شورای انسجام مجاهدین در تلاش انسجام سران
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۷/۲/۲۶ کد خبر: 151079 منبع: پرینت

شوراي انسجام و هماهنگي مجاهدين تلاش دارد تا سران مقاومت را دريك محور جمع نمايد.

بدين منظور جلسات جداگانه اي را با محمد يونس قانوني، احمد ولي مسعود و صلاح الدين رباني انجام داده است كه در اين جلسات پيرامون اوضاع جاري كشور و بخصوص پيرامون موضوع توزيع شناسنامه برقي بحث و گفتگو صورت گرفت كه در نتيجه آنها نه تنها از موقف گيري اخير داكتر عبدالله مبني بر توزيع شناسنامه برقي حمايت كردند بلكه به شوراي انسجام و هماهنگي مجاهدين اطمينان دادند كه به هيچ كسي اجازه نخواهند داد كه واژه جنجالي را با زور بالاي مردم ما تحميلي نمايد و به هيچ كسي اجازه نخواهند داد كه بخاطر درج واژه افغان در شناسنامه برقي، كشور را به بحران دايمي سوق دهند.

فضل الله واثق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای انسجام
مجاهدین
نظرات بینندگان:

>>>   اول خو خدا کنه این همه دروغ بیش نباشد در صورتیکه که واقعیت باشد پس گفتنی است که وقتی واقعاً بالای افغان بودن تان ننگ و شرم دارید پس بروید کشور دیگری را برایتان انتخاب کنید شما هرگز نماینده گی از ملت افغانستان که نامش مانند آفتاب برای همه دنیا روشن است نموده نمیتوانید. لطفاً بار دیگر برای ریختن بیشتر خون افغان تلاش نکنید اگر واقعاً ترس از خداوند ج دارید.

>>>   زمان و حوادث هویت هرکس را افشاد و اشکار میسازد و اینک یک تعداد که بیرق بغاوت را به شانه کرده اند و ضد قانون اساسی علیه کلمه مقدس افغان که هویت هر باشنده این سرزمین است توطیه و دسیسه میکنند

>>>   یونس قانونی، اجمد ولی مسعود و صلاح الدین ربانی و پدرش را در لویه جرگه تصویب قانون اساسی مورفین داده بودند؟ و یا با پول تطمیع کردند؟ که بعد از 18 سال فهمیدند که افغان هویت یک قوم خاص است. اگر ادعای جعل آنرا دارندچه چیز سبب خاموشی شان درین 18 سال شد؟
یما

>>>   Panjshir.
حقیقت امروز در افغانستان
سربازان تاجیک بخاطر منافع و ناموس پشتون ها در خط اول جبهه می جنگند اما پشتون ها در ارگ حکم توزیع شناسنامه برقی با کلمه افغان را صادر می‌کنند
عجیب روزگاری

>>>   وطندار این شوروای ....هیچ بدی نمیتوانند ، چون نه سیاستمدار هستند نه افراد دلیر و وطندوست ، فقط منتظر یک توته لاش هستند .

>>>   عجب سرانی ! یکی مفسد تر از دیگر ی !

>>>   حقیقت همین است که درین کارتون دیده میشود، ولی حیف که همان سرباز تاجیک از نادانی به افغانیت خود مینازد وکشته میشود.
کسانیکه تکلیف شان حتی با خود شان روشن نیست چطور باید دوست ودشمن را فرق بکند.
کاردی که در پشت وکمر وسینه سرباز تاجیک فرو میرود متاسفانه 50 فیصد گناه خودش است که آگاه نیست.

>>>   دادفر اویانی
با فراه آنچه روان و روا دارند که چند بار با کهندژ کردند.
فراه را از دست فرمانده امنیتی ی افغان بدست طالب افغان خواهند سپرد؛ خواهند سوختاند؛ خواهند کوچانید و نسل کشی کنند و واپس به دهنه غوری روند.
طالبان افغان را امارت بهتر از امارت احمدزی افغان در کار نیست.
مدیریت طالبان افغان در ارگ است.
طالبان افغان، یعنی پایگاه خلقی های افغان در دهنه های غوری و شهاب الدین و ...

