نماینده فراه: اشرف غنی در سقوط فراه دست دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۷/۲/۲۶ کد خبر: 151078 منبع: پرینت

اشرف غنی عملا در سقوط فراه دست دارد و رسیدن قطعات کمکی دروغ است مدافعان مهمات ندارند.
از سخنان نماینده فراه استنباط می شود که طالبان مهاجم در فراه تحت مدیریت دولت کابل قرار دارند.

سمیع الله صمیم نماینده ولایت فراه در مجلس نمایندگان در گفتگو با تلویزیون آریانا گفت که جنگ ویرانگر در فراه هرگز امری تصادفی نیست و او مکرراً از هفته های پیش شخصاً به غنی و عبدالله از وضعیت رو به سقوط ولایت فراه هشدار داده بود اما برای آن ها فقط کمپاین انتخاباتی ارجح است و اصلا به ولایت فراه به عنوان بدنه افغانستان باور ندارند.

صمیم گفت شبی که فردای آن حمله شروع شد تا نا وقت ها با وزیر داخله نشسته بود و تشریحات می داد اما هیچ فایده ای نداشت!
به گفته نماینده فراه، طالبان به طور علنی سفربری خود را از ولایات قندهار، ارزگان، هلمند و ایران به صوب فراه آغاز کرده بودند و دولت کابل از تمام جزییات تحرکات آنان پیشاپیش خبر داشت اما یک گام برای جلوگیری از فاجعه برنداشت.

وی گفت که یک فرمانده پولیس با فرزندش همراه با شمار زیادی از مدافعان امنیت ملی، اردو و پولیس کشته یا به اسارت در آمده اند.
صمیم مشخص کرد که نیروهای مدافع شهر در فراه، با کمبود شدید اسلحه و مهمات روبرو اند. اسلحه نیروی دولتی کلاشینکوف ساخت هنگری است اما تفنگ لایزری پیشرفته به شانه طالب است. واحد های دفاع شهر، یک یا دو دستگاه پیکا دارند؛ اما یک واحد سیار پنجاه نفری طالب از یک تا ده دستگاه پیکا در اختیار دارد.

صمیم می گوید تا این دم، (1:30 بعد از ظهر روز گذشته) ارسال قوای تازه دم زمینی یا هوایی برای دفاع شهر از سوی دولت کاملا دروغ است و از همان ساعاتی که بخش های مهم شهر به اشغال تروریست ها در آمده، از قطعات رسیده هوایی یا زمینی خبری نیست و نبرد با دشمن فقط با تکیه بر امکانات محدود در دسترس به شدت ادامه دارد.

به گفته صمیم، بخشی از نیروهای شامل درلوای مستقر در فراه برای خدمت به نیمروز فرستاده شده اند درحالیکه نیمروز خود یک فرقه جداگانه در اختیار دارد. صمیم تصریح کرد که همین اکنون نیروی امنیتی مهمات لازم برای دفاع از شهر در اختیار ندارند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صمیم
فراه
نظرات بینندگان:

>>>   بدون شک تمام افغانستان از طرف همین اشرف غنی.وکرزی این تیکه داراهای فروخته شده غرب وشرق اینها برای پنج پنجسال افغانستانرااجاره میگیرند مردمرا مصروف جنگ ونارامی وقتل ساخته معدن های ما درطیاره ها به کشور های غربی انتقال داده میشود حتی تمام مردم افغانستان فروخته شده اینها ازخارج که برسرما ریسجمهور تعین میشوند فقط بنفع
خارجیها کار میکنندهزاران طفل بی پدر شد هزاران زن بیوه شد وهزاران مادر بیفرزند شد چه تاجک باشد ویاچه
پشتون فقط اینهاایجاد تفرقه دربین اقوام ما میشوند هر گز رای برای این مزدورهای خارج ندهید وانتخاب نکنید کسیکه در افغانستان بوده ازتمام حوادثیکه بالای ما گذشته از غم واندوه مردم باخبر است .

