احیای نهضت خراسان برگشت ناپذیراست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۳    ۱۳۹۷/۲/۱۸ کد خبر: 150811 منبع: پرینت

بعضی از معامله گران فاسد و جبون سیاسی تاجیک و برخی از به اصطلاح حواریون رهبران بازماندهٔ نسل پیشاور در پشت روایات و تفاسیر و آیات پنهان شده اند، تا مردم ما را به تمکین در برابر تسلط فاشیسم وادارند.

آنها به جای اینکه با تذکر ؛ عدالت، اذهان خداوند به تکثر هویت، ایمان فردی و تقوا سیاسی فاشیسم ارگ را به تمکین در برابر میثاق سیاسی دعوت نمایند، هر روز با ذکر روایات من درآوردی و رویکرد منافقانه و شیطانی جوانان و مردم ما را از پیوستن به نهضت مقدس و تمدن اسلامی خراسان باز می دارند.

من نمی خواهم در ابن شرایط ایکه فاشیسم کشور را به طرف بحران هدایت می کند، بحث را به انحراف ببرم و تاریخ صدر اسلام را به این منافقان و حواریون پنهان و پیدا تذکر بدهم.
مگر شما ها جریان بحث های گسترده را از سقیفه بنی ساعده مطالعه نکرده اید؟
تمام دلایل اصلی و محوری قریش در مجلس سقیفه چه بود؟
فقط یک جمله بود: که قریش به غیر از خود به کسی به عنوان جانشین حضرت محمد(ص) تمکین نمی کند و آن جانشین هم باید از میان نزدیک ترینها به پیامبر اسلام باشد، یعنی تأکید بر هویت.

کسانیکه حمایت خود را از اشرف غنی فاشیست در پناه احادیث و روایات جلوه شرعی می دهند باید متوجه باشند که جامعه و مردم ما چهره واقعی آنها را شناخته است.
من از تمام این به اصطلاح بازماندگان کهنسال نسل پیشاور سوال می کنم؟
آیا در تاریخ اسلام تمدنی درخشان‌تر از تمدن خراسان سراغ دارید؟
کاخ های بلند تاریخ اسلام در تمدن خراسان قابل دسترسی و تعریف است.
تمام فلسفه، علم کلام ، حدیث، ریاضیات، هندسه،نجوم ، عرفان، شعر، ادب، سیاست ، مدیریت، نهضت ترجمه و اخلاق دستاورد همین تمدن است.
با کدام عقل و خرد «افغانستان» را که یک واژه قومی و قبیله ای و دستاورد استعمار امپراطوری روسیه تزاری و بریتانیای کبیر است بر خراسان که تمام عصاره ای فضایل تاریخ اسلام در آن جمع شده ترجیح می دهید؟

مخالفت افغان‌ها (پشتونها) قابل درک است اما مخالفت تاجیک ها با احیای نهضت مقدس خراسان ننگ تمدن و شرم تاریخ است.
اگر به هر دلیلی همراهی نمی کنید حداقل سکوت کنید و بدانید که احیای نهضت خراسان برگشت ناپذیراست.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خراسانی
نهضت خراسان
نظرات بینندگان:

>>>   بلی ! آیا علمای پشاوری المسکن ما گفته میتوانند که اعراب ازکجای دنیا بیشتر از خراسان برده ، وصیف ،زر ،نقره زیورات زن ودختر اسیر یا غنیمت گرفتند؟
در یک روز دوهزار مرد وزن را از رخج ( کندهار) اسیر وبرده ساختند وغرض فروش بهبازارهای بغداد وشام با خود بردند

>>>   لیس منا من دعا الی عصبیت !!! هی مردم نادان! در آتش عصبیت میسوزید!

>>>   اقایی خر اسان بیدار شو که صبح است دیگ سورنخود اماده است

>>>   خراسان میهن آزادگان است
مکان شیر مردان جوان است
به حامیان داعشی بگوئید
خراسانم همیشه جاودان است

>>>   من اتحادهمه غیر پشتون ها رابرای تحقق رویای فوق ضروری میدانم.کار ناممکن ویا حداقل بی نهایت مشکل.