ایدون، تاکتیک جنگ افغان دگر شده است.
هدف فرمانروایی، از دست افغان بدست افغان سپردن است و کشتار نسل.
سقوط چند روزه برای کشتار تباری و چپاول هر چه نشانه فرهنگ زیستن است و سپس برون رفتن.
هدف پروژه افغانسازی، فروپاشی ی رژیم نیست؛ چونکه رژیم، مدیریت خود شان است.
در دست بدست سپردن های افغان به افغان، نسل کشی ها باشد فرمایش افغان.
اینست راستی ی آشکارای زمان.
اینست دستور کار وزیر دفاع افغان و رییس افغان و طالب-داعش افغان.
یاد مان باشه که در فراه نسل کشی کنند و بسوزانند و چپاول و .... واپس روند به دهنه غوری!

>>>   در طول سی سال منسجم نشدند بعدازین هم نمیشوند

>>>   کدام مجاهدین، کدام شورا، کدام انسجام و کدام هماهنگی، به لحاظ خدا بس کنید تجارت جهاد و مجاهدین را، مردم ازشما وقواره هایتان ، از اعمال تان، از نامهای تان بسیار خسته شده اند.
بااحترام خلیل اکه از سرپل

>>>   بسیار جای تاسف است انهای که یک عمر از پشت وپیش رو بر مجاهدین خنجر زدند امروزه سنگ دفاع از مجاهدین را به سینه میزنند وخودرا در صف مجاهدین جا زده باز میخواهند ازین عنوان برای خود وفامیل واقارب خویش شهرت وامداد کمای نمایند بیشترینه اینها به کسانی میمانند که در لباس میش گرگ هستند وخویش را در داخل جان بر کفان ورزمندگان جا میزنندوازین راه باز موقف های گم گشته ومقام های از دست رفته را بدست می اورند یکروز گاری عبدالله در وزارت خارجه وقانونی در وزارت داخله وضیا مصعود در پست معاونیت ریاست جمهوری تا توانستند تیشه در ریشه ای مجاهد زدند وهرجا سایه ای مجاهد را یافتند از دیوار تراشیدند واسم جهاد گران را مردف با ترور وتفنگ سالار قلم زدند وحال باز نمیدانم چه دستور گرفته اند تا یکبار دیگر خودرا در میان این صف پاک بازان وازادگان جازنند
ولایت خان از کاپیسا

>>>   ای مجموعه اقوام غیر برادران پشتون به هوش باشید که کم التفاتی و بی
تفاوتی در برابر پروژه افغانیزم سازی در سال های قبل مارا تا اینجا تحت
ظلم حاکمیت قبیله سالاری آورده که باید نام و نزاد خود را تغییر بدهیم که این
خلاف عدالت ، خلاف تاریخ انسانی ، خلاف علم اجتماع و جامعه شناسی
و فلاف همه ارزش ها و همزیستی و خلاف بیان وتعریف قرآنی است.
نمیتوان هویت تحمیلی را پذیرفت و تذکره هویت زدایی را گرفت .
هرکدام افتخارات و تاریخ روشن داریم امکان نه دارد تا این افتخارات را
در پای قبیله گرایی و منحصر سازی ریخت .
انجنیر عزیز

