گزارش دقیق از حملات وحشتناک چهارشنبه کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۷/۲/۲۰ کد خبر: 150865 منبع: پرینت

واپسين گزارش از حملات وحشتناك و پيهم انتحارى ها در كوچه حوزه دهم پوليس شهرنو كابل❗️
مهاجمان انتحارى موفق به ورود ساختمانهاى شركت شهير و بانك آسيايى و ... نشدند ورنه خدانكرده فاجعه انسانى پيش ميامد.
تعداد انتحارى ها ٦ ويا ٧ تن و اما صداهاى انفجارهاى سبكتر ناشى از كاربرد راكت هاى ٨٢ و آر پى جى درجريان گيرى بوده است.

درست سرساعت ١٢ بجه چاشت ١٩ ثور ١٣٩٧٠خ انتحارى جوان ملبس با دريشى و بيگ در پشت در دهنه كوچه حوزه دهم روبروى شركت مخابراتى اتصالات مي گردد و مي خواهد از ايست بازرسى بگذرد، پوليس دفتر بانك آسيايى مانع شده و او را مورد بازرسى قرار مي دهد. در همين لحظه انتحارى به بهانه ى سگرت دست به تفنگچه مي برد و با شليك بر سر پوليس او را شهيد مي سازد و كلاشينكوف پوليس را گرفته با تيراندازى بر ديگر سربازان ساحه سبب گريز انبوهى از مردم و گذر كنندگان و كاركنان دفاتر از ساختمان ها مي شود.

زمانيكه انتحارى نخست از سوى سربازان ايست دوم به مقاومت در موانع سمنتى توقف مي گردد، در پياده رو كنار رستورانت اندخوى انفجار صورت مي گيرد و گروه شش نفرى انتحارى هاى ديگر همه مجهز با واسكت هاى انتحارى و جنگ افزارهاى سبك و سنگين ممكن از موتر كرولا پياده شده و دومين انتحارى خود را در نبش كوچه اتصالات روى جاده انفجار مي دهد...

انتحارى ها پس از گلوله بر سربازان اتاق هاى سمنتى وارد آنها شده و انتحارى سومى نيز در همين پياده رو كنار رستورانت اندخوى در دم كوچه حوزه دهم پوليس انفجار مي كند و پس از آن ديگر انتحارى ها با ايجاد مجرا در ديوار رستورانت از طريق رستورانت وارد ساختمان درون كوچه از جمله ساختمان سياه رنگ پهلوى آن كه گفته گواهان هوتل و مهمانخانه است مي شوند...

نكته مهم اينكه در همان آغاز تيراندازى همه افراد ملكى در فاصله چند دقيقه يى موفق به گريز و ترك ساحه و از دفاتر مي شوند... پس از آنكه انتحارى ها از طريق پياده رو كوچه و ايست دوم پوليس موفق به گذر نمي شوند، گزينه ديگر كه با انفجار و شگافتن ديوار رستورانت اندخوى و ساختمان هوتل پهلويش كه برنگ سياه است مي شوند.
در همين ساختمان چند طبقه يى جابجا مي شوند و موفق به جابجايى ساختمان شركت شهير و بانك آسيايى نمي شوند و فقط با سنگرگيرى در ساختمان سياه رنگ و پس از مقاومت و درگيرى شديد و ويرانگرانه ٧ ساعته رويهمرفته به اثر تلاش هاى نيروهاى امنيتى از پا درآورده مي شوند...

ساحه رويداد پس از ساعت ٧ شام به رفت و آمد گيرماندگان و كارمندان دفاتر اطراف آن مساعد مي شود و گروه هاى نجات بكمك زخميان و نيازمندان مي رسند...

يكى از كارمندان شركت مخابراتى اتصالات زمانيكه مي خواست از منزل چهارم پنجيره را باز كرده به بيرون نگاه كند از سوى تروريستان انتحارى هدف گلوله قرار مي گيرد و جان مي بازد.