>>>   بسیار چیزهای "برگشت ناپذیر" چنان برگشت کرده اند که مدعیان برگشت ناپذیری آن انگشت بدهان حیران مانده اند!!!! و با خود گفته اند که " دا می څه غ.. وخواړه"

>>>   آقای خراسانی!
چرا از مراحل اول شما را خواب برده بود یا بقول معروف خود را در کوچه بی ننگی و بی تفافتی زده بودید؟ حالا که شمشیر بیرحم فاشیژم دارد نصف شاه رگ تان قطع کرده شما بهوش آمدید افسوس حالا تقریبا کار از کار گذشته این داد فریا شما هیچ مثمر واقع نخواهد شد

>>>   اقای خراسانی
برای تحلیل خود رفتید به هزارچهارصد سال پیش،از جناب کسانی حرف زدید که برای گسترش اسلام تمام زندگی خود را وقف کردند.هویت برای اصحاب رسول الله حفظ اسلام بوده نه قریش لطفا در تحلیل های تان تجدید نظر کنید
در تمام ادوار تاریخ تغییرات اسمی و مکانی مروج بوده حال این سرزمین در ادواری از تاریخ خراسان بوده و همه به ان به عنوان پیشینه تاریخی افتخار می کنیم وهم اکنون بعد چند قرن نام این سرزمین به نام افغانستان تثبیت شده حال علت تغییر ان استعمار یا هر چیز دیگری که بوده چیزی را عوض نمی کند این ما انسان ها هستیم که به اسم ها مکان ها و واژها ارزش می دهیم پس می توانیم با همین واژه افغانستان تغیرات بزرگی در جامعه و منطقه به وجود بیاوریم به شرط اینکه تعصبات بی جا و غیر عقلانی را کنار بگذاریم
در گام اول همه خود را یک افغان بدانیم و به ان افتخار کنیم و با کمرنگ کردن تعصاب قومی تحت هر نامی تلاش کنیم

>>>   متل است . که ماهی را هروقت ازاب بکشی تازه است خراسان میهن آزادگان است و
مکان شیر مردان جوان است

>>>   در شرایطی که نان نداریم ، کجکول گدایی به گردن داریم، اطفال ما چه پسر و چه دختر قربانی و شکار هزاران نوع فساد می‌گردند و در زیر ریش ما هزاران مدرسه ای دینی و هابیت تاسیس و ثروت معنوی ما را میبلعد ، ثروت های طبیعی به غارت می‌رود ، فقر بیداد می‌کند، مهاجرین بر گشته از ایران و پاکستان در حالت بدوی زندگی دارند، روشنایی برق در قرن بیست و یکم ماه کم نما شده است ، تفاوت های طبقاتی خیلی ها عمیق است، فساد وحشت براه انداخته است، لست کمی ها خیلی ها طویل است و در چنین حال و احوال یک عده افراد شووینییت به پشتونیزم چسبیده و مرغ شان یک لنگ دارد و عده ای تاجیک های تعصب گرا شب و روز در فراق خراسان اشک میریزانند.بروید در بین مردم در بین دهقان تاجیک و پشتون ، بپرسید از زن بیوه ای تاجیک و پشتون ، از باز ماندگان قربانیان انتحاری از پدریکه توان تهیه ای یک لقمه نان را برای اطفال گرسنه اش ندارد، که آنها چه میخواهند،
نه ما خراسان میخواهیم و نه لجاجت بی مورد عده ای پشتون های تعصب گرا را ، ما افغانستان واحد و مترقی ، با امن و سر بلند ،میخواهیم، ما میخواهیم که دگر صدای انفجار و فیر مرمی تانک و توپ همیشه خاموش گردد.
آریا...

>>>   حرف ها و تقلا های شما خراسانی صاحب ، هیچگاه حل مشکل نمیکند ، بروید دامن امریکا و غرب را بگیرید تا این مزدوران ارگ نشین را به جایشان بنشاند. برای توجه زیادتر چون شما عاشق خراسان هستید با پیروی ازبودیست های کشور برما ، که وقتا فوقتا در روی جاده ها برسم اعتراض علیه دولت نظامی آنجا آتش خود را آتش میزدند ، در مقابل ارگ برسم اعتراض علیه اشرف غنی و شرکاء خود را آتش بزنید تا توجه همه ملت و جهان را به موضوع خراسان معطوف بدارید.
قارن ..