>>>   Ismail Feroughi
اکنون واضح شده است که ، داد و فریاد های کرکننده ی چندسال پیشِ حامد کرزی رییس جمهور پیشین به ارتباط پروازهای شبانه ی هلیکوپترهای ناشناس و پیاده کردن جنگجویان در شمال ، همه ترفند و تِرِک اهریمنیِ بوده است که درمشوره با حامیان خارجی اش ، به راه انداخته بود .
این قضیه وقتی روشن شد که «رابرت گیتس» وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود نوشت که : « ... حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان از همان سال‌های دوردوم حکومت خود، جابه‌جایی طالبان در شمال کشور را آغاز کرد ...»
در این کتاب آمده است که : « ... کرزی در یک نشست محرمانه در ارگ کابل از من خواست تا برای از بین بردن سران جبهه شمال و تضعیف آنها با او همکاری نمایم .
کرزی گفت: بزرگترین تهدید در برابرحکومت من ، جبهه ی شمال است نه طالبان ... »
بر اساس نوشته ی گیتس، کرزی اظهار داشته است که : «... حداقل به من اجازه دهید تا طالبان را برای از بین بردن «تفنگ‌داران شمال» تقویت کنم . »
به این ترتیب کرزی جابه‌جایی افراد مسلح طالبان را به‌همراه فامیل‌های آنها به‌کمک کشورانگلیس و همکاری «سازمان مواد خوراکی ملل متحد» از پاکستان به نام عودت‌کنندگان و بیجا‌شدگان آغاز کرد ؛ و موازی با آن پروازهای شبانه تنظیم و عملی شد .
درست براساس همین نقشه ی مشترک بود که برادران ناراض حامد کرزی ، محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله امروز در تمام ولایات شمال کشور ، جشن آتش و خون برپاکرده ، گاهی قندز ، بغلان و بدخشان و زمانی بلخ ، فاریاب و جوزجان را مورد هجوم گروهی قرار داده حتا با لشکر دوهزار نفری ، شهری را به آتش کشیده ، دار و ندار دولت و مردم را به یغما میبرند ..

>>>   Raheel
اگر تنها به خاطر پول در صفوف ارتش و پلیس رفته اید و به حقانیت حکومت باور و ایمان ندارید، شما اجیر استید که در بدل پول می کشید و کشته می شوید.
اگر در این حکومت و نظام حقانیتی می بینید، این حقانیت چیست و کدام است؟ نظامی که مردم در آن به درجه اول و درجه چندم تقسیم شده اند. نظامی که بیشتر از شهروندوان قانونمدارش به ترورییستان و جنایتکار همدردی و همکاری دارد، حقانیتش در کجاست؟
اجیر مردن و زندگی را که عطیه الهیست در بدل پول مبادله کردن هم ضیاع جان است هم ضیاع ایمان.
آیا همینطور نیست؟

>>>   سلام.
،باز هوای چور به سر شان زده .

>>>   باز هم می خواهد با آی اس آی پروتوکول امضا کنند؟؟
درافغانستان هیچ حکومتی بدنامتر وناکامتر از حکومت اشرار نبوده و نخواهد آمد

>>>   تشويش نكنيد وطنداران جي بخواهيد ونخواهيد يك بلاي مثل داعش ويا طالبان امدني است فقط چند وقت دندان زير جگر بيگير در افغانستان اين اوضاع جاري كه روان است همه چيز از كنترول خارخ است در افغانستان نه مجاهد مانده نه سياستمدار نه كدام وطنپرست واقعي ... خيانت در حكومتداري فساد اداري بي قانوني بي عدالتي دزدي فحشا وعياشي مردم ربايي زروگوي هر قريه ولايت پادشاهي جداست بي امنيتي قوم پرستي مليت گراي كينه هاي مذهبي نام همه ما مسلمان ولي از كفر هم بدترهستيم عمل ما ... بي غرتي از اين هم بد تر ميشود كه خانه خودها را مملكت خودرا بادستهاي خود ما تقديم به بيگانه كرديم به كشور نه بلكه به چهل كشور فروختيم وحالا سر يك نام مان افغان بودن ونبودن جور نميشويم چي رسد به پيشرفت اين كشور ومملكت اينده كشور نه خدا ميترسيم ونه از دنيا خجالت ميكشيم لااقل از همين دو همسايه مان ياد بيگريم از هندوستان وهمين پاكستان دال خور بالايشان هر فشار مصيب كه ميايد مردم وكشور مملكت شان را كارهاي زير بناي كشورشان خراب وبرباد نميكنند ما مردم افغانستان در مقابل پول هر كاري را ميكنيم والله كه هر كاري باشد از خداوند در اين روزهاي مبارك رمضان ميخواهم كه همه اي مردم افغانستان را هدايت درراه خودش ودر راه انسانيت وغيرت غيرت غيرت
والسلام يك هموطن از ديار دور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است