>>>   دادفر اویانی
با فراه آنچه روان و روا دارند که چند بار با کهندژ کردند.
فراه را از دست فرمانده امنیتی ی افغان بدست طالب افغان خواهند سپرد؛ خواهند سوختاند؛ خواهند کوچانید و نسل کشی کنند و واپس به دهنه غوری روند.
طالبان افغان را امارت بهتر از امارت احمدزی افغان در کار نیست.
مدیریت طالبان افغان در ارگ است.
طالبان افغان، یعنی پایگاه خلقی های افغان در دهنه های غوری و شهاب الدین و ...

ایدون، تاکتیک جنگ افغان دگر شده است.
هدف فرمانروایی، از دست افغان بدست افغان سپردن است و کشتار نسل.
سقوط چند روزه برای کشتار تباری و چپاول هر چه نشانه فرهنگ زیستن است و سپس برون رفتن.
هدف پروژه افغانسازی، فروپاشی ی رژیم نیست؛ چونکه رژیم، مدیریت خود شان است.
در دست بدست سپردن های افغان به افغان، نسل کشی ها باشد فرمایش افغان.
اینست راستی ی آشکارای زمان.
اینست دستور کار وزیر دفاع افغان و رییس افغان و طالب-داعش افغان.
یاد مان باشه که در فراه نسل کشی کنند و بسوزانند و چپاول و .... واپس روند به دهنه غوری!

>>>   Farhad Arian
ما باید "روایت غالب" در افغانستان را که جنگ کنونی را مبارزه با گروه های تروریستی فرامرزی می پندارد به چالش بکشیم. این روایت دروغین که ساخته و پرداخته استخبارات بیرونی و محافل سیاسی داخلی است بشدت گمراه کننده و عوامفریبانه است. تا زمانی که درک درستی از ریشه ها و عوامل منازعه خانمانسوز فعلی نداشته باشیم ناممکن است تا برای این مشکل راه حل واقعبینانه یی در یابیم. جنگ کنونی بیشتر از هر چیزی نتیجه تناقضات درون-گروهی پشتون هاست که در آن پشتون های حاکم در حکومت کابل با استفاده ابزاری از نیروی جنگی تاجیک ها، هزاره ها، اوزبیک ها و دیگران برضد اکثریت قبایل پشتون در جنگ اند. برای این جنگ نقطه پایانی وجود ندارد چون اکثریت پشتون ها (حتا اعضای برجسته‌ حکومت) در حمایت مادی، معنوی و تسلیحاتی جناح مخالف حکومت که طالبان اند از هیچ نوع تلاشی فروگذاشت نمی کنند. در بعد دیگر موضوع، طالبان نظامی را میخواهند بوجود بیاورند که از جهات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی کمترین پذیرش را در میان غیر پشتون ها دارد. بنابراین، در این جنگ هیچ جناحی برنده نخواهد شد مگر اینکه به طالبان حق داده شود تا همان نظامی را که میخواهند در مناطق جنوبی و شرقی افغانستان ایجاد کنند و مردم هم نفسی به راحت بکشند. تا حرف دیگر

>>>   وقتیکه مردم در فراه کشته میشود تو ..... چرا در .... نشسته اید بروید و از مردمت که ترا انتخاب نموده دفاع کن این را باید بدانی که مردم مانند خودت .... نیست. و نی کسی را مانند خود .... فکرکنید

>>>   برای همگان آشکار است که نه طالبان و نه دولت نمی خواهند که طالب مراکز ولایات را دراز مدت در اختیار داشته باشند بخاطر که نگهداری برای شان هزینه جانی در بر دارد چیزی که کوچی زی هم نمی خواهد .
فقط همین که همه به سلاح کوت های ولایت دست یافتند بنام تجدید قوای دولتی وقت کافی برای طالبان داده شده تا تمام سلاح ها را به اسرار وقت بیرون کرده و طالبان ولایت را ترک کنند ،آن وقت عملیات دولت شروع شده و به خاطر فریب مردم ارقام تلفات طالبان را سرسام آور اعلان میکنند.
اکر واقعا طالبان ۳۰۰ کشته داده فرار کرده اند باید لاش های مرده شان را نشان بدهند تا ما باور کنیم.
این هم معامله دیگر کوچی زی مثل کندوز. که به اشاره آمریکا جبهه جدید در غرب کشور باز کرده، تمام طالبان تروریست را تا دندان مسلح کرد تا منافع آمریکا را برآورده سازند.
(غفور)

>>>   ساده ها درکجا دست ندارد که درینجا دست نداشته باشد او سر قوماندان اعلای نیروهای مسلح کشور است که طالب ها وداعشی ها نیز دران زمره شامل اند ازین رواین بازی ودرامه تا اخیر ادامه دارد
مولانا قربان

>>>   صد فیصد دست دارد.

