امارات به کمک البشیر رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۸    ۱۳۹۷/۲/۱۹ کد خبر: 150857 منبع: پرینت

امارات که بزرگترین کشور عضو ایتلاف عربی علیه یمن است، با هدف کاستن از فشارهای داخلی بر «عمر البشیر» برای خروج نظامیان سودانی از یمن، هیاتی را به سودان اعزام کرده است.

النعیم با اشاره به اینکه گفتگوهای دو طرف مربوط به مسایل اقتصادی بوده است، اظهار داشت که فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری امارات در زمینه‌ های کشاورزی، انرژی، ارتباطات و منابع دامی زیاد است.

این مقام سودانی همچنین تصریح کرد که درباره اجرایی کردن تمام توافقات قبلی نیز با هیات اماراتی توافق بعمل آمد و قرار است این هیات با شماری از مقام های سودانی از جمله «عمر البشیر» رییس‌جمهور این کشور نیز دیدار کند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «محمد شرف» مسوول امور اقتصادی وزارت خارجه امارات نیز گفت که این سفر با هدف تحکیم روابط اقتصادی صورت گرفته است و امارات شریک اقتصادی سودان است.

شرف سفر این هیات اماراتی به سودان را موفق خواند و افزود که این هیات دیدارهایی نیز با تعدادی از مقام های سودانی انجام خواهد داد.

هیات اماراتی به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور روز یکشنبه وارد خارطوم شده است و این در حالی است که اخیرا برخی احزاب و نمایندگان پارلمان سودان خواستار عقب‌نشینی نیروهای سودانی از ایتلاف علیه یمن به دلیل تلفات جانی سنگین آن شده بودند.

امارات بزرگترین کشور عضو ایتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی است و در حالیکه سودان با بحران شدید اقتصادی مواجه است، گفته می‌ شود که امارات و عربستان با وعده‌های مالی به سودان این کشور را وارد ایتلاف علیه یمن کرده و شمار زیادی از نظامیان سودانی به دستور البشیر وارد مناطق جنگی یمن شده‌ اند.

اخیرا نیز فراکسیون پارلمانی «التغییر» سودان، دولت این کشور را مسوول مالی و معنوی خانواده‌ های کشته‌ شدگان و زخمی‌ ها سودانی در جنگ علیه یمن دانست.

این فراکسیون در بیانیه‌ ای تاکید کرد که از ابتدای جنگ علیه یمن، مخالف مشارکت نظامیان سودانی و نیروهای واکنش سریع در عملیات نظامیان علیه یمن بوده است.

مشارکت سودان در جنگ علیه یمن در حالی است که رسوایی اخیر تجاوز جنسی یک نظامی سودان به یک دختر یمنی که سر و صدای زیادی در یمن به پا کرد و همچنین کشته شدن شمار زیادی از نظامیان سودانی در مناطق جنگی یمن انتقادهای زیادی را در داخل سودان ایجاد کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارات
البشیر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است