افغان بودن در باور جهانی متهم و مجرم بودن است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۸    ۱۳۹۷/۲/۱۳ کد خبر: 150633 منبع: پرینت

افغان بودن و از افغانستان بودن در باور جهانی متهم و مجرم بودن است.
باور تان نمی شود، دور نروید، بگیرید سفر ببندید و به یکی از همین کشور های دور و بر تان بروید، و بعد در میان مردم قدم بزنید و بگوید شما افغان هستید و ببینید که واکنش مردم چه خواهد بود. شما بروید به یکی از مراکز تحصیلی و علمی شان و معرفی کنید که افغان هستید، ببینید رفتار و قضاوت شان چگونه خواهد بود. یک پاکستانی در ذهن جمعی جهانی هزار مرتبه با معرفت تر از یک افغان است.

افغان بودن در باور جهانی یعنی همان انسان های بدوی است که هنوز شتر شان به دُم خر شان بسته است و کوه به کوه به دنبال اب و "علف" می گردند.
افغان بودن در باور جهانی یعنی همان بدوی ترین انسان های که هنوز به این باورند که زمین روی شاخ گاوی پدرکلان شان سوار است، وقتی گاو شاخش را تکان داد، زمین لرزه می شود.

وقتی شما در یک جمع علمی سخن از تاریخ تمدن جهانی می زنید، وقتی خود تان را میراث دار مولانا و ناصر خسرو می خوانید، و در آخر می گوید که افغان هستید، همه تعجب میکند، حتا شمارِ باور تان نمی کنند.

شمار از کشور ها شما را برای اینکه افغان هستید، حق ورود به کشور شان نمی دهند، در شمار از کشور ها خط رفت و برگشت افغان ها از سایر شهروندان جهان جداست. از چه بگویم...

ما نمی توانیم زیر باری این هویت جعلی و بدنام شده‌ی جهانی زندگی کنیم، مال خود تان باشد، حلال تان باد!
اما من افغان نیستم و نخواهم بود!

کیومرث آذریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان
کیومرث
نظرات بینندگان:

>>>   برای مردم و ملیت های افغانستان افغان بودن یک افتخار است و ان کسی که این کلمه را مجرم بودن میداند انها هر چه زودتر در هر نقطه دنیا هست به نهاد های داخلی همان کشور بروند و از افغان بودن خود انکار نماید و هویت جدید برای خود پیدا نماید و حکومت افغانستان باید برای تمام قنسلگری ها وسفارت ها هدایت بدهد که بدون تذکره کار هیچ کسی را اجرا نه نماید تا هویت های غیر افغان ار نام افغان استفاده نه نماید.

>>>   اشرف غنی احمدزی نه تنها که دچار مشکل روحی و روانی است بلکه با ارزش های اسلامی نیز با مشکل روبرو است چون مومن واقعی هیچگاهی امام حسین را نواسه خدا نمی گوید، کودک پیر و برنا ما پارچه پارچه میشند این شخص روانی می گوید ؛ اینی امتحان الهی است، رهبر واقعی هیچگاهی چادر سرکردن را نقص و عیب نمی داند و شخصیت علمی هیچگاهی بجای دعا کردن دست هایش را برای نیت نماز بالا نمی کند.

دانشمند واقعی هیچگاهی شخصیت های علمی را بچه خر نمی گوید، رییس جمهور واقعی هیچگاهی حسن روحانی را رییس جمهور افغانستان خطاب نمی کند، شخصیت واقعی هیچگاهی باد برآمدن را وظیفه مطبوعات نمی داند، متفکر واقعی هیچگاهی نمی گوید که "اگر بندش نکردم بچه آدم نباشم".

نتیجه این است که ملت افغانستان دردمند هستند، به صلح و ثبات نیاز دارند، به وحدت و یکپارچگی نیاز دارند و به رهبری، سالم، خردمند، موثر و کارآ نیازمند هستند و توقع برآورده شدن این نیازمندی ها از اشرف غنی احمدزی، خواب و خیال محال است چون او خود گاهی بیمار است و گاهی مجنون.

>>>   بچيم پدر و پدر كلانت و اجدادت افغان و افغانيت را قبول كرده بود از أين معلوم ميشود كه تو احترامى هستى خوب شد كه گفتى. بايد و بايد تو معاينة DNA شوى

>>>   صد در صد حقایق را شما دوست عزیز بیان کردید من ان حرف های شماراباساس بیان شده تایید و تمجید میدارم ایکاش شتر چرانان وشتر پروران حقیقت را قبول کند با وصف خط و رسم خود شانبازهم دیده درایی میکنندو میخواهند بچشم مردم خاک بزنند تا به هدف عبدالرحمن خانی شان برسند .

