عراق در فاو پالایشگاه می‌سازد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۷/۲/۱۱ کد خبر: 150507 منبع: پرینت

خبرگزاری 'رویترز' اعلام کرد که عراق با دو شرکت چینی به نام های 'پاورچاینا' و 'نورینکو اینترناشنال' قراردادی برای احداث پالایشگاه نفت در بندر 'فاو' در ساحل خلیج فارس امضا کرد.

به گزارش روز دوشنبه این خبرگزاری، یک مقام بخش نفت عراق گفت: ظرفیت اولیه تولید این پالایشگاه به 300 هزار بشکه نفت در روز خواهد رسید و در برنامه آن نیز تولید مواد پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

پالایشگاه فاو در جنوب استان 'بصره' یکی از طرح هایی است که عراق برای تحقق خودکفایی در زمینه تولیدات نفتی برای آن برنامه ریزی می کند.

عراق پس از عربستان، دومین تولید کننده بزرگ نفت خام سازمان کشورهای صادره کننده نفت (اوپک) است. این در حالی است که ظرفیت پالایش نفت عراق از زمان اشغال بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور در 'بیجی' در شمال بغداد در سال 2014 توسط گروه های تروریستی، تا حدود قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

نیروهای عراقی توانستند در سال 2015 بیجی را از 'داعش' پس بگیرند، اما بر اثر درگیری ها، آسیب کلی به این پالایشگاه وارد شده است.

دولت بغداد در حال حاضر در پالایشگاه منطقه 'الدوره' در بغداد و 'الشعیبه' در بصره فعالیت نفتی دارد.

عراق که از 19 جوزا ماه سال 93 با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه شد، در چند ماه اخیر توسط نیروهای مردمی و ارتش خود موفق به شکست این گروه تروریستی و بیرون راندن تروریست ها از خاک کشور شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است