چگونه در اوج مخالفت ها شناسنامه می دهید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۶    ۱۳۹۷/۲/۱۳ کد خبر: 150627 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی یک حکومت توافقی است. بحث شناسنامه یک مساله ملی است، اگر توزیع این روند ملی بدون توافق در سطح حکومت به پیش گرفته شود، اعتبار ندارد.

نمایندگان مجلس افغانستان فرمان تقنینی در رابطه شناسنامه ها را غیر قانونی خوانده و تاکید دارند که توزیع این روند باید براساس قانون مصوب و توشیح شده شناسنامه ها باشد. نمایندگان می گویند چگونه ممکن است مساله بزرگی به این سطح را خلاف قانون و در مخالفت با مردم توزیع کرد.

اگر دو مشکل عمده (بحث قانونی و رضایت مردم) پیرامون شناسنامه حل نگردد، هرگونه اقدام عجولانه و عقده یی در رابطه به توزیع شناسنامه ها بحران فراگیری را خلق خواهد کرد که کسی قادر به کنترول آن نیست.
هیچ عاقلی با دُم شیر بازی نمی کند.

امان الدین معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معنوی
شناسنامه
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ افغان همرای تذکره مخالفت نمیکند و کسانیکه مخالفت میکند انها از سرزمین افغانستان نیستند و ما بابودن انها مخالف هستیم و برای هر نوع جان فدای از خاک و نام خاک خود ایستاده ایم.

>>>   اشرف غنی احمدزی نه تنها که دچار مشکل روحی و روانی است بلکه با ارزش های اسلامی نیز با مشکل روبرو است چون مومن واقعی هیچگاهی امام حسین را نواسه خدا نمی گوید، کودک پیر و برنا ما پارچه پارچه میشند این شخص روانی می گوید ؛ اینی امتحان الهی است، رهبر واقعی هیچگاهی چادر سرکردن را نقص و عیب نمی داند و شخصیت علمی هیچگاهی بجای دعا کردن دست هایش را برای نیت نماز بالا نمی کند.

دانشمند واقعی هیچگاهی شخصیت های علمی را بچه خر نمی گوید، رییس جمهور واقعی هیچگاهی حسن روحانی را رییس جمهور افغانستان خطاب نمی کند، شخصیت واقعی هیچگاهی باد برآمدن را وظیفه مطبوعات نمی داند، متفکر واقعی هیچگاهی نمی گوید که "اگر بندش نکردم بچه آدم نباشم".

نتیجه این است که ملت افغانستان دردمند هستند، به صلح و ثبات نیاز دارند، به وحدت و یکپارچگی نیاز دارند و به رهبری، سالم، خردمند، موثر و کارآ نیازمند هستند و توقع برآورده شدن این نیازمندی ها از اشرف غنی احمدزی، خواب و خیال محال است چون او خود گاهی بیمار است و گاهی مجنون.

>>>   همه میدانند که چه کسانی مخالف تذکره های الکترونیکی هستند و چرا هستند. تذکره های الکترونیکی هویت ما را جفظ میکند و مانع ورد افراد انتحای و ایرانی در کشور خواهد شد. در ضمن کمک بیشتر در شفافیت انتخابات میکند و در پلانګذاری درخشان آینده کشور کمک بسزای دارد. همه افغان ها باید آنرا اخذ نماید. و کسانیکه افغان نیستند و به ایشان اسناد موقتی داده شود تا در آینده مربوط هر کشور که هستند بروند
احمد خاکی

>>>   هدف اصلی حزب افغان ملت که اشرف غنی عضو ان است عبارت از این است که در تذکره اقوام نوشته میشود و قوم تاجک مثلا به سادات عرب ایماق و غیره تقسیم میشود همینطور ترکمن ها و ازبیک ها به نام های متعدد تقسیم میشوند و نتیجه این میشود که در امار گیری دولت فاشیست مینوسد تعداد تاجک 5 در صد ازبیک 2 در صد هزاره 3 در صد.
مغموم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است