>>>   بازهم زنده باد افغان ، زنده باد ملت افغان

>>>   بخدا در کشورهای اروپای اگر بگوی افغان هستم بزودترین وقت از شما فاصله میگیرد. میگوید اها طالیب داعش انتحاری.

>>>   یکی از مشکلات بزرگی که بوجود اومده.جنایاتی هست که مهاجرین در یک کشور مرتکب میشوند و متاسفانه جامعه ی ان کشور تامیم میدهند به کل مهاجران.بنابراین نظر مناسبی نسبت به ان مهاجران ندارند.
به فرض یک مهاجر وقتی می اید و تجاوز میکند قتل میکند مردم ان کشور دید خوبی نسبت به کل مهاجرین نخواهند داشت نه فقط مربوط به کشور شما چه حتی مربوط به عراق یا سایر کشورها باشد.

>>>   انچه شما نوشتید تنها قسمت الف تا.ی. درست است.

>>>   شما افغان را از نظر خود مشاهده نکنید در هر کنج دنیا بروید و بگوید افغان هستم دفعتأ از افتخارات انها سخن سر میکند افغان یعنی مملکت ساز بروید استرالیا و ببرسید که این کشور را کی بنیاد کرده برایت میگوید افغان ولی شما از همان چلو های بی فرهنگ هستید که از نام افغان استفاده نموده بالای ناموس تان تجارت میکنید و نام افغان را بد میکنید افغان از هر ملیت که باشد تا حال برای ناموس خود مرد بیگانه را نیاورد تا غریزه جنسی اش را در بدل پول رفع نماید ولی در شما کولی ها این یک افتخار است. وشاید به همین مناسبت کسی شما را تحقیر نموده باشد. و حالا افغان بودن را مجرم تلقی میکنید

>>>   مردان قدیم بجا گفته اند که واقیعت تلخ است.جبهه گیری در مقابل یک واقیعت مشهود دلالت به تاخر عقلی ما میکند.

>>>   به حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود.اگر من وتو خود را سر تاج دنیافکر کنیم جایی را نمی گیرد زیرا دیگران از من وتو شنا خت درستر دارند. اینکه هنوز نمی دانی که هستی جای تعجب است.

>>>   هدف اصلی حزب افغان ملت که اشرف غنی عضو ان است عبارت از این است که در تذکره اقوام نوشته میشود و قوم تاجک مثلا به سادات عرب ایماق و غیره تقسیم میشود همینطور ترکمن ها و ازبیک ها به نام های متعدد تقسیم میشوند و نتیجه این میشود که در امار گیری دولت فاشیست مینوسد تعداد تاجک 5 در صد ازبیک 2 در صد هزاره 3 در صد.
مغموم

>>>   اگر بگوی افغان هستم همه مردم جهان به چشم عقارات برایش نګاه می کند ؟؟؟؟

>>>   چون شادی ها هم چهل سال تمام یکدیگر خودرا نمی کشند از اینجاست که در تصنیف مدرن مقام اول را انسان-دوم را شادی وسوم را افغان دارد.

>>>   اینکه در کشور های خارج ما را بنام افغان یا یا اوغان یاد میکنند بدان معنی نیست که آن هویت اصلی همه ما است بلکه نامی است که در اثر خیانت، جبر، و تقلب به همه شهروندان کشور ما تحمیل شده و آن هویت قومی تنها یکی از قوم های کشور است نه نام تمام ساکنان آن۰ این غلط و ظلم تاریخی و اجتماعی باید قطع گردد و ماده چهارم قانون اساسی هم باید اصلاح گردد چون همه میدانند که افغان نامی است که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکنند در حالیکه خود پشتونها بخود پختون یا پشتون مینامند۰

>>>   با سوگند به نام پاک خداوند اظهار میکنم و مینویسم .
در جرمنی درجوار آب هایکه قایق ها میگردند و یا استاده اند رستورانت ها
کافی ها و چایخانه ها ی سرباز هم میباشد . با یک دوست خود به خاطر
صرف چای و تفریح نشستیم . خارجی ها و شاید جرمن ها هم بودند
لحظاتی یک شخص که در میز پهلو بود خطاب به دوست من که شاید با هم شناسایی داشتند در اشاره به
شخص من پرسید که اینها از کجا استند . رفیق من برایش گفت افغان
پرسنده به طرف سگ خود اشاره کرده گفت همین .
اروپایی ها یک گونه از نژاد سگ را افغان میگویند .

