به استقبال روزه ماه مبارک رمضان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۹۷/۲/۲۷ کد خبر: 151110 منبع: پرینت

درس های اجتماعی را که انسان مسلمان میتواند از امساک روزه ماه مبارک رمضان بگیرد و به آنها عمل کند فراوان است بطور مثال ما در اینجا نکات چندی از این محسنات و مزایای اجتماعی روزه ماه مبارک رمضان را حضور عزیزان پیشکش می کنیم.

اولین دروس اجتماعی را که انسان مومن روزه دار از امساک روزه رمضان و مشق و تکرار آن میتواند حاصل وبدست آورد خودسازی و حصول اعتماد به نفس، صبر و استقامت، امانتداری و ده ها صفات و خصال خجسته و عالیه دیگری خواهد بود که برای روزه داران واقعی حاصل می گردد. زیرا روزه برای انسان مومن می آموزاند تا در هیچ حالتی از احوال و تحت هیچ شرایط انسان مومن روزه دار به جان حقوق، عزت و آبروی و اموال دیگران، ولو ناظر و محافظی هم در بالای اموال آنها حضور نداشته باشد تعرض و تجاوز نماید و یا اقدام به چنین کاری کند و بخصوص اقدام بقتل و کشتار انسانهای بیگناه؟

همچنین به هیچ وجهی و در هیچ زمان و شرایطی او این حق را به خود نخواهد داد تا اقدام به قتل مسلمانان کرده و یا به حقوق و اموال و نوامیس دیگران دست درازی و تعرض کند. چه حرمت نفس، عزت وآبرو، حقوق مالی عزت و حیثیت و آبروی دیگران را باید او مانند حیثیت و آبروی خود دانسته و از تعرض و تجاوز مصون و محفوظ بداند.

زیرا مومنان راستین و روزه داران واقعی اعتقاد کاملی دارند که روزه به معنی واقعی آن شامل امساک تمام اعضا و جوارح ظاهری و باطنی انسان بوده که دست، دهان، پای، چشم، گوش، زبان، قلب و همه وجود انسان مؤمن باید روزه دار باشد.

دهان و زبان او به جز از کلمة حق و سخن خیر چیز دیگری نگوید، از دست و زبانش کسی آزار و اذیت نشود، پایش بسوی حرام و ناحق کشیده نگردد، چشم و گوش آن فقط حق ببیند و حق بشنود. قلبش به ذکر خدا مشغول بوده از شرک، نفاق، بغض، کینه، عداوت، ریاء و خودنمایی پاک ومبری باشد.
والسلام

سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رمضان
خیرخواه
نظرات بینندگان:

>>>   سخنی نزنید که کسی برنجد٬کاری نکنید که به به کسی ضرر برسد وهمواره در فکر نیکی کردن باشید. همین کافی است.

>>>   حبیب خان در تویتر خود نوشته است:
تلفات جنگ در افغانستان (اوسط) ضد نفر در روز است. اما رئیس جمهور این کشور راهی استانبول است تا کشته شدن ۶۰ نفر در غزه را محکوم اعتراض کند.
پ.ن: کشته شدن یک نفر هم قابل اعتراض است. اما واقعا این رئیس جمهور بی وجدان چرا در برابر کشتار اینهمه انسان در کشور خودش بی تفاوت است؟

