افغانستان، سوریه و کابل حلب است
مردم افغانستان چه نظامی و چه غیرنظامی هر روز به بهانه های مختلف اما بی هیچ گناه و غرضی و بدون هیچ هدف خاصی قربانی قدرت نمایی کشورهای بزرگ می شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۷/۲/۱۲ کد خبر: 150559 منبع: پرینت

با ورود به سال جدید خورشیدی، طالبان عملیات بهاری خود را زیر نام "عملیات خندق" آغاز کردند و بسیاری شهرها گواه ناامنی های مختلف موشکی، انتحاری ها و انفجار ماین ها و ماین های کنار جاده ای و حتی حملات مستقیم می باشد. هرچند که مسوولیت بسیاری از حوادث در کشور را گروه های مختلف هراس افکن به دوش می گیرند اما بسیاری تبانی و همکاری برخی از مسوولین طراز اول نهادهای امنیتی را با هراس افکنان دلیل اصلی ناامنی ها می گویند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مسعوده کرخی، عضو مجلس نمایندگان در گفتگوی رسانه ای در خصوص ناامنی ها در پایتخت کشور گفت: پیام دلخراش حمله های اخیر این بود که افغانستان سوریه ثانی و کابل هم شهر حلب است و عینا تصویر بجا مانده از حملات، همان شهر حلب جنگی سوریه است.

کرخی می گوید: امروز افغانستان به میدان تاخت و تاز تمام قدرت های جهان تبدیل شده و هر قدرت تلاش می کند به نحوی جنگ افراطیت، ترور، دهشت افکنی و مواد مخدر را داغ نگه دارد تا نیروهای هراس افکن به کشورهایشان نرود. در این بین مردم افغانستان چه نظامی و چه غیرنظامی هر روز به بهانه های مختلف اما بی هیچ گناه و غرضی و بدون هیچ هدف خاصی قربانی قدرت نمایی کشورهای بزرگ می شوند.

عضو مجلس نمایندگان، درخصوص اینکه چرا به نقض قوانین جنگی توجهی نمی شود اظهار می کند: افغانستان در چه وضعی است؟ وقتی نظام سیاسی ما بدستور همین خارجی ها در بیرون از کشور شکل می گیرد در این شرایط انتظار چه بهبودی را می توان داشت. کشوری بنام تجهیز سکتور امنیتی، کشوری بنام تمویل پروژه های اقتصادی و کشور دیگری به بهانه اینکه گویا ما تمویل کننده کشورتان هستیم مداخلات را پایان نمی دهند و کشور دستخوش حوادثی شده که عنان آن هم از دست سیاسیون و هم از دست مردم خارج شده و چنان نگاه ها منتظر هدایت خارجی ها است که امروز راه گم کرده شده ایم.

وی می افزاید: متاسفانه سرزمین تاخت و تاز دشمنان غدار و متعصب شده ایم. برای آنها مهم نیست که جگرگوشه هایمان را ازدست می دهیم، زنان بیوه و کودکان یتیم و شهرها ویران می شود؛ مهم این است که اهداف شوم شان را از طریق یک کشور به کشورهای دیگر پیاده کنند. سیاسیون کشور متوجه باشند که تصمیم گیرنده مهم و اصلی آنها هستند نه کس دیگر.

کرخی، درخصوص حفظ جان مردم در نبرد قدرت های بزرگ بیان می کند: مخالفین روشن است که اسم انسان رویشان نیست و از خونریزی لذت می برند. به مخالفین کاری نداریم اما برایمان بسیار مهم است که سیاسیون کشور از این وضع استفاده شخصی نکنند.

این نماینده مجلس، یگانه راه حل مصیبت امروز کشور را تلفیق، همگون سازی و همبستگی ملی گفت و افزود: همبستگی ملی از خود شرایطی دارد و اول قدم آن یکپارچه ساختن جامعه است تا تمام گروه های کوچک قومی و مذهبی زیر یک نام ملی جمع شوند.

وی بیان کرد: پاسخگوی وضعیت فعلی به خانواده های قربانیان حکومت است چرا که تامین امنیت یکی از اساسی ترین وظیفه هایش بوده است. در انگلیس با آن همه امکانات و قدرت در طی یک ماه سه حمله تروریستی به وقوع پیوست اما اتفاقی که در تظاهرات روز جمعه افتاد ثابت کرد که نیروهای امنیتی حتی نمی دانند که با تظاهرات مردمی چگونه برخورد کنند و روشن است که مشکلات زیادی داریم. واقعیت امر این است که دولت نمی تواند این حوادث را مدیریت کند.

کرخی افزود: مخالفین به جایی رسیده اند که در قندوز حملات موشکی می کنند و حتی به مقر ولایت حمله می برند. این حمله کنندگان چه داخلی باشند و چه خارجی اقدام کنونی باید این باشد که یگانه گزینه اجماع ملی و همبستگی ملی است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کروخی
امنیت
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   خانم اول شما بګوید که ایا شما نماینده مردم هستید و یا مردم را به ګروګان ګرفته اید جنایاتی که شما مرتکب میشوید این حملات برایش صفر است و تقریبا ۹۹% این همه جنایت ها انفجار ها و مواد مخدر و هر فرد تان .... هست تا وقتیکه دروازه این ....خانه به روی این .... بسته نشود این حالت ادامه خواهد داشت

>>>   وفر رحمانی خلبان پیشین نیروهای هوایی کشور پس از ۱۶ ماه انتظار بخاطر تصمیم در مورد قضیه پناهنده گی اش، از سوی حکومت امریکا به حیث پناهنده در این کشور پذیرفته شد.

>>>   خواهر محترم خیلی بدتر است عراق و سوریه رهبران مردمی و دلسوز دارند افغانستان رهبران مزدور و دزد و خائن دارد

>>>   مسؤل درجه اول مردم است.
بخاطر ابن که دولت به حرف شما گوش نمیدهد و امنیت را تامین نمی کند،شما حق دارید بالای ارگ ریاست جمهوری جمله کنید .
اگر به مخالفت نیرو های امنیتی مواجه شدید و چند نفرتان کشته و زخمی شد،سه جالت وجود دارد:
با جامعه جهانی در وسایل اطلاعات جمعی شان نشر میکنند که مردم افغانستان در مقابل دولت بی کفایت شان که امنیت شان را تامین کرده نمیتواند،قیام کردند و ما از قیام آنها پشتیبانی میکنیم.
ویا هم میگویند که یک تعداد اوباشان به بهانه عدم موجودیت امنیت،میخواستند علیه دولتی که با رای مردم و وساطت جان کیری تشکیل شده است.قیام کنند و این دولت را سرنگون کنند.
وبا هم چپ خود را میگیرند و چیزی نمی نوبسند و در عوض از عدم موجودیت نظام های دموکراتیک مثل افغانستان،درکشور های آسیای میانه خواهند نوشت و مردم را به قیام در مقابل نظام هایشان فرا خواهند خواند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است