معترضان در تخار دروازۀ مقام ولایت را بستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۱    ۱۳۹۷/۲/۲۵ کد خبر: 151036 منبع: پرینت

صدها تن از باشندگان تخار امروز با شعار «روشنی می‌خواهیم» به خیابان آمدند و خواهان وصل دوبارۀ لین برق شهر تالقان شدند.

این معترضان حکومت را در خصوص ترمیم لین برق تخار که سه ماه پیش در ولسوالی آقتاش ولایت قندوز از سوی طالبان قطع شده بود، متهم به بی‌توجهی می‌کنند و می‌گویند، در صورتی‌که این لین به زودترین فرصت ترمیم نشود، آنان دست به اعتراض‌های گسترده‌تری خواهند زد.

به گزارش سلام وطندار، معترضان امروز برای چندین ساعت دروازۀ دفتر والی تخار را بستند و به حکومت هشدار دادند که اگر به خواست‌های آنان رسیدگی نشود، خیمۀ تحصن برپا می‌کنند و مراکز ثبت‌نام رأی‌دهندگان را نیز بسته خواهند کرد.

با این حال، سنت تیمور، سخنگوی والی تخار می‌گوید که آمادگی‌های نظامی برای راه‌اندازی عملیات در ولسوالی آقتاش کندز گرفته شده و برق شهر تالقان به‌زودی وصل خواهد شد.

افزون بر این، معترضان امروز با صدور قطعنامۀ ۱۰ ماده‌ای همچنان خواهان جمع‌آوری تفنگداران غیرمسؤول و آغاز کار اسفالت جاده‌های ماورای کوکچه و شهر تالقان شدند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تخار
معترضان
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین کار کردند

>>>   زنده باد تخاری های شجاع !
با لاین مفسدین جز این هیچ راه دیگری نیست همینگونه اینهارا با زور وادار به کارو فعالیت کنید

>>>   عریضه تانرا به غنی دهن گنده برسانید!!!

>>>   عریضه تانرا به غنی دهن گنده برسانید!!!

>>>   مهسا خراسانی‎
کسانی که در حمام خون ( افغانستان ) به قربانیان جنایات فاشیزم اوغانی میگویند که طالب و داعش و گلبدینی و افغان ملتی و غیره برادران شمایند، پلید ترین دشمنان مردم ما می باشند. همچنان کسانی که با تمام این جنایت ها و کشتارها میخواهند اشرف غنی و دستگاه آدمکشان ارگ را یک پدیده بیخی جدا و مخالف طالب و داعش و دیگر تروریستان جلوه دهند، یا مطلق خود فروخته استند و یا مغز و کله ای شان از کاه پر است. ای خود فروشان و اجیران و معامله گران سیاهروی! اشرف غنی و دستگاه فاسد و فاشیست دولت اش، خود طالب و داعش و گلبدینی و افغان ملتی و دهشت افگن و تروریست اند. همین ها همه چیز را برنامه ریزی میکنند، همین ها قاتل مردمند. لطفن دهان کثیف تان را ببندید و مردمفریبی را بس کنید.

>>>   عمر راوی
من بارها نوشته ام که « اردوی ملی » کشتارگاه جوانان تاجیک است. یک دام خطرناک برای نابود سازی قصدی و سنجیده شده و هدفمند نسل جوان تاجیک که به خاطر فقر و ناداری ناگزیر می شوند به ارتش بپیوندند. زنده میروند، به فجیع ترین شکلها کشته میشوند و در تابوت برمیگردند. این یک تصفیه قومی پلان شده است. حیف از جوانان مظلوم ما که بسیار بیهوده قربانی میشوند. دولت جمع شان میکند، به طالب مشوره میدهد که در فلان جای کمین بگیرید و هر بار پنجاه نفر و صد نفر را برای تان میفرستیم ، بگیرید و گردن بزنید. فاشیستهای پشتون برنامه قتل عام تاجیکان را دارند.

>>>   Raheel
جوانان تاجیک هیزم دیگدان و گوشت دهن توپ!
بزرگان قصر نشین تاجیک، مرگ تان باد که تماشاگر قصابی شدن فرزندان تان در صفوف قوای مسلح رژیم سفاک و غدار فاشیستی استید!
چگونه ممکن است که در هفده سال حاکمیت این رژیم هیچگاهی و در هیچ جنگی طالب و داعش به کمبود مهمات دچار شده و اسیر نمی شود اما دهها بار است قطعات اردو از اثر کمبود مهمات در دام دشمن می افتند و سرباران از روی تذکره و تثبیت هویت کشته می شوند؟
تبعیض و دشمنی تا تاجیک و فارسی زبان در هردو سوی خط به خط آخر رسیده است و بیداد می کند. اما بزرگان تاجیک و نامداران تاجیک همه به فکر حفظ و نگهداری پولها و مقامهای ذلتبار، بی صلاحیت و مزدورانه خود استند.

تاجیکان پرغرور قوای مسلح!
تفنگ ات را به سوی افسرانی بگردان که رفقای تان را به دهن طالب رها می کنند و مسوولیت نمی گیرند. دیگر بس است در دام غدر و خیانت کشته شدن!

>>>   دروازه ولایت را نبندید
آن والی بیچاره تر از شما است
فرزندان تانرا از خطوط نبرد فرا خوانید و امنیت را منطقوی کنید
فدرالیزم راه حل است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است