>>>   روزه ویا صیام یکی از ارکان اسلام وفرض ذمه ای هر بالغ وعاقل وسلیم از مسلمان است ولی ایکاش امسال نمی امد حد اقل در کشور بخون غنوده ای ما سر نمی زد درینجا اکثریت ملت عزیزعزا دار ومهجور وماموم بوده تقریبا در طوال سال در شرایط روزه بسر می برند بی روزگار ی وبیکاری وفقر وغربت بیداد میکند ومملکت عزیز از هر حیث تحت اشغال ودرینجا بیدینها وتکنوکرات ها حکومت مینمایند مصیبت بار تر این که در خانه ای ملت یک کشور اسلامی یک خانم مارونی مسیحی حاکم مطلق بوده ده ها وصدها خانم مسلمان را به مسیحیت معتقد ساخته در مامن که حکومت وشوری و...همه اش مزدور ودست نشانده وتابع احکام غیر زیرا احکام اسلامی تنها عبادی نیست بلکه عبادی وسیاسی اند باید هردو جنبه ای ان رعایت گردد ماروزه داری وصبر ومقاومت رادر هر گوشه ای از زندگی رعایت نمایم وتسلط بیگانه هاواشغال وحکمروای اجانب راقبول نکنیم واز اسارت ومحکومیت باید روزه داشته باشیم
روزه داری ما در همچوشرایط درست مانند دولت جمهوری اسلامی افغانستان !!! است که در راس ان کسی قرار گرفته که نماز خودرا نمیداند ونواسه ای رسول الله را نواسه ای خدا میخواند وخانمش در یک مصاحبه ای خود میگوید اقای غنی به هیچ دینی گرایش ندارد واگرهم داشته باشد به مسیحیت بیشتر علاقه دارد با این همه مصیبت ها والام ودردومحنت ما روطزه دار همیشگی ودایمی هستیم امید واریم که روزه ای واقعی را خداوند نصیب ما گرداند وما را روزه دار به معنی کلمه بگرداند
وجکومت اسلامی به معیار واقعیش را در کشور ما حاکم بگرداند اسلامی که از افراط وتفری بیزار باشد
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   Lalzad en ·
دوستان این پیام یک پیام اسلامی و راستی هست اگر باور ندارید بروید در کتاب حدیث شریف بخوانید پیامبر همیشه نام خراسان را با افتخاربر زبان نام میبرد و میگوید کشوری خراسان از نامش پیداست کشور آفتاب خیز اسلام برای مسلمانان جهان است =اگر میخواهید در کشور تان صلح و دباره برکت بیاید پیروی حدیث و گفتار پیامبر خدا باشید نام خراسان از زبان پیامبر ببرید تا کشوری تان ارامی و فروانی پر از محبت شود. بگوید و کوشا شوید دوباره نام خراسان را بالای افغانستان بگذارید . چشم امید پیامبر از خراسان زمین است =تاریخ زنده است =حدیث زنده است پیامبر خراسان گفته نه افغانستان =ما پیروی پیامبر هستیم میگویم خراسان زمین

>>>   بدون شک روزه فرض الهی واز احکام خداوندیست ولی هر امر الهی ازخود حکمت وفلسفه ای دارد که باید رعایت گردد در صوم رمضان ضرور اغنیا از احوال غربا باخبری نموده باروزه گرفتن احساس گرسنگی کر ده به حال واحوال فقرا ومساکین متوجه گردند در کشور عزیز ما امروزه از فیض تجاوز بیرونی ها وتشدید نمودن ودامن زدن خون ریزی وقتال وتطبیق نقشه های شوم وشیطانی تقریبا ۹۵ در صد ساکنین این میهن بلا کشیده وتحت استعمار خارجی با فقر دست وپنجه نرم مینمایند و۵ درصد متباقی که ما فیای اقتصادی وتکنوکراتهااند نه روزه میگیرند ونه هم در فکر مستمندها واشخاص بی روزگار هستند در دبی الکوزی که ملیارد ها دالر از محصولات گمرکی را دزدی نموده وتمام امکانات دولتی را در اختیار دارد برای تجار واشخاصی که مانند خودش دزد وچپاولگر است خرما وچای ومواد خوراکه توزیع مینماید واصلا بافقیر وبیچاره حساسیت دارد حبیب گلزار مانند هندوهای ممسک در رمضان از خانه ای خود بیرون نمیشود وابراهیم محب هم خیرات وکمک ودست رسی به غربا را یاد ندارد مانند این دزد های بین المللی حسین فهیم وسدوخیل و...یک درهم هم در زندگی به کسی نداه اند ونحواهند داد وچند ریا کار وتظاهر کننده ای هراتی هستند انها نیز فقط در اذهان عامه ودر موسسات حکومتی مدد رسانی دارند پس فلسفه ای واقعی روزه درکشور ما درکجا باید تطبیق گردد؟
ح خ از مزارشریف ساکن دوبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است