گزارش شورای علما از نشست اندونیزیا به رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۱    ۱۳۹۷/۲/۲۵ کد خبر: 151039 منبع: پرینت

صبح امروز با هیات علمای افغانستان که اخیراً در نشست مشترک علمای افغانستان، اندونیزیا و پاکستان در مورد صلح و ثبات افغانستان اشتراک کرده بودند، به رییس جمهور گزارش دادند.

در این دیدار که در ارگ ریاست‌جمهوری انجام شد، ابتدا مولوی قیام‌الدین کشاف رییس شورای سرتاسری علمای افغانستان و مولوی عطاالله لودین در رابطه دستآوردهای سفر متذکره، به رییس‌جمهور معلومات دادند.
آنان از حمایت‌های رییس‌جمهور کشور بخاطر زمینه‌سازی نشست متذکره، تشکر کردند و ضمن اینکه بر ادامۀ این گونه نشست‌ها با علمای جهان اسلام و منطقه تاکید نمودند، گفتند که نشست مشترک علمای دینی در اندونیزیا، آغاز خوب به‌خاطر تأمین صلح و ثبات در کشور و منطقه است.

رییس‌جمهور غنی پس از استماع صحبت‌های آنان، حضور هیات علمای افغانستان در نشست اندونیزیا را موفقیت‌آمیز خواند و از موقف علمای کشور و بیانیۀ که در ختم این نشست منتشر گردید، تشکر کرد.

رییس‌جمهور افزود که اندونیزیا بزرگترین کشور اسلامی است و آسیای شرقی می‌تواند نقش بسیار مهم را در تأمین صلح و ثبات افغانستان ایفا نماید.
وی خاطرنشان‌کرد که این نشست، آغاز یک سلسلۀ از کنفرانس‌ها بوده که باید در سطوح مختلف با علمای کشورهای جهان اسلام و منطقه ادامه پیداکند و همچنان نشست‌ها و کنفرانس‌ها در داخل کشور نیز در رابطه به صلح برگزار گردد.

رییس‌جمهور غنی گفت که مالکیت صلح و ابتکار عمل در این راستا از افغان‌ها می‌باشد. وی همچنان از موقف برحق علمای کشور قدردانی کرده، گفت که شما علما از حق نمایندگی کرده، درد ملت را احساس می‌کنید و آن را به کنفرانس مشترک علمای دینی در اندونیزیا منتقل نمودید.

رییس‌جمهور کشور تصریح‌کرد که هدف ما تأمین صلح در کشور است و ما از این هدف خویش منصرف نمی‌شویم. وی افزود که با برگزاری نشست علمای افغانستان، اندونیزیا و پاکستان، ما در یک مسیر مثبت قرار داریم و این چنین کنفرانس‌ها باید در آینده نیز ادامه پیدا کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای علما
نشست اندونیزیا
نظرات بینندگان:

>>>   دزدان مشهور چند فصله به رئیس چهل دزد راپور داد.

>>>   بلی ، برای علما همیشه زمینه سفر وسیاحت و پول مصارف را تهیه کنید
با دست خالی از اندئونیزیا برگشتند برعکس مولاناهای ترورست پاکستانی برنده این مجلس بودند

>>>   Frogh
برای کدام دلخوشی برای خوشنودی خدا روزه بگیرد این مردمی که با خون افطار میکند ؟ دین عرب مارا تارو مار کرده آنگاه این مردم فرایض عربی را بجا بیارند ؟

>>>   فاجعه
در یک هفته حدود 200 نیروی دولتی کشته و زخمی شدن
فرزندان غنی در امریکا در عیش و نوش مصروف هستن
یهود در فلسطین مسلمان میکشد طالب درافغانستان مسلمان میکشد
فرق بین هردو درچیست؟

>>>   صدای افغانستان
مردم فلسطین با پاهای فلج و دست خالی بر علیه اسرائیل غاصب برخاسته اند و از هویت و خاک خویش دفاع میکنند
مرگ به او تاجیک ازبيك، هزاره آگاه از جرافیای و تاریخ نیکان خود وارث این سرزمین آفتابی « کابلستان ، زابلستان ، تخارستان و بلخ بامی » است که هویت شتروانی نقل اشرف غنی احمدزی کوچی آمده کوه های سلیمان پاکستان را به پذیرد.
فخر ملی میلت تاجیک هو یت مولاناجلاالدین بلخ ، ابوعلی ابن سینابلخی ، عبدالرحمن جامی ، ناصر خسروقبادیانی ، ابوریحان بیرونی ، رابعه بلخی , دقیقی بلحی ، عنصری بلخی ، عبدالحی گردیزی ، سنایی غنزنویی ، ابوعبدالله جعفر رودکی , صوفی عشقری ، وآصف باختری ، استاد خلیل الله خلیلی افتخار علم و تمدن فرهنگ خراسان را زیر نسب کم اصل کوچی شتروان برد ؟
حقیقت همین است فاشیستان مزدور پاکستانی ها دشمن بشریت از هر طریق کوشش دارند که هویت تحمیلی تجعلی را بالای مردم مهربان ها هویت افغان آمده کوه های سلیمان را با هزران چال فریب بقبولاند اما هرگز فراموش نکنند که هرگز یک تاجک اصیل تاج دار آگاه از جغرافای و تاریخ نیکان در سرزمین آفتانبی خود هرگز هویت خویش را معامله نمی کند تاجیک های مهربان شجاع دلیر باید از خواب گران بیدار شوید و متحد حق ماست هویت پنجهزار پنجصد سال قدامت زبان در این سر زمین آفاتابی ما که جهان امروز بالای زبان ما افتخار دارند.

>>>   ما نوکران دالر دین را فروختیم
تا خوش شود غنی و خدا خشمگین شود
مولوی .....

>>>   چرا این نشست طالبان و ترور را تقبیح نه کرد و صرف به تعریف صلح پرداخت
ناجیه سروری

>>>   لازم بود اعمال غیر اسلامی طالبان تقبیح و شرعآ نا روا خوانده میشد
که نشد و نه کردند . رفتند نشستند خوردند و برخاستند و هیچ .
کامله حبیب

>>>   در یخ نوشتن ودر افتاب گذاشتن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است