تجزیه بهترین گزینه خواهد بود؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۸    ۱۳۹۷/۲/۲۶ کد خبر: 151050 منبع: پرینت

اگر گفتیم که طالب پشتون است پشتون طالب همه قهر شدند و گفتند که شما بالای ما تهمت می زنید.
حال اگر وقتی یک پشتون به سربازان ما که ناموس و زن هایی اینها را نگاه کرده نام جاسوس ایران می زند؟ پس چی بگوییم اگر که نگوییم همه ای اینها طالب هستند؟ مگر در طالب بودن شان شک است با این دیدگاه؟

در حالیکه که این شیر میهن مردانه با سربلند و قامت برافراشته حتی با آنکه می داند کشته می شود باز هم مثل زنانه پوشان انتحاری نمی گوید که من پشیمان هستم یا من فریب خورده ام اما ببینید که چگونه این نسل انتحار و انفجار به خون سربازان ما توهین می کنند و جز اینکه بگوییم همه ای اینها طالب اند چیز دیگر نمی توان گفت.

به خدا قلبم خون گریه می کند با دیدن ویدیوی دستگیری این جوان اما برعکس زنانه پوشان ما زیر چادر زن هاشان نشسته اند و پلان خودمرداری برای بعد دارند و برای سربازان ما توهین و تحقیر هم می کنند.

چه چاره داریم؟ چگونه می توانیم با چنین نسلی زیر یک نام و بیرق زندگی کنیم؟ آیا کدام راهی برای زندگی کردن در برابری و برادری با اینها وجود دارد یا که تجزیه بهترین گزینه خواهد بود؟

فریده فاروق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فریده
تجزیه
نظرات بینندگان:

>>>   Aziz Arianfar
مادامی که جمعیت از حالت تنظیمی نبرامده، در سیمای یک جبهه سراسری ملی با تغییر نام، تغییر آیین نامه و مرامنامه تبارز نکند و ایدیدلوژی منحط و بدنام اخوانیسم را کنار نگذارد، داشتن هر گونه انتظار از این تنظیم بیهوده است. جمعیت باید هر چه زودتر راه خود را از رژیم بدنام فاشیستی ترکیه به رهبری اردوغان قصاب و شیوخ ارتجاعی عرب جدا کند. در غیر آن تفاوتی میان احزاب اخوانی دیگر ماتند حزب اسلامی و تنظیم ملا سیاف و ملا خالص و جمعیت نیست.
جمعیت پتنسال بزرگی دارد و اکنون بر سر یک دوراهی قرار گرفته ایت. اگر به راه ارمان های مردم و کشور و فرهنگ و تمدن سترگ خراسانی و ایراتی شرقی برود، می تواند از بحران عبور کند، در غیر آن محکوم به شکست تاریخی خواهد بود و با گذشت هر روز بیشتر و بیشتر در گنداب اخوانیت و وهابیت فرو خواهد رفت.

>>>   Karim
جنگ را درکشور ما دهشت افگنان از ملیت افغان(پشتون)پیش میبرند!
مگر میشود انتظار داشت که با رئیس جمهور و سران امنیتی پشتون ما در این جنگ برنده شویم؟

>>>   قبیله همه جا را به گند کشیدن، هرجای که "زی و خیل" را مامور کنید، از این بیشتر نمیشود توقع کرد،
همین مناطق افغان پشتون نشین نیستند که مراکز اموزشی تروریستان طالب را درمناطق خود اجازه داده و هرروز برای کشتن ما تروریست تربیه می کنند

>>>   Raheel
دشمن کیست؟ طالب دشمن است؟
دشمن ما دولتی است که در خدمت طالب ا ست. دولتی که برنامه های تصفیه قومی اش را در داخل نظام خودش انجام می دهد و در قرا و قصبات و اطراف کشور توسط طالب.
اینجا یک طرف مردم اند و یک طرف دیگر دولت با بازوی طالبی اش.