>>>   معلوم دار است که حلقات درون دولت در ناامنی ها دست دارند بخاطر نسل کشی. تجربه ها نشان داد هرجاکه سقوط کرده چندروز خوب نسل کشی میکنند بعد از ختم عملیات شان دولت اقدام میکندآنها هم عقب نشینی میکنند نامش را میگذارند پاکسازی شد آنوقت نسل کشی وویرانی شده مردم تباه شده سقوط قندز, سپردن دند غوری, قتل عام مردم هزاره جات,قتل عام داکتران ومریضان شفاخانه 400 بستر,قتل عام امنیت رجال برجسته درکابل,حمله به قول اردوی شاهین دربلخ.
بعد ازکشتار جمعی اقوام خاص قوامیرسد ونامش را میگزارند پاک سازی واعزام هیءت حقیقت یاب.آنهم هیءت هایی از قوم خودشان وبه نفع خودشان باکتمان حقایق اطلعات نادرست را تقدیم وقلوب میکنند. وعمل تروریست ها صرف تقبیح میکنند وبه آن اکتفا میشود. خوش وخوش حال بالی خون جوانان ما خوشی خودرا سپری میکنند ازدل مادر داغ دیده خبری ندارند.
بااحترام عبید.

>>>   لطفا" سخنان بیهوده نگوید این قدر آزادی بیان که هر کس وناکس به مقابل ریس جمهور سخن نفی بگوید قابل تحمل نیست باید این وکلای پست به زندان روانه شوند

>>>   تیم غنی در ارگ کابل توسط داعش و طالبان رقیبان سیاسی خود را از اقوام غیرپشتون قتل عام میکند. غرب و شمال افغانستان باید تخریب و نابود شوند طالبان و داعش در خدمت تیم غنی میباشند.

>>>   پس چگونه دفاع شد بیایید برای خدا و وطن تان راست بگویید .
نیروهای در آنجا جان میدهند ،وزیر دفاع و لوی درستیز درکابل تاصبح خواب نمیشوند و شما برعلیه اینها توطئه میکنید .اکمالات ،اجراات و سوق واداره توسط وزیردفاع ولوی درستیز انجام شد و سخنگوی شان که یک آدم بیچاره و غریب است بخاطر قطعاتش تا نیمه های شب به تلویزیونها میدوید و از سربازانش دفاع میکرد .
کمی بخود آیید و جانفشانی وزارت دفاع تانرا درنظر بگیرید.

>>>   بـه : پس چگونه دفاع شد بیایید >>>>
کجال دفاع شد ؟ اشرار داخل شهر شدند مردم را کشتندسربازان را شهید ساختند وسایل نظامی را آتش زدند هرچه خواستند کردند آنان به این خاطرنیامده بودند که در فراه بمانند ،رئیس امنیت ووالی گریختند ودوکیلومتر دورتر از پرسونل خود پنهان شدند ، چقدر خساره وبدنامی وترس وحشت دربین مردم بمیان آمد آین دفاع است؟؟
وزیر دفاع درسیاحت ایران بود ،
دوصد نفر اشرار وحشی آمد همه ولایت را به دوزخ تبدیل ساخت ،

>>>   وطنداران عموما حالا فرقی نمی کند در کابل باشند یا از ولایات.بدون اینکه از اصل ماجرا خبر باشند و یا نباشند نظر شان را می نویسند.مثلا میگویند.شهر فروخته شده.ویا فلانی ها خیانت کردن نی برادر.اینطور نیست این همه از تخیلات ما هااست فکر می کنیم _اول اینکه نیروهای امنیتی حکومت باهم متحد نیستن و دوم اینکه باید اسلحه و مهمات که در دسترس شان قرار دارد.با صرفه جویی مصرف می کردند نی این که ازکيسه خلیفه اگر طالب یک دانه مرمی فير کند نیروهای دولتی 100 عدد مرمی شیلک میکنند.برای همی مهماتشان تمام میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است