آسيب ها و ويرانى هاى ناشى از اين حملات تروريستى وحشتناك خيلى گسترده است و اما از آمار درست قربانيان و زخميان اين رويداد چيزى دردست نيست اما به گفته گواهان رويداد ٤ پليس شهيد و چندين تن از افراد ملكى شهيد و زخمى شده اند...

دوستان بنده درست ساعت٨:٤٠ دقيقه شب در ساحه رويداد رفتم و همه چيز را به چشم و سر ديدم و با گواهان رويداد به ويژه نگهبانان و دوكاندارن ساحه از جزیيات و اصل خبرها و جريان رويداد گفتگو نموده و چنين گزارش را خدمت دوستان پيشكش نمودم...

اجساد انتحارى هاى كه واسكت هاى شان را انفجار داده بودند و خودشان به درگيرى مي پرداختند را به چشم و سر ديدم و شكست و ريخت و دود و بوى زننده ى ناشى مواد منفجره را احساس كردم و بالآخره از سوى نيروهاى امنيتى مجبور به ترك ساحه شدم و آخرين مواد منفجره و بازمانده از رويداد درست سر ساعت ١٠:٢٠ دقيقه شب از سوى نيروهاى خنثى كننده بمب ها منفجر ساخته شد و اكنون ساعت ١٠:٣٥ شب است و ساحه بروى رفت و آمد مردم عادى است.

تازه ترين تصاوير صبح ساعت ٥:٣٠ دقيقه مورخ ٢٠ ثور ١٣٩٧.خ از آثار بجا مانده ناشى از تهاجم گروهى انتحارى ها بر كوچه حوزه دهم پوليس شهرنو كابل.

بها بقايى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بهابقایی
گزارش حملات
نظرات بینندگان:

>>>   لعنت بر قلبهای که این را روا میدارد!

>>>   ...است برای سران حکومتی ارگ نشینان مفتخور که دشمن درجاهای حمله میکنند که آنها امنیت مردمرا میگیرند
از غ ع شروع اتمر وزیر داخله و وزیر دفاع وامنیت همگیش باید در
جاهای که استند زهر مرگ موش خورده ودیگر چهره های ملحوذ خود را بمردم نشان ندهند.

>>>   افغانستان به دست چند نفری است که برای پنجسال. اجاره داده میشود
حتی در طول همین بیست وهفت سال است فقط کشوری ما به قراردادیهای که مثل سمبول نشسته و بنفع امریکا کار میکنند
واروپا کار میکند.بس

>>>   مسوولین تعلیم و تربیه پولیس باید مجازات شوند.
بعد ازده ها حوادث تروریستی مشابه هنوز هم شیوه دفاع و مقابله را نمیدانند.

>>>   اگر واقعن یک ریس امنیت فعال و بدرد بخور مردم میداشتیم خو برده و بی مسولیت و در حمایت همه جانبه ریس جمهور نمیبود پس از چندین حملات ترورستی گروهی ترورستان طالبان در زیر ریش ارگ و ریاست امنیت ملی باید فورن سبکدوش از وطیفه و به تحقیق و محاکمه کشانده میشد اما هر باری کهچنین حملات ترورستی انهم در شهر کابل پایتخت کشور بی خیال ریس امنیت ملی پس از برخاستن از خواب ناز در رابطه حمله تروستی انتحاری ها با جزیات ان که در کجاطراحی شده بود و توسط کی اموزش دیده بودند و چه کسی انرا عملی کرده را یکایکبیان میکند اما اینرا که کی انتحاری ها را در ساحه اشنا کرده بود و کی تا این محل با جنگ افزار های شان رسانده بود و در کجا قبل از انجام حمله انتحاری نگهداری شده بودند جزیات نمیدهد کور خانه نشین از پاکستان خبر دارد اما از زیر ریش خود بی خبر است این عجب است کسی پرسانگر هم نیست که از استانکزی پرسان کند چون غنداق شده ارگ است در بغل ریس جمهور .

