فساد اخلاقی در مجلس نمایندگان آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۸    ۱۳۹۷/۲/۱۷ کد خبر: 150745 منبع: پرینت

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا خواستار بررسی فوری اتهامات مربوط به سوءاستفاده جنسی یکی از نمایندگان دمکرات مجلس این کشور از یک دختر 16 ساله شد.

این اتهامات درباره تونی کاردنس، نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا مطرح شده است و گفته می‌ شود او متهم است در سال 2006 یک دختر 16 ساله را مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است. کاردنس بواسطه وکیل خود این اتهامات را به شدت رد کرده است.

پولسی در بیانیه‌ ای که در این خصوص منتشر کرد، گفت: من درباره این موضوع با کاردنس صحبت کردم و او از ما خواست تا از قضاوت درباره اتهامات اخلاقی او تا انجام تحقیقات کامل در این مورد خودداری کنیم.

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: ما به عنوان اعضای کنگره آمریکا هر یک مسوولیت حفظ یکپارچگی مجلس نمایندگان را بر عهده داریم و هر گونه سوء رفتار ادعایی اعضا باید از سوی کمیته اخلاقی کنگره مورد بررسی قرار گیرد. او در ادامه افزود: کاردنس اعلام کرده است که با کمیته اخلاقی مجلس کاملا همکاری خواهد کرد.

واشنگتن پست گزارش داد کاردنس این روزها موضوع طرح دعوی دادگاهی در شهر لس آنجلس قرار گرفته است. پاتریشیا گلاسر، وکیل او روز پنج شنبه در بیانیه‌ ای از سوی کاردنس اعلام کرد: موکل من به شدت از این اتهامات وحشتناک ناراحت است. اتهاماتی که قطعا اشتباه خواهد بود.

وکیل کاردنس در ادامه افزود: ما به قربانیان چنین حوادثی احترام می‌ گذاریم که با قدرت پیش آمده و دعوی مربوط به سوء رفتار صورت گرفته را مطرح کرده‌ اند. با این حال اتهامات بی‌اساس و بی‌پروایی در شکایت علیه موکل من وجود دارد که می‌ تواند منجر به نابودی زندگی و موقعیت حرفه‌ ای یک انسان بی‌گناه شود.

سیاستمداران نزدیک به کاردنس که عموما از دمکرات‌ های مجلس آمریکا هستند تاکنون در این خصوص سکوت اختیار کردند. اما مخالفان کاردنس خواستار استعفای او شدند با این حال اریک گارچتی، شهردار لس‌آنجلس در این خصوص به گزارشگران اعلام کرد باید تا پایان این تحقیقات منتظر بمانند. به گفته یک منبع دمکرات مجلس آمریکا، کاردنس طی روزهای اخیر درباره اتهامات و شکایت علیه خود ابراز بی گناهی کرده است.

در شکایت علیه این نماینده دمکرات آمده است: اقدامات کاردنس در ارتباط خود با یک دختر 16 ساله در قانون کالیفرنیا نمودی از سوء استفاده جنسی از کودکان محسوب می‌ شود زیرا قربانی در آن زمان کمتر از 18 سال سن داشته است. شاکی این پرونده در شکایت خود خواهان پرداخت خسارت نامشخص و نیز برگزاری جلسه محاکمه از سوی هئیت منصفه دادگاه شده است.

با این حال وکیل کاردنس در بیانیه خود متذکر شده است: کاردنس سابقه بیش از 20 سال خدمت در بخش دولتی را دارد و شاکی او دختر یکی از کارمندان ناراضی سابق او است و به همین علت موکل من ممکن است قربانی یک ماجرا از پیش طراحی شده باشد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
مجلس نمایندگان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است