دوستم با این جواب خود از من معذرت هم خواست .من که بعدآ حساس
شده بودم معلومات کردم و در سایت سرچ کردم راستی یک نسل از سگ
را که ما آنرا سگ شکاری یا تازی میگوییم و هیکل کشیده و باریک دارد
افغان میگویندنه همه سگ هارا .
نثار احمد دلیلی

>>>   با خواندن بعضی نوشته های بغض خیز بالا مجبورم فاش بگویم لطفآ و لطفآ
به منطقه شینوار و بعضی مناطق شرقی بروید و ببینید که برادران افغان ۰
( پشتون )ما خانم های حتی اولاد دار خود را خرید و فروش و با پول به اصطلاح
بالایی گرفتن تبادله می کنند . این رواج در سایت یو تیوب با تصویر
و مستند نشر شده زنی مظلومی حکایت میکند در بدل یک راس قاطر تبادله
شده است
مستوره سکندری

>>>   اینکه کدام قوم از کجا آمده هیچ عیبی ندارد مهم عملش است که چی میکند ،مخصوصا زمانیکه صاحب صلاحیت وقدرت باشد ، مثلا دیدیم احمد شاه بابای کبیر یک کشور را تاسیس کرد مورد تحسین دوست ودشمنش واقع شد با کیاست وسیاست حکومت کرد تا توانست عادل بود ، این نمونه اوغان ،
یک زمانی به توطئه انگریز پاشا گردشی آمد ونوبت به تاجک رسید سقو خیل صاحب قدت شد چی ظلمی چی فجایعی بود که نکرد ،داستان های سیاه از جهالت وبیسوادی ازخود باهمان وقت محدود بجا گذاشت که تا ابد روی وارثینش را سیاه نمود،
پشتون ها قوم بزرگ صاحب شجاعت عدالت گرا، منصف ، پای بند دین وسنت وعنعنات خویش هستند ،ده ها مثال ازین بابت آورده میتوانیم ، اگر راه درست را انتخاب کرد با نادرست بهمان تصمیمش استوار وپابند است پله بین چاپلوس ، ابن الوقت ، ترسو سست عنصر نیست ،
همینکه دوصد سال حکومت کردند منبعد هم میکنند ،درجوی که آب رفته باشد بازهم خمیرود ،
آنکه هفت اقلیم عالم را نهاد
هرکسی راهرچه لایق بود داد
منفعت وسلامت افغانستان درین است که رهبری بدست پشتون ها باشد ، صرف انان میتوانند ما تاجک هارا از ظلم دزدی غارتگری که پیشینه تاریخی ماست بازدارند ، تاجک ها با خصوصیاتی که دارند هیچگاهی نمیتوانند در راس حکومت باشند وبه نفع همه است که نباشند ،
( ر )

>>>   تاجیک اعتبار را از دست داده است!

>>>   کسی که به وطن خود اینقدر قربانی بدهد که افاغان داد مردم دنیا حیران اند! و این را دانستن که افغان افغان است!
افغان

>>>   اینکه در کشور های خارج ما را بنام افغان یا یا اوغان یاد میکنند بدان معنی نیست که آن هویت اصلی همه ما است بلکه نامی است که در اثر خیانت، جبر، و تقلب به همه شهروندان کشور ما تحمیل شده و آن هویت قومی تنها یکی از قوم های کشور است نه نام تمام ساکنان آن۰ این غلط و ظلم تاریخی و اجتماعی باید قطع گردد و ماده چهارم قانون اساسی هم باید اصلاح گردد چون همه میدانند که افغان نامی است که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکنند در حالیکه خود پشتونها بخود پختون یا پشتون مینامند۰

>>>   این یک گپ نو نیست . اروپایی ها سگ ناردانه و دوستدار خود را افغان
میگویند در گوگل سرچ نمایید و فوتوی سگ ها را ببینید
من نمیخواهم سگ باشم من انسانم .
جمال الدین نامی

>>>   ما نمیتوانیم در سیر وسفر هایکه که از روی ضرورت و کار و بار به آن
می پردازیم خود را افغان یا اهل افغانستان معرفی کنیم . کسی افغان را
به نام سگ تازی میشناسد و کسی افغانستان را مردم وحشی میداند
حاجی محمد عظیم امینی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است