افشای نشست های ولیعهد سعودی با یهودی ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۷/۲/۱۱ کد خبر: 150509 منبع: پرینت

کانال 10 تلویزیون اسراییل روز یکشنبه در گزارشی اختصاصی از جزییات نشست «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی با سران سازمان‌ های یهودی آمریکا پرده برداشت.

کانال 10 تلویزیون اسراییل گزارش داده که «محمد بن سلمان» در دیدار با سران سازمان‌ های یهودی آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطین را عامل شکست مذاکرات سازش معرفی کرده و گفته مساله فلسطین جز اولویت‌ های عربستان نیست.

«باراک راوید» خبرنگار شناخته‌شده این شبکه به نقل از «سه منبع اسراییلی و آمریکایی حاضر در این نشست» و همچنین «تلگراف محرمانه» کنسولگری اسراییل در نیویورک به نخست‌ وزیری این رژیم، نوشته است که بن‌سلمان در این نشست که روز 27 مارس (7 حمل) پشت در‌های بسته در نیویورک برگزار شده، به شدت از «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرده است.

بنا بر این گزارش، بن‌سلمان در این نشست با انتقاد شدید از عباس، گفته است: «در چند دهه اخیر، فلسطینی‌ ها بار‌ها تمام پیشنهاداتی که به آنها شده را رد کرده‌ اند. فلسطینی‌ ها یا آنچه [اکنون] به آنها پیشنهاد شده را می‌ پذیرند و به میز مذاکره باز می‌گردند یا ساکت می‌ شوند.»

وی هرچند گفته عادی‌ سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض نیازمند پیشرفت در مساله حل و فصل مناقشه فلسطین است، اما تاکید کرده که «مساله فلسطین جز اولویت‌ های اصلی حکومت سعودی یا افکار عمومی عربستان نیست.»

یک منبع مطلع از محتوای این نشست به کانال 10 تلویزیون اسراییل گفته سران یهودی حاضر در این گردهمایی از انتقادات شدید بن‌سلمان از فلسطینی‌ ها جا خورده‌ اند و آن را به انتقادات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل و دولت آمریکا از فلسطینی‌ ها تشبیه کرده‌ اند.

پیش از این هم منابع مختلف گزارش داده بودند که ریاض تشکیلات خودگردان فلسطین را برای پذیرش آنچه «طرح معامله قرن» خوانده می‌ شود، تحت فشار قرار داده است. بر اساس این طرح، حق فلسطینی‌ ها بر بیت‌المقدس انکار شده و روستایی در نزدیکی قدس به عنوان پایتخت فلسطین درنظر گرفته شده است.

بن سلمان در جریان سفر ماه گذشته‌ اش به آمریکا به صراحت موجودیت اسراییل را به رسمیت شناخت و با سران یهودی آمریکا، از جمله لابی‌ های حامی اسراییل، دیدار کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بن سلمان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است