>>>   همه انهایکه دو فیصد عقل دارند میدانند که حیچ چیزی بدتر از جنگ نیست وهر اقدام که منجر به ختم جنگ شود بهترین است. ولو ان اقدام تجزیه باشد.

>>>   در صورتیکه زندگی مسالمت امیز با صلح و تفاهم یکی در کنار دیگر ممکن نباشد. زنده باد تجزیه

>>>   ما از پدر کلانها ی خود شنیده ایم که تجزیه چیزی خوب نیست.اتومات سر تا پا قبولش کردیم بدون اینکه گاهی از مغز یخبسته خود کار گرفته باشیم.

>>>   جنگ در واقعیت از طرف کسانی دامن زده میشود که میخواهند هویت و جغرافیایی این کشور رابه فرمایش بادارن شان تغیر دهند، و خانم فریده فاروق نظریات شما به مراتب خطرناکتر و ویرانگر تر از طالب و داعش به این سرزمین است، از زهر تعصب تان کم کنید که خودتان را نه کفاند.
کابلی

>>>   موافقیم تجزیه راه حل افغانستان‌ .

>>>   ما طرفدار تجزیه ی افغانستان هستیم. با این قوم .... نمیشه زندگی مسالمت آمیز داشت. تا به کی کشته شویم؟ تا به کی شاهد ظلم و تبعیض باشیم؟
محمد از هرات

>>>   زندگی در بند و قید رسم عادت مردن است
دست دست تست بشکن این طلسم ننگ را
بیدل

>>>   تا زمانیکه اردوگاه مقاومت بر علیه اردوگاه تمامیت خواه فاشیستی از تمامی اشکل تند و کند و معتدل اخوانیستی فاصله نگیرد، وضع به همین منوال خواهدبود. همه میدانیم ریشه فکری اخوانیزم در قصر های شیوخ عرب و دفاتر آی اس آی پاکستان است و از جانب کلیت امپریالیزم به سرکردگی امریکا مورد حمایت قرار میگیرد. انتخاب آنها در افغانستان همین قشر تمامیت خواه است. شما هایی که میخواهید با استفاده از تفکر اخوانیستی مانع تمامیت خواهی آنان شوید در تعریف ارباب بزرگ فرع و کارگزار جزء اردوگاه فاشیزم هستید. آیا تا حالا از خود سوال کرده اید که در کجای دنیا یک کارمند جزء توانسته باشد مانع عملی شدن پلان های رئیس خود گردد. طی این چند سال شما ها را همیشه نزد قاضی اعراب برده اند.
آیا به این شباهت ندارد که تعدادی موش برود نزد گربه بزرگ تر از گربه کوچکتر شکایت کند. لر و بر را گاهی به کمک ایدیولوژی اخوانیزم بر شما تحمیل میکنند گاهی هم به کمک تفکر لیبرالیستی. تو با تاجیک و ایرانی حرف میزنی مشکلی نداری به تو میگوید تو با آنها همزبان نیستی. تو هم پذیرفته ای. چون در بستر اخوانیزم قرار داری اگر مخالف کنی تو را تکفیر میکنند وطنفروش و جاسوست میخوانند. مگر همین اخوانیزم نبود که مسعود و دوستم و مزاری را در مقابل هم قرار داد.

>>>   هرکس خواب دولت را ببیند ملامت نیست اما تاجیکیکه زبانش روسی شد دینش بی دین شد خط اش روسی شد! حال از خانه افغانها کاسه ولگن می پالد تا جدا شود!
ایا ما خوابیم؟ دنیا را با تاجیک و ساجک به روی دگر چپه خواهیم کرد!حالی را بر پا کنیم که چنگیز هم نکرده باشد!

>>>   بلی تجزیه بهترین راه است
مسلم تاجیک از بلخ

>>>   هرات و فراه را به ایران برگردانید و بعد تجزیه بشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است