یک خبر ناگوار و یک ادعای دروغ از فراه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۰    ۱۳۹۷/۲/۲۷ کد خبر: 151109 منبع: پرینت

سخنگوی ارتش و والی فراه ادعا کرده اند که در جنگ فراه بیش از 300 طالب کشته شده است در حالیکه منابع محلی چنین ادعایی را تایید نکرده اذعان دارند که حدود ۹ طالب کشته و ۱۱ طالب دیگر زخمی شدند و در کل تعداد تمامی حمله کنندگان طالب به 200 تن نرسیده است.

در همین حال یک خبر ناگوار دیگر نیز از از ارگ ریاست جمهوری حکایت دارد، هنگامی‌که نیروه‌های امنیتی در فراه به‌ دست طالبان قلع و قمع می‌شدند، سه هزار نیروی کمکی و سه بال هلیکوبتر که قرار بود به فراه برود، از طرف ارگ پلان اعزام شان به آن ولایت کنسل و نیروهای متذکره و وسایل مورد نظر (هلیکوبترها) برای تامین امنیت راه لوگر برای حضور غنی در آن ولایت به شکل غیر مترقبه موظف گردیدند و هنگام حضور اشرف غنی در لوگر فیرهای شادیانه هم به خاطر پیروزی طالبان در فراه و هم به خاطر افتتاح سب‌استیشن برق لوگر در آن ولایت اجرا گردیده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
فراه
نظرات بینندگان:

>>>   در جنگ فراه با نیرو های کشور ما برحق که تعداد حدود ۳۰۰ وطنفروش طالبان که در جمله کشته شدهگان چندقوماندن برجستهطالبان هم شامل است و جسد های مردار شانرا نیرو های دولتیل در زیر خاک پنهان کردند کجای ایندروغ است طرفداران بی ایمان طالبان و جاسوسان پاکستان و ایران با دروغ های شاخدار شان میکوشند که به طالبان در جنگ روحیه از دست رفته شانرا دوباره احیا کنند و با این دروغ ها مورال سربان کشور ما را ضعیف سازند در جنگ فراه صد در صد به همه واضح و اشکار است که کشور ایران با ترورستان طالبان کمکهای نظامی و تسلهاتی میکنند و روسیه هم از طریق ایران هم چند روز قبل وزیر خارجه ایران اقای ظریف واضح گفت که اگر افغانستان در مورد اب بولایت بلوچستان ایران همکاری جدی که خواست ما است خواست ما را قبول نکند ما همعمل بالمثل راانجام خواهیم داد حمله بشهر ولایت فراه توسط طالبان عمل بالمثل ایران بود که انجام داده است ایران در ظاهر دوست افغانستان اما در خفا همدست و هم سو با پاکستان در خیانتکاری درمقابل کشور ماعمل کرده و خیانتکاری انها ادامه دارد.

>>>   مردم فراه ثابت کردند که پلان حمله طالبان از ارگ کابل اجرا شده است و دولت توسط طالبان رقیبان خود را قتل عام میکند.

>>>   غني را خدا در ماين بپراند، اين نوكر اجنبي را ، مردم غرق خون هستند و او در عيش خود

>>>   بـه اولی :
اینرا خدا هم میداند که حق بطرف سربازان ما است وسنگر اینها سنگر دفاع از خاک نانموس ووطن است ،
درست است طالبان اشرار وایران بالای فراه حمله کردند اما حکومت اشرار پرست چرا بموقع کمک نکرد ؟؟

>>>   همی بصیر سالنگی ... را کی در فراه بحیث والی مقرر کرد؟؟؟ او در گذشته ها کم دزدی کرده بود؟؟

>>>   درین خصوص باید عرض کنم که قوت های دفاعی کشور نیروهای کماندو هوایی و زمینی، فرش ناهموار دشمن را از دامنه های شهری فیروزکوه کاملاً جمع نمودند، در قسمت تلفات دشمن با سراحت گفته می توانم که بیشتر است.
ممثل سخنان قهرمان ملی
رحمت خان پلوت

