حکمتیار: حکومت ایتلافی آغازی برای تجزیه کشور
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۸    ۱۳۹۷/۲/۱۷ کد خبر: 150740 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می گوید که ایجاد حکومت های ایتلافی آغازی برای تجزیه یک کشور است. به گفته وی حکومت می تواند این مشکل را حل کند. به گفته حکمتیار اگر در گذشته حکومت بالای اقوام و حکومت ها تقسیم نمی شد امروز این معضل به میان نمی آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، هارون معترف فعال سیاسی در گفتگو با «خط کابل» معتقد است حکمتیار با حرف های کنونی اش به مسایل قومی دامن می زند و افزود: حکمتیار یک مدت طولانی بنابر سیاست اعتراضی از حکومت کرزی برید و در افغانستان نیامد حالا که پس از تقریبا دو دهه به کشور برگشته توقعات مردم این است که بر وصف برابری و برادری و شکستن مرزهای قومی سخن بگوید.

وی افزود: بحث مطرح کردن زبان، مطرح کردن قومیت خاص، مساله اکثریت و اقلیت چیز شایسته ای نیست که حکمتیار بیاید آن را مطرح کند. هیچ کسی تیکه دار هیچ ولایتی نیست و نه کسی تیکه دار ولایت می تواند باشد و نه هیچ قومی تیکه دار ارگ نمی تواند بشود. این را همه از ذهن خود دور کنند. این کشوری قومی و کثیرالقومی است. برتری جویی و تمامیت خواهی را نه تنها آقای حکمتیار نباید داشته باشد بلکه کسی هم حق این را ندارد داشته باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
حکومت
هارون معترف
نظرات بینندگان:

>>>   مقصدش اینست که همه رابدهند به او تا دیکتاتوری کند
از زبان او سخن خوب بیرون نمی اید

>>>   گلو مزدور آی اس آی باشد
به سی آی ای هم آوا باشد
گلو جلاد کابل بوده مردم
گلو بی غیرت و رسوا باشد

>>>   گلبیدین اگر ذره یی فهم سیاسی میداشت میدانست که در افغانستان هیچ حزب سیاسی نمیتاند به تنهایی اثریت آرا یعنی 50+1 را به دست بیاورد و باید در یک ایتلاف گروپی دست به تشکیل حکومت بزند.
گلو خودش چند بار گفته که شاید در پهلوی افراد یا احزاب دیگر بایستد واین یعنی ایتلاف.

>>>   در پشتو یک متل است که میگویند:
ژرنده که د پلار ده، هم په وار ده.
اگر یک پشتون خلیفه و امیر پادشاه و رییس جمهور و رییس شورای انقلابی و غیره باشد، دنیا گل و گل ار است و هیچ گپی نیست.
اما اگر یک تاجک در راس قدرت باشد، بنام دوره سقاوی اول و دوم و غیره مسمی میشود و موضوع اکثریت و اقلیت و قوم بزرگ و کوچک و غیره را پیشنهاد میکنند....

>>>   حکمتیار دستوری در کابل آمده است و از طرف پاکستان وظیفه گرفته تا افغانستان را به دوره سال 1370 بر گرداند و اختلافات قومی را شعله ور سازد همه مردم افغانستان و خصوصا برادران قوم پشتون باید متوجه شوند و دسیسه پاکستان را خنثی کنند.

>>>   تـولـد تـــــو آغازی برای بد بختی وویرانی افغانستان
صوفی . کرن )!

>>>   گلبیدین الفبای سیاست را میدانست این همه کودکانه سخن نمی گفت.
همین حالا خودش در تلاش است تا در ایتلاف با غنی و حزب حق و عدالت اتمر و بچه کیان و بقایای کمونیست های خلقی و طالب های تسلیمی دوسره که هم با دولت هستند و هم با طالبان یک مجموعه سیاسی را ایجاد کند تا در انتخابات ریاست جمهوری سهم بگیرد.

