هرات فقط چهار چراغ راهنمایی دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۷/۲/۳۱ کد خبر: 151217 منبع: پرینت

هرات یکی از شهرهای بزرگ افغانستان که فقط چهارچراغ راهنمایی دارد.
برای اکثر رانندگان تاکسی و شمار زیادی از رانندگان هراتی سرعت ازاد ، عبور از سمت چپ و راست آزاد ، توجه نکردن به حق اولیت آزاد ، عبور از چراغ سرخ آزاد ، ورود به جاده یک طرفه آزاد وغیره ...

گزارشی از وضعیت ترافیک هرات و گفتگوی با آقای غلام نبی خان فروخی سرپرست ترافیک هرات.
چراغ های راهنمای فقط در سرک ولایت تا شهر نو می باشد یعنی از چهاراه مستوفیت ، چهار راه معارف و چوک شهر نو . پس از کابل هرات بزرگترین و پرنفوس ترین شهرهای افغانستان است ، ضمن اینکه تحولات مثبتی در ساخت بعضی از خیابان های شهر صورت گرفته ، ولی هنوز کم بود های فراوانی در بهبود وضعیت هرات و عدم نداشتن امکانات تخنیکی برای بهترشدن وضعیت ترافیک هرات نیاز است ، که به گفته اقای فروخی سرپرست مدریت ترافیک هرات با وجود درخواست های مکرر از ریاست ترافیک کابل هنور منظور نشده است و به نیازمندی های ترافیک هرات پاسخگو نمی باشند.

عدم پرسونل کافی و آموزش دیده افراد ترافیک نیز یکی از کم بود های می باشد که ترافیک هرات به آن مواجه می باشد ، در مجموع می توان گفت که حکومت مرکزی به نیاز مندی های ترافیک هرات اصلا توجه نمی کند، در حالیکه روی سیاست های مشخص مرتب افرادی زیادی ازسایر مناطق و بعضی با موتر های فرمان دست راست به هرات جابجا می شوند که بالای ترافیک هرات فشار بیشتر وارد می شود که موضوع جابجا شدن هزاران نفر از مناطق شرق و جنوب شرق به هرات خود یک بحث جداگانه می باشد.

بگفته مردم و شماری از کارشناسان ترافیک هرات نظر به احکام ریاست جمهوری درسال ۱۳۹۴ از ممنوع شدن موترهای فرمان دست راست در افغانستان به خصوص هرات به تصویب رسیده که تا حال این حکم درهرات به مرحله اجرا درنیامده است.

مردم هرات می گویند متوقف شدن این حکم فقط توسط تعداد محدودی از زورگویان درهرات می باشد که هدف فقط منافع شمار محدوی از زورگویان در هرات است.
طوریکه درهرات واضح شنیده می شود در خیلی از موارد هرات در کروگان قدرتمندانی می باشد که فقط به منافع شخصی و منطقوی خود فکرمی کنند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
منجمزاده
نظرات بینندگان:

>>>   دوچراغ رابدهد برای قندهار

>>>   دو چراغ را بدهد برای غنی احمدزی که چشمانش را خدا کور کرده است

>>>   ضعیف ترین نهاد و بیکاره ترین اداره در هرات اداره ترافیک است که متاسفانه بخاطر بی کفایتی شان یک هرج مرج در شهر روان است که معلوم نیست کی به کی است هر کس دلش هر چی خواست میکند کسی هم نیست که پرسان کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است