنی احمدزی در مجلس هستند. نمی دانم، کوچی که از نامش پیداست، محل بود و باش دائمی ندارد و چرا باید نماینده در مجلس داشته باشد؟ اگر این طوری است، چرا کوچی های گجر، اوزبیک و اقوام دیگر در مجلس نماینده ندارند؟ پشتونیزم یا سرطان منطقه، باید خشکانده شود.
#احمد_شاه_فرید

>>>   غیر اوغان از هر قومیکه هستید متحد شوید و یکسره خود را از دست این فاشیست های وحشی اوغان نجات بدهید، ورنه واه بجان اولاد اولا تان که در اثر بیغیرتی و بیتفاوتی شما برای همیش زبون، بیهویت، و بی حیثیت در مقابل این تمامیت خواهان بدوی اوغان خواهند شد و همیشه برده آنها خواهند شد۰

>>>   رئیس جمهورما هم زبان مراد علی مراد را نمی فهمید بهمین سبب اورا دورساخت

>>>   تا فاشیست در قصر باشد کلی جای فاشیست است چون کارش همان فاشیست گری است

>>>   شاید این قسم افراد درجامعه زیاد باشد اما به هیچ عنوان باور نمیشود که یک معاون یک پوهنتون چنین حرف از زبانش شنیده شود, مه خودم فارسی زبان هستم ولی درمناطق مختلف افغانستان گشت وگذار کردم ولی هنوز به این قسم پدیده روبه رو نشدم واین هم صد در صد دروغ است امکان ندارد که یک انسان ای قسم پست فطرت شود کاملا دروغ است این ها دشمنان هستند که شایعه پراگنی میکنند
فضل احمد هنریار هروی

>>>   قاهره خودش چی است یک ترکمن .... یک زن بد اخلاق که برای همه فحاشی میکند و همه جوانان اعم از دختر و پسر ازین زن ....ناراض اند و شکایت از رویه زشت و اخلاق بدش میکنند نمیدانم درین کشور قحط الرجال است که این افراد عقده ئی و بد نام را درین چوکی ها وظیفه میدهند بالاخره این زن عقده ئی فدای زبان خود خواهد شد و زبان بدش سرش را بباد خواهد داد این موضوعات کاملا حقیقت دارد و باید به مسئولین وزارت معارف رسانده شود .
عارفه از هرات

>>>   زبان پشتو زبان استعماری است. یعنی پشتونها می خاهند به زور بر غسیر پشتونها این زبان را تحمیل کند. همانگونه که اشرف غنی می خواهد با درج کلمه افغان غیر پشتون ها از نظر ژنیتیکی پشتون بسازد مزدورهایش نیز می خواهند زبان مردم را تغییر دهند.چرا فارسی زبانها این قدر بی جربزه و بی حرکت هستند و در مقابل این سونامی از خود عکس العملی نشان نمی دهند.اگر اشرف غنی برای بار دوم با تقلب و با زور آمریکا رئیس جمهور شود فاتحه زبان فارسی و مردم غیر پشتون با این بی حالی و بی حرکتی آنها خوانده است.

>>>   حتمن از افراد خاص بچه .....است۰
مگر خود بچه ....نبود که زبان خبرنگار سوال کننده را محدود میساخت و میگفت حال تنها پشتو سوال کنید؟

>>>   آموزش زبان پشتو در اسرع وقت:
مواد لازم:
1. یک قوطی آهنی خالی
2. مقداری سنگ ریز و درشت
دستورالعمل:
سنگها را مابین قوطی بیندازید و تکان دهید!
به همین راحتی پشتو را یاد گرفتید

>>>   اولین باری که عساکر انگلیس به افغانستان هجوم آوردن.درآن یک تعداد قدرت طلب ووطنفروش با آنها سازش کردن انگلیس از ایران وارد مناطق جنوبی افغانستان شدن.برای اولین بار با مردم پشتون ويک تعداد سران چوکي طلب ووطنفروش روبرو شدن مردم آن محل چون پشتون بودن همگی شأن با هم درمقابل انگلیس هاگپ میزدن آن هم با صدای بلند سروصدای زیاد درهمین رابطه اسم کشور ما را انگلیس ها گذاشتن افغانستان.اگر این نام مردم سراسر مملکت انتخاب میکردن امروز ما مشکلی نداشتیم برای اینکه خارجی ها این اسم را گذاشتن ارزش ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است