برنامه آمریکا برای افغانستان شدت جنگ است
بازی هایی وجود دارد که صلح واقعی بوجود نیاید. آرامش به وجود نیاید. جنگ ادامه داشته باشد. در این اوضاع متشنج ما ضعیف تر باشیم تا خارجی ها بتوانند اهداف خود را جانشین سازند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۷/۲/۱۹ کد خبر: 150833 منبع: پرینت

آمریکا هردوطرف جنگ را در افغانستان تمویل می کند تا جنگ و درگیری همچنان ادامه داشته و هر روز بر شدت آن افزوده شود تا آنان به راحتی بتوانند به غارت و چپاولگری خود ادامه دهند تا به مقاصد خود در منقه دست یابند.
معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی می گوید که پیشنهاد دولت افغانستان در مورد گفتگو با طالبان یک پیشنهاد واضح است و طالبان باید آن را بررسی کنند. وی گفت نشست کابل یک فرصت خوب بود و رییس جمهور افغانستان در آن راه با وقار برای آشتی سیاسی در افغانستان تاکید کرد. وی همچنان افزود که در حال حاضر نشانه هایی وجود دارد که طالبان در حال بررسی این پیشنهاد دولت افغانستان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpape)، زلمی وردک در برنامه «چشم انداز» گفت: اشرف غنی به طالبان پیشنهاد فوق العاده و خوبی کرده است و بهتر از این پیشنهادی وجود نخواهد داشت. پیشنهاد به این صورت است ک هیچ قید و شرطی وجود ندارد، شما را به عنوان یک حزب رسمی می شناسیم، در هر جایی که دفتر می خواهید باز کنید بیایید در داخل افغانستان بنشینید و با شرکت همدیگر هم حکومت را پیش ببرید و هم در انتخابات آینده کار کنیم تا بتوانید از طریق انتخابات قدرت را به دست بگیرید. از این بهتر پیشنهاد به هیچ صورت گرفته نمی شود.

وردک ادامه داد:طالبان می گوید که ما این را می فهمیم که این چیزی را که پیشنهاد کرده این در دست و توان این حکومت نیست. چرا که حکومت در اختیار خود نیست. بنابراین نظر شخصی خودم است. کلید قبلا در دست پاکستان و آمریکا بود و حالا می دانیم که کلید در دست خود آمریکا است. آنها اگر می خواهند که طالبان از جنگ دست بکشند و به پروسه صلح بیایند این کار را می توانند. اما آمریکایی ها برنامه های خاص خود را از صلح دارند.

وی، در خصوص هدف غربی ها از صلح با طالبان بیان داشت: غربی ها در همین اخیرا با طالبان به یک مشکل بسیار بزرگ مواجه شده اند. طالبان سلسله روابط خود را با ایران و با چین و با روس پیدا کرده اند آمریکایی ها می خواهند به هر ترتیبی آنها را برگردانند. آمریکایی ها قبلا به طالبان گفته بودند که باید قانون افغانستان را قبول کنند و سلاح خود را بگذارند و هیج حرف دیگری هم نیست. باز سلسله را آوردند و گفتند که غیر از جنگ راه دیگری وجود ندارد. استاد سیاف در سخنرانی اخیرشان خطاب به حکومت گفت که اگر شما بخشش هم می کنید طوری بخشش نکنید که حق ملت افغانستان را به دیگران ببخشید و ولایت ها را اگر تماما به طالبان دهید فردا به جای اینکه امنیت به افغانستان بیاید بدتر ناامنی شود. باید گفت که دولت فقط در راستای اهداف غربی ها کار می کند و هیچ مسوولیتی در قبال امنیت مردم ندارد.

وردک ادامه داد: در واقع می توان گفت بازی هایی وجود دارد که صلح واقعی بوجود نیاید. آرامش به وجود نیاید. جنگ ادامه داشته باشد. در این اوضاع متشنج ما ضعیف تر باشیم تا خارجی ها بتوانند اهداف خود را جانشین سازند.

این آگاه سیاسی معتقد است که آمریکایی ها هیچ اراده ای برای صلح ندارد و بیان داشت: در وقت حکومت کرزی هم طالبان به آمریکایی ها نامه فرستادند و گفتند ما حاضر به صلح هستیم. اما می خواهیم با خودت بنشینیم نه با حکومت افغانستان. در همان دوران هم همین کار را کرده بودند که آمریکایی ها قبول نکردند و جنگ را ادامه دادند. حالا هم عین همان سلسله را ادامه دادند. برای اینکه طالبان افغانی بتوانند برای ویرانی این کشور بهانه داشته باشند. غیر از این طالبانی که وابسته به سلسله های خارجی باشند. حالا هم همان سلسله را ادامه دادند. اگر طالبان زیر فشار می بودند جنگ را ادامه نمی دادند. همین امروز در فراه بیست نفر سرباز از بین رفته است، در تخار چندین نفر از بین رفته است. جنگ را ادامه نمی دادند و آن را ختم می کردند. قبلا اگر یک جایگاه داشتند که همان را تمویل و تجهیز می کردند حالا دروازه های قوی تر از آن برایشان باز شده است. تا سلسله اساسی صلح بوجود نیاید خارجی ها نمی خواهند خودشان با طالبان روبرو مذاکره کنند چرا که جنگ را آنها آورده اند و ختمش هم به دست خودشان است این طرح صلح هم کار نخواهد کرد و قطعا ادامه جنگ می باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
جنگ
وردک
نظرات بینندگان:

>>>   دقیقا همین است
شیما

>>>   تا امریکا از افغانستان بیرون نشود هیچ وقت جنگ ارام نمیگرد امریکا شیطان است دوتا قوم را بیبن خودی شان انداخته طالبان را ایران اکسرید شان را حمایت میکند و همون طور امریکا در دوران کرزی هم طالب بود داعیش بود چرا اینقدر انتحاری نبود چرا که داعیش را بهترین حمایت میکند امریکا
با احترام مهاجر افغان😢


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است