ارزش‌های اجتماعی را به پناهجویان تدریس کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۷/۲/۱۹ کد خبر: 150854 منبع: پرینت

ایتلاف دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان طرحی را ارایه کرده‌اند که در صورت تصویب، تدریس "ارزش‌های اجتماعی-اخلاقی" به کودکان پناهجو را اجباری می‌کند. این طرح مقابله‌ای است با کمپین ضد اخراج پناهجویان در آلمان.

رؤسای فراکسیون‌های ائتلاف احزاب دموکرات مسیحی (حزب آنگلا مرکل) و سوسیال مسیحی در سطح ایالتی و فدرال طرحی را پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن تدریس "ارزش‌های اجتماعی-اخلاقی" برای کودکان پناهجو اجباری می‌شود.

این طرح باید ابتدا در کنفرانس رؤسای فراکسیون‌های ایتلاف احزاب مسیحی که روز دوشنبه ۷ مه (۱۷ ثور) در شهر فرانکفورت و با حضور آنگلا مرکل برگزار می‌شود تصویب شود. پیش از این نخست‌وزیر ایالت بایرن، مارکوس زودِر از حزب سوسیال مسیحی و نخست‌وزیر ایالت هسن، فولکر بوفیِر از حزب دموکرات مسیحی این طرح را پیشنهاد کرده بودند.

در طرح تهیه شده آمده است: «هم‌پیوندی کسانی که می‌توانند در آلمان بمانند مخصوصا به دلیل حفظ ارزش ‌صلح اجتماعی، در اولویت است. در این راستا علاوه بر ضرورت یادگیری زبان، برگزاری کلاس‌های قانون‌مداری و نیز کلاس‌های ارزش‌های اخلاقی-اجتماعی نیز لازم است تا پناهندگان ارزش‌ها و اصول اولیه حاکمیت قانون در آلمان را یاد بگیرند.»

این طرح همچنین متذکر شده که آموزش زبان و ارزش‌های اخلاقی-اجتماعی باید مقدم بر مقررات جاری مدارس باشد. همچنین بر اساس این طرح هدف از برگزاری این کلاس‌ها این است که "پناهندگان بهتر بتوانند خودشان را با ارزش‌های ما و سیستم حاکمیت قانون تطبیق دهند و هم‌زمان مرزها و وظایفی را که حاکمیت قانون برایشان تعریف کرده بشناسند".

اعتراض‌های بعضا خشونت‌باری که علیه اخراج یک مرد پناهجو اهل توگو در شهر اِلوانگن ایالت بادن وورتمبرگ انجام شد، منجر به بحث‌های بسیاری درون ایتلاف احزاب مسیحی شد.

ریيس ایتلاف ایالتی حزب سوسیال مسیحی، الکساندر دوبرینت این اعتراض‌ها را مورد انتقاد قرار داد و به روزنامه بیلد گفت: «این قابل قبول نیست که گروهی در مقابله با اخراج پناهجویان سوداگری کنند و آگاهانه در تلاش‌های معطوف به حاکمیت قانون کارشکنی شود و تهدید دیگری برای امنیت عمومی رقم بخورد.»
دبیرکل حزب سوسیال دموکرات پس از این اظهارنظر، حزب سوسیال مسیحی را متهم به عوام‌فریبی کرد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
پناهجویان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است