یک هزار و 723 پناهجو در ترکیه دستگیر شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۱    ۱۳۹۷/۲/۱۷ کد خبر: 150753 منبع: پرینت

پولیس ترکیه اعلام کرد که طی هفته گذشته یک هزار و 723 مهاجر و پناهجوی خارجی که قصد عبور غیرقانونی به یونان، بلغاریا و سایر کشورهای اروپایی از طریق ترکیه را داشتند، در آب های دریای اژه و شهرهای مختلف این کشور دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پناهجویان دستگیر شده، تبعه کشورهای ایران، سوریه، سنگال، میانمار، عراق، الجزایر، پاکستان، افغانستان، فلسطین، توگو، بنگلادش، مراکش، گابن، لیبیا و گینه بودند.

بنا بر اعلام این رسانه، ماموران پولیس و ژاندارمری ترکیه مهاجران را در آب های دریای اژه نزدیک سواحل شهرستان دیکیلی استان ازمیر و شهرهای قرقلرایلی، ادیرنه، چاناک قلعه، حاتای، مانیسا، آیدین، موغلا، وان و بالیکسیر دستگیر کرده اند.

بر اساس قرارداد بین ترکیه و اتحادیه اروپا که در سال 2016 میلادی به امضا رسید، مقرر شده است که ترکیه جلوی مهاجرت پناهجویان به سمت اروپا را بگیرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا اواخر حوت 96، پیشنهاد بسته جدیدی برای حمایت از پناهجویان به مبلغ سه میلیارد یورو را به ترکیه ارایه کرد.

اتحادیه اروپا پیش از این و در سال 2016 ارایه بسته حمایتی سه میلیارد یورویی را به ترکیه تصویب کرده بود که بنا به اعلام مقام های ترکیه، تاکنون تنها 850 میلیون یورو از این مبلغ پرداخت شده است.

سواحل ترکیه در دریای مدیترانه و به خصوص دریای اژه مابین ترکیه و یونان از جمله معابر دریایی انتقال پناهجویان و از محل های عبور غیرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا و یونان محسوب می شود.

انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسیرهای دریایی با استفاده از قایق ها و تجهیزات غیراستاندارد انجام می شود.

انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا توسط گروه های قاچاق انسان انجام می شود که با مخاطره غرق شدن در آب دریا و نیز گرفتار شدن در دست قاچاقچیان انسان و دزدان دریایی همراه است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
پناهجو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است