>>>   سوال این است که انتحاریهای داعش و طالب چطور میتوانند در همه مناطق شهر عملیات اجرا کنند؟؟؟؟؟

>>>   امنیت ملی از کجا دانست و دقیقن چند بجه و چگونه دانست که کارحقانی و طیبه است؟
چه پیشگیری ها و پس گیری ها انجام داد؟
شرمت باد غنی

>>>   من شنیدم که افراد انتحاری مورد سوء استفاده های جنسی گروهی قرار میگیرند و برای شان گفته میشود که اگر انتحار نکنید گناه های تان پاک نمیشود و اگر میخواهید وارد جنت شوید باید تعداد زیادی از مردم را با خود بکشید.
عمل لواطت در بین طالب و داعش یک چیزی عادی است قسمی که کمره های درون آمریکایی چند تا طالب را در حال لواطت با خر و گاو عکس برداری کرده بودند و همین حالا هم در پوتوب موجود است.
سوال اینجاست که قوم لوط تمام شان منقرض شد حالا این لواط کارهای انتحاری از کجا آمدند.
چهار تا کونی بچه بیریش زندگی را بالای شهروندلن تلخ ساخته است.
بیست و چند سال پیش برای مدت کوتاه در چتلستان زندگی میکردم و در یک کالج بعض روزها با دیگر دوستان ورزش میکردیم.یک گروهی از اطفال خورد سال بین 7 تا 12 سال هم آنجا میامدند و فوتبال بازی میکردند در اوایل ما فکر میکردیم که پاکستانی باشند اما یک روز توپ شان طرف ما آمد و او پسر بچه باد زبان دری از ما خواست تا توپ را برایش بدهیم. از کنجکاوی من ازش سوال کردم که شما اینجا با فامیل های تان هستید گفت نه ما همه ما یتیم و لتیم یعنی بی پدر و مادر هستیم و در فلان مدرسه دروس به اصطلاح دینی میخوانیم.
شما فکر کنید که چتلستان این همه کودک وطن ما را از بیست و یا بیشتر سال قبل برای انتحاری های امروز اماده ساخته و بالای اینها کار کرده که ما مردم همه در خواب غفلت بودیم.و امروز همین بی مدر و مادر هاست که بعد از مغز شویی بیست ساله با تمرینات کامل نظامی توسط دستگاه های استخباراتی برای قتل و قتال مردم ما فرستاده میشوند.

>>>   خیزش مردمی وشورش برعلیه حکومت فاسد وبی لیاقت بهترین راه برای عبور ازبحران فعلی می باشد
وکنارگذاشتن رهبران فعلی راه حل مناسب برای جلوگیری ازین وضعیت اسف باراست

>>>   پشتون ها یکش حکومت میکنه و افتخار میکنه
یکش انتحار و انفجار میکنه و افتخار میکنه این قوم وقتی ناموس خود را فروخته می‌توانه
برای ملت چی ارزش قایل خواهد شد
این قوم خطا
احمد از کابل

>>>   مردم افغانستان هورزه ندارند برای این که همه شان قوم پرستند و نجاد پرستند
ملت همدل هم بستهگی ندارند اگر نه گروه‌هایی افراطی زی هیچکار نمتواند بکنند
افسوس که کشور دست یک بلک وطن فروش افتاده
دوران
سرپل افغانستان

>>>   هیچ انتحاری از بیرون در کابل داخل نمیگردد بل در همین جا تربیه و به مردم تقدیم میگردد. تعلیم گاه این افراد هم چنان در خود کابل است در مهمان خانه های ارگ ریاست جمهوری وسیله رفاه و آسایش برای شان مهیا میگردد. فرزندان همین حاک است همیشه در قلب کابل در جاده ها در سرک ها در کوچه های فرعی آزادانه عبور و مرور مینماید از گوشه گوشه کابل آگاه است . تنها در روز عملیات البسه خود را به تن نموده با موتر های شیشه سیاه توسط اراکین و کابینه خود فروخته دولت ع و غ در جایگاه میرسند و این دولت خود فروخته تکس خود را اخذ مینماید.
از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است