>>>   آقای غل بی دین : مردم اقوام غیر اوغان دیگر تحمل خاک فروشی ِ‌غلامی و نوکری شمارا بخاطرقدرت تحمل ندارند دیگر زمان نادرغدار ختم است که تنها اقوام اوغان تصمیم گیرنده این خاک باشنداین خاک خانه همه است اگر شما به بازی های طفلانه خود که دیگر ماهیت نزد اقوام غیر اوغان ندارد را ادامه بدهیداین بازی های شماست که افغانستان نه تنها به تجزیه بلکه به نابودی سوق خواهد داد. امروز اقوام دیگر بهتر از اقوام اوغان که ۲۶۰ سال است با حثیثت این خاک بازی کرده اند در سیاستو نظام سازی تجربه خودرا دارند و از شما کرده بهتر در حکومتداری میدانند.قوم پرستی و غلامی شما به هر کشور خارجی شمارا نابود میسازد نه دیگران را برای دیگران تنها تجربه شناخت شمارا تقویت میبخشد.

>>>   اقای معترف این سخن و نظر نیک شما است و نطر اکثریت مردم ما هم است که اکثریت و اقلیت در کشور ما نظر به ترکیب مختلف قوی و زبانی انها نه جای مطرحه شدن را دارد و نه طرف قبول مردم است و نه اکثریت یک قوم خاص وجوددارد هیچ قومی و هیچ سمت و زبانی اثریت نفوس کشور را نه تشکیل داده و نه هم وجود دارد اینکه گلبدین راکتیار قصاب کابل از اکثریت و اقلیت نام میبرد این حرف خودش نیست دستور ای اس ای را عملی میکنند و نفاق افگنی و جدایی بین مردم با هم برادر را دامن میزند تا ازین راه ای اس ای پاکستان نفع برداری کند گلبدین گرگ پیر سال ها برضد کشور و مردم ما و بنفع پاکستان کار کرده پس از تسلیمی هم در حالیکه تمام مصارف اش را غیر قانونی و اصولی اشرف غنی از خزانه مردم برایش پرداخت میکند بازهم مانند گذشته نمک را میخورد و نمک حرامی میکند و به پاکستان وفادار است لعنت بر خاینین و جاسوسان بیگانه که مردم مارا ارام نمیگذارند .

>>>   شبکه اطلاع رسانی: شما بیشتر از هرکسی دیگه برای راکتیار تبلیغ می کنید حتی ....

>>>   چرا ميديا فتنه گر اخبار اين تسليم شده انتشار ميدهد، بايد همه يكبار اين مجهول الهوية و طالبان را بايكات نمايند، و هيچ نوع اخبار را شانرا بنشر نسپارند.

>>>   بدانى. كه أين وطن وارثين دارد همانطوريكه امروز جان هاى شرين خود را فدايش كرده اند در اينده نيز به أين قربانى حاضر استند

>>>   امریکا به خودت افرین . پاکستان افرین > ایران افرین .. بزنین د فرق فرق ای مردم که تا دیروز به شما لبیک میگفت به در بین شان نفاق > فساد > فحشا و بیسوادی و فقر را افریدی از تو امریکا است که امروز گرگ های دیروز به شکل انسان امده اند و حرف از وحدت و انسانیت و اسلامیت میزنند و برکت تو امریکا امروز جهان اسلام را که خودرا مسلمین میگیرند به جان هم اندختین در چندین کشور بزن بزن و استفاده کو از جاسوسان پشتون و تاجک افرین بزن بزن که اینها لیاقت ندارند نه عطا غیرت دارد و نه گلبدین میگه گرگ زاده گرگ شود گرچه با ادمی بزرگ شود

>>>   جناب راکتیار صاحب درمصاحبه با تلویزیو ن جیو فرمودند که مشکل بزرگ من نادانی هموطنانم است. انها از من صلح.امنیت. پیشرفت وترقی می خواهند. مگر یک داکتر جلدی میتواند چشم مریض راعملیات کند.امرکنید کی را ترور کنم. کجارا انفلاق بدهم. اگر وظیفه امرا صادقانه اجرانکردم من ملامت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است