نور: ایتلاف بزرگ ملی افغانستان شکل گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۷/۲/۱۵ کد خبر: 150655 منبع: پرینت

"ایتلاف بزرگ ملی افغانستان" در محوریت احزاب بزرگ ملی و چهره‌های سرشناس سیاسی شکل گرفت.
این ایتلاف بزرگ ملی که پس از نشست شماری از سیاسیون نامدار افغانستان در شهر انقره ترکیه نهایی شد، قرار است به زودی در کابل اعلان گردد.

به گزارش اسپوتنیک، عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در اینباره گفت که در نشست انقره، بحث روى ايجاد ایتلاف بزرگ ملى افغانستان نهايى شد و عنقريب این ایتلاف در كابل پايتخت كشور رسما اعلان مى‌گردد.

عطا محمد نور بیان داشت که در این ایتلاف بزرگان از شوراهاى لوی قندهار، لوی پكتيا، لوی مشرقي در محوريت احزاب سياسي و قدرتمند افغانستان (جمعيت اسلامي افغانستان، جنبش ملي اسلامي افغانستان، حزب وحدت مردم افغانستان) بشمول شوراها و نهادهای‌كه قبلا عضويت "شورای عالی نجات افغانستان" را حاصل كرده بودند، حضور خواهند داشت.

والی پیشین بلخ بیان داشته که اين ایتلاف در تقويت نظام و اصلاح حكومت کار کرده و‌همچنان نقش اساسی و عمده را در انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها، پارلمان و رياست جمهوری ايفا خواهد كرد.

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی تاکید کرده که اين ایتلاف تلاش می‌كند تا انتخابات شفاف، عادلانه و به دور از تقلب برگزار شود. هدف ديگر ایتلاف حمايت از پروسه صلح، تامين ثبات در كشور و بقیه موارد مهم با درنظرگرفتن منافع ملی خواهد بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
ایتلاف ملی
نظرات بینندگان:

>>>   سلام.
جای تآسف است که باردیگر ،ایتلاف قاچاق بران ،وجنایتکاران قبلی در حال شکل گرفتن است.عاقبت کشور بلا کشیده بخیر.دوران چور کابل و جنا یتکاران روی کار خواهد.شد.
باشنده کابل.

>>>   بس است دیگر این همه ایتلافها نامیمون و دو روزه وبخوصوص به تو. نور که به اندازه معامله شرمآور را مرتکب شدی همه فکر میکردند که افغانستان صاحب یک قهرمان شده اما ند انستند که قهرمان معاملهگر برآمد وفقط به فکر خویشان و دوستان خود اند ،با یک همایون همایون وبا قدیر و. قاچقبران دیگر نمیتوانی صاحب منزلت شوی ،از اشخاص وافراد با ایمان کامل و مبارز در جهت ارمانهای تان استفاده کنید ،شما همه تان بزدلهان هستید نمیتوانید به پله های ترقی وخواسته های مردم را برآورده سازید
عبدالله ریحان

>>>   مثلی که جنبش و جمعیت، شیعه ها را مسلمان نمیدانند.
زیرا جنبش ملی اسلامی افغانستان و جمعیت اسلامی افغانستان نوشته اند. اما حزب وحدت افغانستان کلمه اسلامی ندارد.
خیر باشد. اگر هزاره الله ندارد، خدا خو دارد. خدای آفتاب و مهتاب که خود الله در سوره والشمس و الضحی، به آفتاب و مهتاب قسم میخورد.

>>>   زنجير ها ره انداختي؟ بله
از راه دهل برم يا سرني ....

>>>   دوستم ومحقق از درس که مسعود ونور در گذشته پس داد عبرت نگرفتند؟ لشکر،نیرو ومردم از همه مشترک است اما وزارت وولایت از آن جمعیتی هاست،پس این دوتا سرگین نور را جمع میکنند وبه مردمش میدهند؟واقعا شعور هم چیزی خوبیست.
نادرشاه

>>>   در ایتلاف که اعضای شورای نظار، وجمعیت دست، داشته باشند نامیمون است. خصوصآ قا چاق بران بد نام وشناخته شده که در شورای ملی ازطرف وزیر مالیه وقت با اسناد معرفی گردیده بودند. همه چهره های شناخته شده اند. کبوتر باکبوتر باز با باز، کند هم جنس با همجنس پرواز.
پروانی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است