چگونه می توان کودتای فاشیسم را مهار کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۷/۲/۱۵ کد خبر: 150695 منبع: پرینت

در این تردیدی نیست که اشرف غنی کشور را به طرف بحران نابود کننده و ویرانگر هدایت کرده است و اگر داکتر عبدالله گام های عملی برندارد و جلوی کودتا را نگیرد افغانستان به طرف فروپاشی و تجزیه خواهد رفت.

در این دو روز گذشته داکتر عبدالله از طرف مردم ما به رغم نارضایتی و انتقادات فراوان گذشته با حمایت چشمگیر و گسترده اقشار و طبقات اجتماعی روبرو شد این حمایت گسترده از یک طرف نشان دهنده اهمیت فوق العاده راهبردی هویت و قانون نزد مردم بوده و از طرف دیگر به رسمیت شناختن نهاد کاخ ریاست اجرایی بعنوان تنها مرکز مشروع قدرت سیاسی می باشد.

در شرایط فعلی حمایت منسجم تمام جریان‌ های سیاسی و شخصیت های همسو از نهاد ریاست اجرایی می تواند پتانسیل مانور سیاسی و صلاحیت داکتر عبدالله را در اتخاذ راهکار عملی ارتقا ببخشد و زمینه های عملی را جهت توقف بحران صدور شناسنامه ها فراهم آورد.

فاشیسم تنها با اعلامیه های تند و انتقادات شبکه های اجتماعی متوقف نمی شود بلکه می باید گام های عملی گسترده برداشته شود و اما گزینه هایی که داکتر عبدالله می تواند با توجه به مفاد اعلامیه سیاسی کابل و مشروعیت منبعث از آرای مردم افغانستان اتخاذ نماید کدام ها هستند؟

الف) داکتر عبدالله با دعوت از تمام سفرای کشورهای عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد و ناتو، ابعاد بحران و تخطی اشرف غنی از توافق سیاسی کابل را تشریح و ابعاد بحران را به آنها گوشزد نموده، تصمیم قاطع خود را جهت مهار کودتا و جلوگیری از فروپاشی کشور اعلام نماید.

ب) داکتر عبدالله بعنوان شریک اصلی قدرت رسما طی یک فرمان رسمی خواستار توقف صدور شناسنامه های الکترونیکی گردد. او ضمناً با صدور فرمان رسمی به تمام والیانی که از سهم نهاد ریاست اجرایی مقرر شده اند فرمان عدم صدور شناسنامه های الکترونیکی را صادر نماید.

ج) داکتر عبدالله با صدور فرمان به تمام وزرایی که از سهم نهاد ریاست اجرایی معرفی شده اند خواستار توقف پروسه شناسنامه های الکترونیکی شود.

د) رییس اجرایی می تواند از تمام نیروهای امنیتی و نظامی کشور که از جغرافیای رای او در نظام حضور دارند فرمان توقف کودتا و عدم صدور شناسنامه های الکترونیکی را صادر کند.

ه) در صورتی که هر وزیر و والی و مسوول فرمان ریاست اجرایی را قبول نکند باید بلافاصله به مردم معرفی گردد و به فرمان داکتر برطرف شود.

من با اطمینان صددرصد می توانم تضمین کنم که اگر داکتر عبدالله اقدامات بالا را انجام بدهد تمام مردم از او حمایت می کنند و نه تنها این پروسه شرم آور و ننگین متوقف می شود بلکه فاشیسم نیز به قانون و عدالت گردن می نهد. باید به قصاب کابل و تفکر فاشیسم فهماند که این کشور بی صاحب نیست که هر بیگانه و بیگانه پرست مزدور هویت و تمدن و قانون را زیر پا بگذارد.

بهتر است در شرایط فعلی تمام جریان‌ های سیاسی و شخصیت های مطرح کشور از داکتر عبدالله حمایت نمایند و از کج سلیقگی های کودکانه و مانورهای احساساتی و پوپولیستی دست بردارند تا هدف اصلی که مهار کودتای فاشیسم و نجات کشور از فروپاشی می باشد برآورده گردد. حمایت قاطع و همه جانبه جمعیت می تواند تعیین کننده باشد.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خراسانی
فاشیسم
عبدالله
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   توسط کی مهارمیکنی ؟ توسط دزدها؟ خراسانی صاحب کسانی راکه تو بنام قوم به آنها اعتماد داری نامش را ببر تا من لست دزدی ها اختلاس ها غصب هایش رابرایت بنویسم !

>>>   چندروزی سروصدا میکنند بعد آرام میشوند !

