نشست سه جانبه علما در اندونیزیا برگزار می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۷/۲/۱۵ کد خبر: 150653 منبع: پرینت

قرار است که نشست سه جانبه علمای دینی افغانستان، پاکستان و اندونیزیا، روز جمعه آینده (21 ثور) در جاکارتا، پایتخت اندونیزیا برگزار شود.
به گزارش جمهور؛ هدف از برگزاری این نشست، تلاش علمای دینی سه کشور به خاطر یافتن راه حل برای پایان دادن جنگ در افغانستان گفته شده است.

محمد اکرم اخپلواک، رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان که برای ملاقات با مقام های اندونیزیا به این کشور رفته است، روز جمعه در حساب تویترش نگاشت که "علمای برجسته دینی" افغانستان، پاکستان و اندونیزیا به خاطر بحث روی صلح و ثبات در این نشست اشتراک خواهند کرد".

برگزاری این نشست را جوکو ویدویدو، رییس جمهور اندونیزیا هنگام سفرش به کابل در ماه جنوری پیشنهاد کرده بود.
صدای امریکا نوشت که آقای اخپلواک در تویترش همچنین گفته است که یک هیات 20 نفری علمای دینی افغانستان برای اشتراک در این نشست سه جانبه، روز سه شنبه به جاکارتا سفر خواهد کرد.
این مقام با سپاسگزاری از حمایت اندونیزیا از روند صلح به رهبری افغان ها، تلاش های اندونیزیا را برای آوردن صلح در افغانستان "صادقانه" توصیف کرده است.

رهبران اندونیزیا ابراز امیدواری کرده اند که علمای سه کشور در نشست سه جانبه روز جمعه روی صدور یک فتوا توافق کنند تا بر بنیاد این فتوا گروه طالبان از ادامه جنگ و خشونت دست بکشد.
مقام‌های اندونیزیایی همچنین در مورد شرکت علمای دینی از سوی گروه طالبان نیز ابراز امیدواری کرده اند.
اما گروه طالبان در ماه مارچ با صدور اعلامیه یی ضمن ابراز مخالفت با برگزاری این نشست، از علمای دینی خواست تا در نشست جاکارتا اشتراک نکنند.
طالبان اخیراً با اعلام آغاز عملیات بهاری این گروه، فراخوان تازه محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان را مبنی بر از سرگیری مذاکرات صلح نیز رد کردند و آن را یک "توطئه" خواندند.

اندونیزیا پر جمعیت ترین کشور مسلمان در دنیا بوده و حدود 87 در صد جمعیت 260 میلیونی این کشور مسلمان می‌باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست علما
اندونیزیا
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا نشست سه جانبه اسلامی را در اندونیزیا تدویر میکند که بخیر و خوبی طالبان و داعش و القاعده را به جان مردمان جنوب شرق آسیا و چین و در گرفتن جنگ و فروختن سلاح و مهمات و غیره برپا میکند.
در مقابل روسیه تمرینات مشترک نظامی هند و پاکستان را در روسیه براه اندازی کرده است ، تا پیمان شانگهای را تقویت کنند و اختلافات هند و پاکستان را از بین ببرد و زمینه فروش سلاح های روسی را به هردو کشور مهیا کند.
چین در پی توسعه پایگاه های نظامی خویش در دریای جنوبی چین و در پی توسعه شاهراه های اقتصادی در آسیای میانه تا اروپا و افریقا و در نتیجه توسعه نفوذ اقتصادی در مرحله اول و توسعه نفوذ سیاسی و نظامی و کلتوری در مراحل بعدی است.
به هر حال منتظر هستیم که این رقابت ها به کجا می انجامد؟
آیا آنها زبان مشترک باهم خواهند پیدا کرد و در جهت بهبود زندگی همه گانی در روی زمین کوشش خواهند کرد و یا در اثر رقابت های آنها، یک تعداد کشور های ضعیف پایمال خواهند شد و استقلال اقتصادی و سیاسی آنها از بین خواهد رفت و یا هم این رقابت ها منتج به جنگ جهانی سوم، یعنی نابودی کل بشریت خواهد شد.
آینده نشان خواهد داد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است