>>>   شهادت افسرقهرمان پولیبس بدست شغالان مزدور وجاهل!
محمد موسی یکی از افسران فرماندهی پولیس ولایت فراه بود که صبح وقت دیروز بعد از تمام شدن گلوله هایش به اسارت طالبان مسلح در آمد .
در ویدیو های که توسط خود اعضای طالبان منتشر گردیده است دیده می شود که بعد از اسارت هم در چشمان موسی هیچ ترسی از مرگ و زندگی وجود نداشته و تا آنزمان هم شجاعانه به مثل یک قهرمان، با قامت استوار، در برابر طالبان استاده است.
در آن ویدیو منتشر شده‌ای طالبان به خوبی از شجاعت وی نمودار میگردد زمانیکه یکی از عضای مسلح طالبان از محمد موسی میپرسد که تو کی هستی؟ اما محمد موسی افسر شجاع پولیس بجای جواب سوال دشمن از خودش سوال میپرسد که تو کی هستی؟
گفته شده است که زمانیکه این افسر شجاع پولیس فراه با دست خالی در مقابل طالبان مسلح و سرکش از خود مقاومت نشان میدهد حوالی ساعت ۹ صبح دیروز در میدان عام توسط گروه طالبان تیر بازارن میگردد.
هزارویس برمک چاپلوس فدای یک تارمویت!
زندگی برای هیچ کس ابدی نیست وچنین مرگ پر افتخار نصیب هرکس نمیشود
درین موضوع دیگر قوم مطرح نیست من اگر هندو ام اگر ازبک اگرتاجک یا هزاره به مرد شیردلی چون تو افتخار میکنم !
ر

>>>   نماینده فراه میگوید :
والی ورئیس امنیت فراه از شهر فرارکرده ودرفاصله دونیم کیلومتری درلوای ارتش پناه گرفته اند نماینده فراه میگوید : رئیس امنیت ملی کسی است که دوبار قندز را تسلیم اشرار نموده وهنر این رئیس آنست که از نزدیکان اتمر است

>>>   افتتاح پگروژه برق چی ربطی به وزیرداخله دارد ؟ وزیر برق چرا نیست؟
هدف غ این بوده که وزیرداخله درموضوع فراه مداخله نکند تا پولیس بی سرپرست باشد

>>>   الهی که به برکت این ماه رمضان مبارک! اشرفغنی نامرد فاشیست ....مثل سربازان ما که در جبحه های جنگ تکه پارچه شهید میشوند این اشرفغنی باد جمیع بادیگاردها و محافظینش تکه و پارچه و مردار شوند.

>>>   ای عسکر تاجک ازبیک هزاره عقل داری در جنوب بجنگ نرو جنوب جای شیران است بگذار طالبان انجا حکومت کند و تو مرد شو حقت را از اشرف غنی و عبدوالله بگیر
ملا اسحاق

>>>   تلکس شایعات است ،دروغ تان بسوزد .
اردوی ملی و سخنگوی وزارت دفاع ملی هنوز کم گفته ،دوقطار 50 موتره در اطراف شهر فراه ازبین رفته اگر ما از هرکدام حد اقل 5 نفر بگیریم پنجصد نفر میشود .
این گپ ها مانند آنست که اقای عضو شورای ولایتی فراه در داخل زرهپوش اردو بود و میگفت که ما خود ما میجنگیم و کسی نیست در حالیکه تانگ از قطعات امنیتی بود.
بهرصورت دشمنان ایرانی ،پاکستانی و افغانستانی اعلام داشته بودند که گویا ما فراه را میگیریم وتیر شان بخاک خورد .شورای ولایتی هم تیرشان بخاک خورد که میخواستند تجارت سیاسی کنند .

