سایه کسری بودجه بر سر توان نظامی انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۷/۲/۲۳ کد خبر: 150951 منبع: پرینت

قانونگذاران انگلیسی هشدار دادند، شکاف‌ های مالی بودجه به شدت توان نظامی انگلیس را در مواجهه با "چالش‌ های جدی در دفاع ملی" به خطر می‌ اندازد.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از یک گزارش پارلمانی نوشت، وزارت دفاع انگلیس احتمالا ظرف یک دهه آتی در طرح‌ های مدنیزه‌ سازی ارتش این کشور با کمبود بودجه برای خرید تجهیزات با هدف مقابله با تهدیدهای روزافزون مواجه می‌ شود.

وزارت دفاع انگلیس خواستار آن است تا حدود 180 میلیارد پوند (243.7 میلیارد دالر) ظرف یک دهه آتی برای توسعه نسل جدید زیر دریایی‌ های هسته‌ ای، ناوچه‌ های جدید و برنامه مشکل‌دار جنگنده‌ های اف‌-35 هزینه کند. با این وجود، یک گزارش کمیته حسابرسی عمومی پارلمان انگلیس نشان می‌ دهد وزارت دفاع انگلیس حدود 21 میلیارد پوند (28.4 میلیارد دالر) برای انجام تحولاتش با کسری بودجه مواجه می‌ شود.

گزارش مذکور چنین نتیجه‌گیری کرد که این وزارتخانه "پول کافی برای خرید تمام تجهیزات مایحتاج خود را در اختیار ندارد" و آن را به از دست دادن کنترل بر هزینه‌ ها متهم کرد. قانونگذاران انگلیسی همچنین منتقد عدم شفافیت هزینه‌ های جنگنده‌ های اف-35 هستند که قرار است امسال وارد نیروی هوایی سلطنتی انگلیس شود.

کمیته مذکور هشدار داد که طرح تجهیز 10 ساله اصلا "جای تنفس" ندارد و موجب می‌ شود تا انگلیس شدیدا به متحدان خارجی خود وابسته شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس
بودجه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است