سیاسیون از وضعیت امنیتی فاریاب نگران شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۱    ۱۳۹۷/۲/۱۱ کد خبر: 150538 منبع: پرینت

مقام های محلی و سیاسیون ضمن نگرانى از وضعيت امنيتى ولايت فاریاب مى گويند که، قريۀ فيض آباد ولسوالى شيرين تگاب که زادگاه محمد همايون فوزی والی فارياب و جنرال عبدالملک رهبر حزب آزادی است، به دست طالبان سقوط کرده است.

به گزارش پژواک، عبدالحکيم ترک اوغلی سرپرست ولسوالی شيرين تگاب ولايت فارياب، با تاييد اين خبر گفت که قريه فيض آباد و دو پوسته، زمانی به دست طالبان افتاد که نيروهای اردوی ملی، روزگذشته يک ساحه مرتفع دراين قريه را ترک کردند و در مرکز ولسوالی جابجا شدند.

نجيب الله قاطع يکی از قوماندانان نيروهای خیزش مردمی گفت که پوستۀ پامير مربوط به پوليس ملی و پوستۀ شيرآغا پهلوان از خيزش های مردمی، پس از آنکه اردوی ملی تيم توپچی را عقب کشيد، نيروهاى اين دو پوسته نيز سنگر شانرا ترک کردند.
وی افزود که طالبان، اکنون در دوصد متری چوک ولسوالی مستقر شده و اگر حکومت به اسرع وقت توجه نکند و نيروی لازم را نفرستد، ولسوالی سقوط خواهد کرد.

اما عبدالکريم يورش مسوول مطبوعات پوليس فارياب، با آنکه از سقوط قريه فيض آباد و دو پوسته چيزی نمی گويد؛ اما مدعی است که حمله طالبان بالای پوسته بابا قمبر در قريه بلوچ ولسوالى شيرين تگاب عقب زده شد، چهار طالب کشته شده و پنج تن زخمى گرديده، که دو جسد با دو ميل کلاشنکوف و سه عراده موترسايکل به دست نيروهای دولتی افتاده است.

جنرال عبدالملک رهبر حزب آزادی و مشاور ارشد رياست اجرایي حکومت، به پژواک گفت که وضعيت امنيتی فارياب نگران کننده است و اگر دولت مرکزی در عرصه های مختلف توجه و تغييرات لازم را به وجود نياورد، اين ولايت سقوط کرده و فاجعه بزرگ رخ می دهد.
وى افزود که او اين موضوع را با مقامات وزارت هاى دفاع و داخله، امنيت ملی و ریيس اجرايی حکومت باربار مطرح کرده و بازهم تاکيد خواهد کرد تا در مورد فارياب توجه صورت گيرد.
موصوف در پاسخ به اين پرسش من که، در مورد علت سقوط قريه فيض آباد زادگاه تان چه میدانید ؟ گفت: "فيض آباد تنها زادگاه من نيست؛ بلکه زادگاه والیصاحب فاریاب نيز است؛ اين پرسش را از وی بکنيد که چرا سقوط کرد؟ ايشان مسئوليت دارند، من در منطقه نمی باشم و مسئوليت هم ندارم."

گل محمد پهلوان عضو مجلس و برادر جنرال عبدالمک گفت که ديروز نگرانی نيروهای محلی را به ارتباط بيرون شدن تيم توپچی اردو از قريه فيض آباد، با والی فارياب مطرح کرد تا در تصميم اتخاذ شده تجديد نظر شود؛ اما اجراآت صورت نگرفت و سر انجام پرسونل دو پوسته مواضع شانرا ترک کردند.
وی علاوه نمود که جمعی از وکلای فارياب، در رابطه به امنيت اين ولايت؛ چندين بار با وزيران سکتور های امنيتی صحبت کردند؛ آنها ظاهراً وعده هايی دادند که بخاطر بهبود اوضاع فارياب اقدام می کنند؛ اما در عمل چندان کاری نکردند.

قطب الدین کوهی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پژواک
فاریاب
جنرال ملک
نظرات بینندگان:

>>>   کدام سیاسیون آقای ملک خود را نمیشناســد وحرف هاییکه مرحوم رسول پهلوان برایش اتلاق میکرد هنوز در گوش های ما طنین انداز است . از کی به این طرف ملک در ترکیب سیاسیون امده این اقا در فامیل خود دارای ابرو نیست و.....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است