>>>   والی فراه مجاهد است.
میداند چگونه سوق اداره کند.
سوق و اداره از محل قومانده میشود نه از خط اول جنگ

>>>   اکثر از مسولین شورای ولایتی در ولایات کشور ما خاینین طرفداران طالبان و دروغگویان ضد مردم و کشور هستند اصل ستون پینجم (جاسوسان بیگانه گان) همین اکثر وکلای خایین ولایتی ها هستند که به طالبان کردینات میدهند و بطرفداری از طالبانسخن میگویند و بر ضد نیرو های کشور ما حرف و حدیثی خاینانه شانرا میزنند بعضی از وکلای شورای ملی و مجلس ثنا و اکثر از مسولین شورا های ولایتی در قاچاقبری و دزدی و خیانت و جنایت دست شان دخیل است و بخاطر کار های جنایتکارانه شان با طالبان روابط قایم کرده اند و همکاری با طالبان دارند ارگ مصروف تگ قومی سازی دولت و حکومت است تمام انرزی اش را درین اینرا مصرف میکند واضح است که ترورستان طالبان با حمایت خارجی و داخلی از کشور های خاین و اشخاص خاین بی ایمان دزد زر اندوز در داخل حکومتی طالبان جنایت شانرا اشکارا انجام میدهند و مردم ما را میکشند لعنت به خاینین وطنفروش بی غیرت ولو هرکسی که باشد.

>>>   Ariaie
فكر تان است؟
فاشيزم هرچه متجاوز تر و تند خو تر ميشود، ما بيدار تر و مصمم تر ميشويم، و نتيجه يى كه ميگيرند برعكس است. اين از نعمات الهى است كه قلب هاى عدالت خواهان روشن تر ميشود!
#خراسان_وعدالت محوريت ما

>>>   حبیب خان در تویتر خود نوشته است:
تلفات جنگ در افغانستان (اوسط) ضد نفر در روز است. اما رئیس جمهور این کشور راهی استانبول است تا کشته شدن ۶۰ نفر در غزه را محکوم اعتراض کند.
پ.ن: کشته شدن یک نفر هم قابل اعتراض است. اما واقعا این رئیس جمهور بی وجدان چرا در برابر کشتار اینهمه انسان در کشور خودش بی تفاوت است؟

>>>   Abdul Ali Faiq
اين حقيقت را عاجلتر بپذيريد و الا نابود تر ميشويد!
#اوغان بورسيه ميگيرد و خارج ميايد، #تاجيك، #هزاره و #ازبيك جنوب ميروند و كشته ميشوند. من به اين عقيده هستم، #طالبي در #خراسان وجود ندارد، هر اوغان صرف نظر به كدام مكتب فكري وابسته است طالب است. يعني همه طالبان اوغان اند و همه اوغانان طالب اند...

>>>   به دشمن از طرف حلقات فاشیستی درون دولت کمک میشود.درین شکی نیست درفراه جوانان درخون غلطرده بودند درلوگر فی های شادیانه صورت میگیرد.این چه معنا دارد؟

>>>   Salam
تابوى نام جعلى افغانستان ديگر شكسته است ، اين جغرافيا همان خراسان كهن است ، نام كه گرماى آفتابش بر همه باشنده گان آن يك سان مى تابد . نام زيبا تر و انسانى تر از خراسان نيست . همه خود را در آن مى بينند . ديگر در نوشته هاى مان بايد تنها از خراسان نام ببريم نه از نام هاى جعلى .

>>>   Parwani heeft een bericht gedeeld.
انگار سیاسیون شمال ذره ای شعور سیاسی ندارند.

سیاسیون شمال چسپیده اند به چند تا ماموریت حکومتی و دزدی های اندکی که از دور و بر این ماموریت ها حاصل شان می شود.
به ابعاد پنهاد استراتیژی امنیتی که غنی دنبال میکند توجهی نمی کنند.
مردم شمال هر روز جوانان شان را کریت شده لت در خون تسلیم می شوند اما از عقل خود کار نمیگیرند. یکی مثل بسم الله خان که حساب کتاب دوران مقاومت دستش بوده و یا سایر فرماندهان دوران مقاومت میزان تلفات جوانان شمال در دوران حکومت غنی را با کل تلفات دوره مقاومت در برابر طالبان وحشی مقایسه نمی کند تا اهداف پنهان استراتیژی امنیتی غنی را که گرفتن انتقام طالبان از مردم شمال با نا امن ساختن مناطق شان و به قتلگاه فرستادن فرزندان شان است را تبیین کند.
آقای پدرام به جار بلند می گوید تنها ۸۰۰۰ شهید از بدخشان داریم. می گوید فرزندان ما در میدانهایی می جنگند که نه تنها عقبه حمایتی ندارند بلکه هم رزمان شان نیز بدلیل اختلاف قومی و سلیقوی با آنها خیانت میکنند. اما اخوانی های ما که در قدرت اند بدلیل اینکه طرح را آقای پدرام داده و او اخوانی نیست آن را جدی نمیگیرند و هیچ طرح بدیل ی برای کاهش تلفات این جوانان ردی دست ندارند.