>>>   هرودت تاريخ نگار و جهاننما ساز يونان قرن پنجم قبل از میلاد مسیح زمان هخامنيشيان (قرن هفت قرن هفت پيش از ميلاد تا سوم پيش از ميلاد ) :در کتاب سوم بند 91 و در کتاب و در کتاب هفت بند 66" در اصل نوشته به زبان يونانى , ترجمه و کامنتار ازسوى يوزف بلکيسلى چاپ کامبرج لندن سال 1854 پيشگفتار وارزيابى کتاب درمقايسه به ترجمه هاى آلمانى و اکادمى علوم مجارستان اصل نوشته هاى يونانى هرودت را چاپ کرده که تاجيک مردمان باستانى پارسى زبان شرقى هستند و در جاى ديکر تاجيک که تاج و يا "کرونا" (يونانى و لاتين) کرون کرون تاج و هم پول معنى مى دهد کران و قران واحد پول که تا سال 1973 در هندوکش (از پيشوند خارجى ستان ام استفاده نمى کنم) مروج بود.
آبراهام کنستانتین مورادگئا دوسون تاریخ‌نگار سوئدی ارمنی‌تبار (1779-1851 ) در کتاب "تاریخ مغول از چنگیز تا تیمور" برگ 157 "تاجیک ها" را از اقوام مغولان و ترکان بت پرست نامیده استبارُن جوزف فون هامر پرگشتال (1774 -1856 ) خاورشناس آرشیدوک‌نشین اتریش به زبان آلمانى نوشت :"این کاملا درست نیست . برخلاف تاجیک پارسيان نامیده می شود و اعراب تازی. نام تاجیک در آثار هرودوت کتاب ، نام اصلی آلمانی ها ديوچ ، که نزدیک ترین خوشاوندان پارسيان هستند. (1) Δaξεxαi "Þeudā" "teudja" = يونانى براى تاجيک: يونانى = Corona. Coroca of Kyros = Kantal ye Cyros = قنتال کوروش در کتاب هرودت : قنقلى نسبت به آمدن شاه بزرگ با تاج کورش ويا کنتا ل 858 واژه Tadsch = Corona Krone or Corona = تاج پول قران = Krone = تاج صاحب قران = صاحب تاج .
جوزف فون هامر پرگشتال, نمایش هفت دریا: با یک فهرست فرهنگ با واژه هاى زبان های جرمنى خویشآوند با پارسى, وين 1831. . شما کتاب خاورشناس اتریش برگ 187 را مى بينيد لطفا برگ 203 اش را ورق يابى کنيد در آنجا بخوبى تاج نوشته شده است. به دبيره آلمانى قديمى .
خاورشناس اتریش به نقل از هرودت مى نويسد در برگ 187 مى نويسد: "تاجیک (آلمانی) که منشاءاصلی پارسيان است چنانچه هرودوت در مورد تاجیک ها نوشته نموده است نام تاجيک در زبان بزرگان پارسى گوى که همان تاج نام دارد که کران و قران پول در واقعیت امر همان تاج معنی می دهد که در یک طرف سکه خط و طرف دیگر شیر است. شیر و خورشید نشان زردشتی فروهر فروردینی نماد تمام شاهنشاهان آریانا و میتوانیم به گفته یونانان امپراتوری پارس بود.زبان قديمى زردشتيان درى بود که امروز زردشتيان ايران وپارسيان هند صحبت مى کنند
جوزف فون هامر پرگشتال در پهلوى شهکار اش کتاب "نمایش هفت دریا" کتاب گلچينى از دوصد شاعران پارسى زبان نوشته است "هفت دریا" - هفت آتشکده بزرگ عجيبى باستانى نام برد
1- نوبهار بلخ
2- شاهبهار کابل
3- سوبهار غزنه
4- آتشکده خراسان
5- آذر برين نقش رستم شيراز پارس
6 - آذرگاه تبريز
7- آذرگاه باکو
دریک و چه زریک و چه دینار و سینار همه از بلخ باستان در آریانا زمین برده شد. دریک و زریک پول دارا یا داریوش بزرگ بود که زبان دری به گفته کونراد شتترر دانشمند آلمانی در برلین واژه دری از دریک و یا زریک دارا بزرگ آمده بوده باشد که این پول زر یا طلا بود. دینار را یونانی ها دیناروس ،دارا را داریوس و هرودوت را هردوتوس و یوسف پیامبر را یوزارسیفوس می نامیدند. امپراطوری کوروش و داریوش که در خارج از قاره آسیا و خارج از یونان در زمان یونانیان امپراتوری پارس گفته می شد که خود ایرانیان و تورانیان ستان ها و استان یعنی ایستگاه همین حلقه های فرهنگی توران ایران و هند پیوند ناگسستنی دارند. هرودت نگاريده که تاجيکان درکاشغر وهندو تاج گورگان چين تا سوغددانيا خورازمينا... زندگى مى کردند تاجگورگان با زبانهای تورانيان تاجقرغان و بالاخره در چین تاشقرغان شد. از این " چین تاج" نام چین کشور نیست بلکه چین در فارسی زبانهای تورکتباران از چین دادن در کلاه و کالا دوزی آمده است. نام های زن و مرد تاجیکان با تاج شروع می شد و یا ختم می شد تاج علم تاج سلطان . گذشته ار آن همین لباس که در پنجاب است اصل در درواز تاجیک ان دوخته و چیندوزی شده یا چبن داده شده است. این لباس دروازی در بلخ باستان باختر خراسان و باکتریا کشور کلان که امروز شمال افغانستان و تاجیکستان و بخارا و سمر قند را در بر داشت و مانند زبان و سرودهای زردشتی اویستا تا به کردستان عراق و سوریه رفت. و این سرودها زردشت زند (ژند) اويستا از برکت سنگ نوشته های هخامنشیان با خط میخی نوشته و از پارسی باستانی در پارسی پهلوی در زمان ساسانيان ترجمه و بلاخره در زمان اسلامی به پارسی جدید در بندهيشن هندی و بندهيشن ایرانی ترجمه شد. کشورهای امروزی افغان زمین و ایرانشهر و ایران زمین تا آذرپادگان یا امروزه آذربایجان پر از آتشکده‌ها ی زردشتی با پسوند رستم. چون هفت نیکوکار ی دین زردشتی مردم یاد فراموش تاجیک و پشتون فارسی‌زبان و تورانی فقط شوربختانه سه تای اش ورد زبان شان است همین هفت در دین هشتگانه بودایی درج است که همین را تمرکز می نامند. ناگفته نباید گذاشت که ایرانیان اولین امپراطوری جهان را تشکیل دادن و فرهنگ باستانی یونانی و اولین دموکراسی جهان را زمینه سار شدند. زیرا منشور کوروش اولین قانون اساسی حقوق بشر است. دوسون آنقدراشتباه ننمود به اين نسبت که توريانيان مغلها تيموريا ن وگرگانى و فرزند عزير کابل بابر ومغلهاى کبير زبان شان پارسي بود وخدمات شايسته به هنر زبان و فرهنگ و بلاخره نقاشى دوران مکتب هرات معراج نامه بانقاشى تيموريان زمان تيموريان پيش ازتولد کمال بهزاد هروى نقاشى ميناتورى شد هرکسى که بزبان پارسى خدمت نمود بشر دوست بود من برايش سرتعظيم فرود مى برم و فارسى ستيزان را نکوهش مى کنم ىسند ننگنامه دو ظاهر نام ها 1964 تغير فارسى به درى که بزرگان پارسى ما به ميلونها بار نام گرفته و "درى" را حد اکثر 20 بار
امرالله صالح هنوز خود افغان مى نامد هر غير افغان که خود را افغان ناميد منافق است.
همين لغت که مورد پسند من نيست اگر با پيشوند مکانى ستان باشد اشاره به کشور و جغرافيه مى شود و نه به يک ملت:
شهروند "افغانستانى" نام بينى خميرى
"افغان" نام ديگر پشتون است وهيچگاه نام کل ملت شود. اين نام تحميلى است. اين نام هويت کشى اسث

