زلزله روز گذشته 100 خانه را در تخار تخریب کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۷/۲/۲۰ کد خبر: 150873 منبع: پرینت

عصر روز یک زلزله قوی چندین ولایت افغانستان را به شمول کابل، غزنی، پروان، بلخ، بغلان، تخار و بدخشان و چندین ولایت دیگر به لرزه در آورد به اندازه 6.2 ریشتر به تعدادی بیشتر از 100 خانه را در ولسوالی ورسج ولایت تخار تخریب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد غفران یکی از باشندگان محل و رییس شورای محلی قریه دستگین پایان می‌گوید که خودم همین اکنون با خانواده‌ام از خانه‌ام بیخانه شده‌ام و در حدود بیشتر از 100 خانه در همین قریه ما بنام دستکین پایان تخریب گردیده است که ساعتی قبل ولسوال و قوماندان امنیه ولسوالی نیز این خانه ها را سروی نمودند و ممکن است که در قریه دستکین بالا نیز تخریباتی زیادی شده باشد که از آن معلوماتی نداریم اما متاسفانه که در این حادثه 4 تن از مردم محل نیز زخم برداشته اند.

در همین حال عبدالخلیل اسیر سخنگوی قوماندانی پولیس تخار با تائید این خبر می‌گوید که متاسفانه در ولسوالی ورسج یک تعداد از خانه ها بر اثر زلزله امروز تخریب گردیده است و یک باب منزل دیگر نیز در ولسوالی نمک آب این ولایت هم فرو ریخته است که در نتیجه آن یک تن زخم برداشته است که به شفاخانه ولایتی جهت تداوی آورده شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلزله
تخار
نظرات بینندگان:

>>>   دیروز نهم ماه می روسیه پیروزی خود را در جنگ دوم جهانی جشن گرفته بود.
نشود که باز کدام بمب هایدروجنی را در زیر کوه های پامیر بدخشان آنطرف سرحد انفجار داده باشد و سبب زلزله از تاجکستان گرفته تا هندوستان شده باشد؟
بمب های هایدروجنی را میتوان از قدرت چند میگا تن گرفته تا به چند گیگا تن ساخت.
یک گیگا تن معادل هزار میلیون تن است.
اگر وزن یک موتر را معادل نیم تن یعنی پنجصد کیلو محاسبه کنیم، این بدان میماند که شما دوملیارد موتر را به زیر زمین انفجار بدهید.
معلومدار که تخریبات آن به ده ها کیلومتر به زیر زمین میرسد و باعث زلزله میشود.

>>>   بسیار شدید بود!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است