برادر با محلی شدن امنیت سطح تلفات نیرو های امنیتی ای که از آدرس شما استند وه به منافع شما متعهد اند، بطور گسترده ای کاهش می یابد.
موفقیت جنرال رازق در سرکوب دشمنان و کمی تلفات نیرو های خودی مصداق دقیق حرفهای آقای پدرام است.
ساختن پولیس محلی تاکید بر حرفهای آقای پدرام است اما به هدف و نیت دیگری.
لطفا یا طرح بدیل ارایه کنید و یا به طرح آقای پدرام را عملی نمایید.

>>>   Ali Sajadi
تعريف واقعي افغان در كشور وكشور هاي جهان

افغان = خاك فروش در اصطلاحات مختلف ....
افغان = در لغات ناله فغان اندوه غم سر صدا
افغان = نام دوم پشتونها
افغان = طالب وداعش
افغان = انتحاري
افغان = تروريست جهاني
افغان = قاتل وحشي
افغان =دختر فروش
در لباس غيرت پشتونوالي
افغان =نوكر روس درلباس خلقي پرچمي
افغان =نوكر انگليس پاكستان و عربستان سعودي در لباس طالب داعش
افغان =فعلن نوكر امريكا انگليس
در لباس تكنوكرات واكثريت دروغين
افغان = مواد مخدر
افغان = ناقص حقوق بشر
اافغان =حقير بي قدر بي عزت وقابل نفرت در جهان
افغان = خيرات خور و گدا در ملل متحد وديگر كشورهاى دنيا
از دست نام كثيف افغان است كه ما درايران پاكستان و ديگر كشور هاي جهان حقير بي قدر بي عزت ميشويم
با پاسپورت افغان ساعتها به خاطر تحقيق و باز پرسي قبل از ورود در ميدانهاي هوائي كشور هاي جهان ساعتهااجازه داخل شدن را نميدهند
خوب شما بگويد چه افتخارات مثبت دارد كه به نام افغان بباليم ؟ من خو سالها فكر ميكنم هيچ چيزي جز همين نيست .

شكر صد شكر كه من افغان نيستم و خراساني هستم
بيايد اين اسم كثيف وبد نام را از پيشوند كشور خويش دور كنيم و بنام اصلي اش بر گردانيم تا باشد يك خراسان زيبا متمدن با اسم مولانا فردوسي سنايي ابن سينا ابوريحان البروني و ديگر دانشمندان بزرگ وقت داشته باشيم و با افتخار زندگي كنيم .

>>>   به نویسنده اخیر: نام تمام کشور ومردم را وافغانستان را بدکرده اید. درهرکشور رفته اید به جز از دزدی - لواطت - زنا - خراب کاری - خیانت - حتی مرتد شدن وغیره کارهای نامشروع دیگر کار هارا یاد نداشته اید . حالا میخواهید به نام خراسانی - مولانا فردوسی سنایی ابن سینا اوریحان البیرونی ودیگردانشمندان بزرگ را به گفته خودت نام بدبسازید . این آرمان را به گور ببرید.

>>>   خراسان نامی است کهن تاریخی و پر از افتخارات ادبی و فرهنگی و چون نام قومی نیست میتواند نام بسیار مناسبی برای کشور مشترک چند قومی ما باشد و سبب اتحاد همدلی و وحدت بین اقوام مختلف کشور مشترک ما گردد.
افغانستان یا محل زندگی افغانها یک نام قومی است، چون افغان که معرب اوغان است نامی است که غیر پشتونها تنها به پشتونها اطلاق میکنند در حالیکه خود اوغانها یا پشتونها بخود پشتون یا پختون میگویند. بناعن افغانستان یک نام تک قومی و غیر عادلانه برای یک کشور چند قومی میباشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است