>>>   دوستداران خراسان قدیم ، شما یک موضوع مهم را از یاد برده اید و آن نقش مهم نیروهای بین المللی بخصوص امریکا و منطقوی ایران و پاکستان در مسایل داخلی افغانستان . بعد از ختم جنگ دوم جهانی و تبدیل امریکا به قدرت اول جهان دگر کشور های تازه به استقلال رسیده تحت رهبری جنبش های مترقی ، به عناوین مختلف در آسیا ، آفریقا ، امریکای لاتین ، سرکوب گردید ند و پای آنها به جنگ های داخلی برای سال‌های متمادی کشانده شد.
از این رو رهبری فعلی افغانستان بدست امریکا است ، شما باید با امریکا مسایل جدی امنیتی را مطرح کنید که چرا کشور در طی هفده سال
به سوی یک جنگ تمام عیار کشانده شد و به بستر نرم برای تروریستان جهان
مبدل شد، بناء تظاهرات و میتینگها در برابر سفارت امریکا و تماس‌های مستقیم احزاب سیاسی با مقامات امریکایی در کابل و هم چنان مراجعه به سازمان های بین المللی ذیدخل در امور افغانستان یکی از راه های برون رفت از بن بست مسایل ملی خواهد بود .اشرف غنی به شما و ادعا های شما وقعی نمیگذارد اما از دستور امریکا سر پیچی کرده نمیتواند. هزاران صفحه در رسانه های گروهی روی مسایل مبرم و تخطی مقامات دولتی از احترام کردن
به حقوق ملیت ها موجود است اما جز ایجاد تضاد و تفرقه و نفرت بین تاجیک و پشتون دگر خدمتی به حل موضوع حقوق ملیت ها نکرده است.
آریا ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است