>>>   ههههه چی یک گپ خنده دار و طنز جالب بود اقا کدام ریس اجراییه و یا ریس اجرایه یعنی چی این پست خود از لحاظ حقوقی مورد سوال است پس اقای داکتر را بانین تا بعضی عکس های سلفی بگیرد و یا دریشی های مد روز بخرد و یا به کدام اریشگاه برود
شغنانی
کابل

>>>   استاد عطا خاموش است چون حالا دانسته که کلید رازهایش بدست اتمر صاحب است اگر بی ادبی کند حسابها لاک میشود ، دوملیارد دالر بیشتر از قوم وافغانستان ارزش دارد

>>>   یکی از راه های دراز مدت جلوگیری از همچنین کودتا ها موجودیت رهبران با تقوا با دانش وباعلم کاردان مدبر وبا اخلاق واوصاف حمیده مورد قبول همه اقوام است که بتواند سخن رانی کند انتقاد کند ترسی از افشا شسدن اختلاس ها دزدی ها غصب هایش نداشته باشد مثلا پدرام هرچی خواسته باشد گفته میتواند اما عطا وپشقل دزد ها درکفش خود ریگ دارند ،
فعلا در بین تنظیمی ها وجنگ سالاران ما کسی یافت نمیشود که مشکلی نداشته باشد یا غصب کرده یا اختلاس کرده یا پول پرست است یا بیداننش وبیسواد است

>>>   در زمان استادربانی به چی تعداد پاکستانی ها واعراب تذکره توزیع کردید یاد تان هست ؟؟؟؟
اگر یاد شما نیست یاد مردم هست !

>>>   با وحدت و شجاعت و عمل

>>>   پدر و پدرکلانهای کسی افغانستان واحد را تجزیه کرده نمیتواند. با این لافهای تان چرس اله خان و غنی گنده دهن و گ...زوک را بترسانید. مردم افغانستان با تمام تنوع قومی خود هنوز زنده اند!!!

>>>   گلمرجان ... یک چوکی است!!!

>>>   برای عطا نور نیز همینطور تبلیغ میکردید. از تمام این همه تهدید ها و لاف زدن ها چیزی حاصل نمی شود. تا بادار کلان اجازه ندهد، آب از آب درین کشور تکان نمی خورد.

>>>   اقای خراسانی درست فرمودید. اما عبدالله عرزه ندارد.

>>>   این مشکل باید یک بار و برای همیش حل شود.

>>>   اگر زرنگی و خلاقیت را اقوام محروم ومظلوم افغانستان ازدست بدهند بدانند که این وطن به طرف فاشیزم خطرناک خواهد رفت درآن وقت سودی نخواهد داشت.شرکت چند نفر غیر موثر در جلسات ملیت های محروم ومظلوم فریب و نیرنگ ازجانب فاشیستان است که نباید فراموش کرد.اگرچه ظاهرا بعضی رهبران ساده لوح ملیت های محروم با ائتلاف های فاشیستان خوشحال هستند اما در دراز مدت این ساده لوحان توسط توطئه و دسیسه های پلان شده ازصفحه روزگارنابود خواهد شد. طوریکه حبیب الله کلانی با نیرنگ و امضا و مهر بالای قران کریم بدست فاشیستان اعدام شدند.این چنین وضعیت در افغانستان در هر وقت وزمانش ممکن است لذادرمسایل ایتلاف و روابط خود ملیت های محروم ومظلوم هم دقیق و سنجیده حرکت کنند.ومن الله التوفیق

>>>   افغان یا اوغان تنها نام یک قوم ناقل افغانستان است
ظهور قبیله بنام افغان « پشتون » در ( سال 1018 ه .ق ) ازکوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از افغانان و محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان در هند نام برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد.
سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه ی هرات، نیز این واقعیت را می نویسد زیستگاه اوغان« افغان » یکی از ولایات مکران بوده است.

شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است چنانکه در حاشیهء کتاب تاریخنامه ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود اسم برده اند.
وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می شود هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغانها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.

مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می گوید واژه ی پشتون و افغان در آثار نویسدگان وشا عران این قوم این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.

دیگر کشور نیز به معنی واحد ویکسان هردو واژه ی پشتون وافغان تأکید میکند: «هنگامیکه زبان پشتو به مرحلۀ خط وکتابت رسیده است کلمات افغان وپشتون درآثار نویسندگان وشاعران این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.»

هموطنان آگاه قلم بدست افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان است و افغانها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان با افغانستان ندارند بلکه بر ضد ان هستند و تلاش دارند هویت تک قومی خود را بر‌دیگر اقوام تحمیل میکنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت راه نمی‌دهند.

داشتن دوکتورای غنی فقط تفرقه بهتر و سیستماتیک تر بین تمام اقوام شریف سرزمین مان و جایگزین کردن فاشیست های قبیله و کوچی های متعصب بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورد .
عزیزان اقوام مختلف با سیاست های متفاوت باید بکوشند در اطراف واژه های وحدت و همدلی که یگانه راه نجات از دست متعصبان فاشیست و سران به قدرت رسیده پوشالی طاغوتی است جمع شده و با وحدت و همدلی تمام برای ساختن سرزمینی آزاد و مستقل و متکی بخود و دور از فاشیست های زمان بکوشند .

تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان , جاهل و بی ایمان است

منابع و ما خذ :
1_ آکا دمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ ، مجله سباوون ، سال اول دلو1366.
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانسان
3_ عبدالحی حبیبی ، مجله آریانا کابل 1348
4 -- فرهنگ، میر محمدصدیق، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص 6
5 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیا تاریخ خلافت شرقی ، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
6 _ محمد امین زواری ، جغرافیای تاریخ بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 .
7—غفور روف باباجان . تاجیکان . تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار وزرات فرهنگ وارشاد اسلامی 1377.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است